Fond för bevarandet av malawiciklider

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• nils42
    svarade
    Ursprungligen postat av Byttorp
    Som Mikael skriver så är det korrigerat. Alla får ett diplom oavsett belop. De som har möjlighet att skänka ett större bidrag får dock en annan varient. Hoppas du tycker det är fair....
    Hej!
    Jag ger och har gett under lång tid, men det här är första gången jag får ett diplom för detta. Det verkar vara ett roligt inslag och jag återkommer nästa gång räkningar betalas.
    Hälsn Nils

Lämna en kommentar:

• Byttorp
    svarade
    Ursprungligen postat av nils42
    Hej!
    Om jag inte missminner mig skulle man skänka 500 SEK ( eller var det euro? ) för diplomet. Ytterligare ett antal euro går väl att hosta upp.
    Hälsn Nils
    Som Mikael skriver så är det korrigerat. Alla får ett diplom oavsett belop. De som har möjlighet att skänka ett större bidrag får dock en annan varient. Hoppas du tycker det är fair....

Lämna en kommentar:

• Mikael W
    svarade
    Hej!
    Om jag inte missminner mig skulle man skänka 500 SEK ( eller var det euro? ) för diplomet. Ytterligare ett antal euro går väl att hosta upp.
    Hälsn Nils
    Såja, nu är den informationen korrigerad.

Lämna en kommentar:

• nils42
    svarade
    Ursprungligen postat av Byttorp
    Spelar det nån roll hur det ser ut? hehe, jag tänkte mest på att det kanske är nice att låta det vara förbehållt dom som gör slag i saken och skänker en slant istället?
    Hej!
    Hälsn Nils
    Senast redigerad av nils42; 11 September 2008, 18:29.

Lämna en kommentar:

• Byttorp
    svarade
    Hej!
    Har du ett diplom att visa också på vårt forum? Bara så jag får se hur det ser ut.
    Hälsn Nils
    Spelar det nån roll hur det ser ut? hehe, jag tänkte mest på att det kanske är nice att låta det vara förbehållt dom som gör slag i saken och skänker en slant istället?

Lämna en kommentar:

• Byttorp
    svarade
    Tjenare hej Nils och alla andra, jag har haft en del snack med Ad så om det har dragit ut på tiden så har det nog berott på oss bägge två lite till manns, Ad som är ute och reser och att jag som är nybliven pappa har haft lite annat fokus. Det sista korret har skickats mellan mig och Ad i dagarna och han skall nu skriva ut ett gäng diplom och skicka till mig.

Det kommer som det ser ut nu att bli två olika diplom. Jag hoppas att alla som skänker en slant uppskattar att få ett diplom som ett litet bevis på uppskattning från fonden och från NCS för sitt bidrag.

Sen så vill jag även att det skall vara ett diplom för de personer/företag/butiker som skänker 100EURO/1000 SEK eller mer. Det skiljer lite på det två versionerna genom att det ena är en begränsad, numrerad och signerad upplaga med lite annorlunda utseende. Min förhoppning är att detta skall ge en samlat större summa pengar till fonden.

Utskicket av diplomen sker löpande så fort det inkommit några stycken för att underlätta hanteringen och hålla kostnaden nere för porto/arbete.

Lämna en kommentar:

• Joakim Draktoft
    svarade
    Lägger upp en bild inom kort.

Lämna en kommentar:

• nils42
    svarade
    Ursprungligen postat av Mikael W
    Nu ska då beställning av det första partiet diplom ha åkt iväg till Ad i Texas.
    Hej!
    Har du ett diplom att visa också på vårt forum? Bara så jag får se hur det ser ut.
    Hälsn Nils

Lämna en kommentar:

• Mikael W
    svarade
    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Själv undrar jag istället när certifikaten/diplomen är klara.
    Nu ska då beställning av det första partiet diplom ha åkt iväg till Ad i Texas.

Lämna en kommentar:

• nils42
    svarade
    Alla utom du har nog förstått vad som avses

Hej!
    Grafiken skull nog vara lättare att förstå, om flaggorna hade placerats horisontellt i stället. Jag har hört förvånade kommentarer över att så många länder, samtidigt, har lyckats betala in samma summa.
    Hälsn Nils

Lämna en kommentar:

• Kjell Fohrman
    svarade
    Hej!
    Helt korrekt.
    Det kanske i stället blir en sak för vår webmaster för att få detta att stämma fullt ut? ( att börja med > redan vid Sveriges flagga )
    Hälsn Nils
    Alla utom du har nog förstått vad som avses

Lämna en kommentar:

• nils42
    svarade
    Hej!
    Helt korrekt.
    Det kanske i stället blir en sak för vår webmaster för att få detta att stämma fullt ut? ( att börja med > redan vid Sveriges flagga )
    Hälsn Nils

Lämna en kommentar:

• Kjell Fohrman
    svarade
    Hej!
    Förvisso så, men det kanske beror på hur man läser stapeln. Jag läser den som att övriga länder ( exklusive Sverige ) har betalat över 1000 och att Sverige också har betalat 1000. Vi är ett nordiskt sällskap; varför inte " marknadsföra " som som en enhet?
    Hälsn Nils
    Så här står det
    Total Norden: 1051 $USD
    Total fonden: 6983 $USD

Det lär innebär att Norden har skänkt 1051 USD och övriga länder utanför Norden 6983-1051= 5932 USD

Lämna en kommentar:

• nils42
    svarade
    Du skriver
    Varför inte i stället ha en gemensam stapel för oss i NCS?
    Men det är det ju. Alla nordiska länders flaggor är med men det är EN stapel angiven i USD - det står ju Total Norden under.
    Hej!
    Förvisso så, men det kanske beror på hur man läser stapeln. Jag läser den som att övriga länder ( exklusive Sverige ) har betalat över 1000 och att Sverige också har betalat 1000. Vi är ett nordiskt sällskap; varför inte " marknadsföra " som som en enhet?
    Hälsn Nils

Lämna en kommentar:

• Kjell Fohrman
    svarade
    Hej!
    För mig är Sveriges flagga en symbol för Sverige, och jag kan inte tro annat än att övriga länder tycker likadant om sina flaggor. Rätta mig gärna om jag har fel, men kolla gärna första sidan innan.
    Hälsn Nils
    Du skriver
    Varför inte i stället ha en gemensam stapel för oss i NCS?
    Men det är det ju. Alla nordiska länders flaggor är med men det är EN stapel angiven i USD - det står ju Total Norden under.

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...