Fond för bevarandet av malawiciklider

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Byttorp
    svarade
    Tyvärr så verkar intresset för att skänka pengar ha sjunkit något och så även diskussionen här på forumet om vilka som bidragit osv. Ni som har skänkt kan gärna PMa mig så kommer jag se till att ni får ett diplom tillsänt er när de är klara.

Lämna en kommentar:

• Byttorp
    svarade
    Och här är den andra versionen som de som skänker en lägre summa kommer att få.

Lämna en kommentar:

• Byttorp
    svarade
    Här är en bild på ett av de diplom som kommer att användas.

Lämna en kommentar:

• Joakim Draktoft
    svarade
    Ursprungligen postat av Micke
    Jag såg att du gjort ett inlägg där nu Ola. Går det att få upp en bild på diplomet också som morot?
    Jag väntar själv på att få en minibild som vi kan använda här.

Lämna en kommentar:

• Micke
    svarade
    Ursprungligen postat av Micke
    Kanske borde det informeras om möjligheten att betala via NCS konto även på de andra nordiska forumen?

Här diskuteras fonden på Cichlids.dk: http://cichlids.akvariefisk.dk/forum/thread/?ID=808748
    Jag såg att du gjort ett inlägg där nu Ola. Går det att få upp en bild på diplomet också som morot?

Ursprungligen postat av Joakim Draktoft
    Lägger upp en bild inom kort.

Lämna en kommentar:

• Micke
    svarade
    Kanske borde det informeras om möjligheten att betala via NCS konto även på de andra nordiska forumen?

Här diskuteras fonden på Cichlids.dk: http://cichlids.akvariefisk.dk/forum/thread/?ID=808748

Lämna en kommentar:

• Mikael W
    svarade
    Ursprungligen postat av nils42
    Hej!
    Att ciklidister skulle vara av sådant ( gnidet ) släkte har jag svårt att tänka mig.
    Samma här. Det är inte alls det det handlar om, utan om att vi inte medvetet försätter folk i olika situation.

De nordiska länderna har ju inte samma valuta och det vet vi. Vad köpkraften i resp valuta är hör ju inte hit. Ett enkelt förslag; resp land skänker x antal pengar (inte nödvändigtvis samma i alla valutor) och det får vara bra med det.
    Hälsn Nils
    Tack, men det här är redan bestämt och vi kör enligt det nu.

Lämna en kommentar:

• nils42
    svarade
    Ursprungligen postat av Mikael W
    Tja, det beror väl långt på var man står och tittar.
    A ger 100 euro = 945 kronor och får diplomet
    B ger 975 kronor och får det inte
    Skulle B då säga att det är lite orättvist har jag inte argument att sätta emot.
    Hej!
    Att ciklidister skulle vara av sådant ( gnidet ) släkte har jag svårt att tänka mig. De nordiska länderna har ju inte samma valuta och det vet vi. Vad köpkraften i resp valuta är hör ju inte hit. Ett enkelt förslag; resp land skänker x antal pengar (inte nödvändigtvis samma i alla valutor) och det får vara bra med det.
    Hälsn Nils

Lämna en kommentar:

• Mikael W
    svarade
    Hej!
    Nu måste väl du skämta? Orättvisa kan det väl aldrig bli med pengar man skänker?
    Hälsn Nils
    Tja, det beror väl långt på var man står och tittar.
    A ger 100 euro = 945 kronor och får diplomet
    B ger 975 kronor och får det inte
    Skulle B då säga att det är lite orättvist har jag inte argument att sätta emot.

Lämna en kommentar:

• nils42
    svarade
    Ursprungligen postat av Mikael W
    För att vara exakt så är det 1.000 SEK som gäller. Annars skulle det kunna bli orättvist i en eller annan riktning beroende på hur valutakurserna flukturerar.
    Hej!
    Nu måste väl du skämta? Orättvisa kan det väl aldrig bli med pengar man skänker?
    Hälsn Nils

Lämna en kommentar:

• Mikael W
    svarade
    Hej!
    Tack Joakim för ditt klarläggande. Gränsen 100 euro gäller alltså för ett annat diplom.
    Hälsn Nils
    För att vara exakt så är det 1.000 SEK som gäller. Annars skulle det kunna bli orättvist i en eller annan riktning beroende på hur valutakurserna flukturerar.

Lämna en kommentar:

• nils42
    svarade
    Hej!
    Tack Joakim för ditt klarläggande. Gränsen 100 euro gäller alltså för ett annat diplom.
    Hälsn Nils

Lämna en kommentar:

• Joakim Draktoft
    svarade
    Hur mycket är "ett större bidrag"?
    Antar att det är nedan belopp som nämnts tidigare i tråden.

Ursprungligen postat av Byttorp
    Sen så vill jag även att det skall vara ett diplom för de personer/företag/butiker som skänker 100EURO/1000 SEK eller mer.

Lämna en kommentar:

• nils42
    svarade
    Ursprungligen postat av Byttorp
    Som Mikael skriver så är det korrigerat. Alla får ett diplom oavsett belop. De som har möjlighet att skänka ett större bidrag får dock en annan varient. Hoppas du tycker det är fair....
    Hej!
    Hur mycket är "ett större bidrag"?
    Hälsn Nils

Lämna en kommentar:

• Byttorp
    svarade
    Hej!
    Jag ger och har gett under lång tid, men det här är första gången jag får ett diplom för detta. Det verkar vara ett roligt inslag och jag återkommer nästa gång räkningar betalas.
    Hälsn Nils
    WUNDERBAR!!!

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...