Fond för bevarandet av malawiciklider

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Byttorp
    svarade
    Ursprungligen postat av nils42
    Hej!
    Finns också ett lämpligt gåvobrev/kort att ge till julklappsmottagaren?
    Hälsn Nils
    Det går säkert att ta fram ifall det krävs för att få fart på donationerna.

Alla som läser den här tråden och avstår från att donera kanske kan berätta vad som får er att avstå...eller rättare sagt vad som skulle få er att skänka en slant???

Lämna en kommentar:

• nils42
    svarade
    Ursprungligen postat av Mikael W
    En antinätenhet kostar ju ungefär 80 SEK.
    Hej!
    Finns också ett lämpligt gåvobrev/kort att ge till julklappsmottagaren?
    Hälsn Nils

Lämna en kommentar:

• Mikael W
    svarade
    Ursprungligen postat av joe
    Sätt inte julklappspengen för högt bara - många bäckar små...
    En antinätenhet kostar ju ungefär 80 SEK.

Lämna en kommentar:

• joe
    svarade
    Ursprungligen postat av Micke
    En idé är att kunna ge bort antinätenheter i jullklapp, en perfekt julklapp till ciklidisten. Det enda som skulle behöva göras är att sätta ett pris per antinätenhet och anpassa diplomet lite. På samma sätt som man kan skänka träd genom VI-skogen.
    Kanonidé Micke! Jull(e)klapp är väl också ciklidanpassat så det räcker - kunde inte låta bli när jag såg tangentslintet i ditt inlägg...men idén är jättebra. Härhemma har vi köpt både getter och höns i ett lokalt skolprojekt i Uganda - det funkar kanon och benämns numera som Getbanken!

Så varför inte en Malawibank? Sätt inte julklappspengen för högt bara - många bäckar små...

Lämna en kommentar:

• nils42
    svarade
    Hej!
    Tack Micke. Jag borde väl förstås som WWFmedlem ha sett detta själv.
    Hälsn Nils

Lämna en kommentar:

• Micke
    svarade
    Hej!
    Vad går detta projekt ut på?

Lämna en kommentar:

• nils42
    svarade
    Det kommer en artikel i nästa nummer av Ciklidisti (den finska tidskriften). Men det finns konkurrens i Finland, där pågår som bäst WWF:s Malawiprojekt, som Ken McKaye är involverad i. Men det är ju inte illa att det finns två projekt.
    Hej!
    Trevligt med ytterligare projekt. WWF brukar ju ha genomtänkta koncept för sitt agerande ( är medlem där själv ). Vad går detta projekt ut på?
    Hälsn Nils

Lämna en kommentar:

• Micke
    svarade
    En idé är att kunna ge bort antinätenheter i jullklapp, en perfekt julklapp till ciklidisten. Det enda som skulle behöva göras är att sätta ett pris per antinätenhet och anpassa diplomet lite. På samma sätt som man kan skänka träd genom VI-skogen.

Lämna en kommentar:

• Mikael W
    svarade
    Hej!
    Vi har ju också Finland, Norge och Island med i norden. Jag såg ett fint inlägg Ola hade gjort i den danska klubben. Helt suveränt.
    Hälsn Nils
    Det kommer en artikel i nästa nummer av Ciklidisti (den finska tidskriften). Men det finns konkurrens i Finland, där pågår som bäst WWF:s Malawiprojekt, som Ken McKaye är involverad i. Men det är ju inte illa att det finns två projekt.
    Senast redigerad av Mikael W; 15 October 2008, 19:39.

Lämna en kommentar:

• nils42
    svarade
    Hej!
    Vi har ju också Finland, Norge och Island med i norden. Jag såg ett fint inlägg Ola hade gjort i den danska klubben. Helt suveränt.
    Hälsn Nils

Lämna en kommentar:

• Byttorp
    svarade
    Hej!
    Det låter gott. Jag hoppas våra övriga nordiska bröder/ systrar också vet om denna insamling?
    Hälsn Nils
    Det är ju självfallet bra om alla som är ute och skriver på olika webplatser gör "reklam" för insamlingen där det är lämpligt. Sen är det ju en del som läser Ciklidbladet även i våra övriga nordiska länder så vi får ju hoppas att det sprider sig sakta men säkert.

Lämna en kommentar:

• nils42
    svarade
    Ännu en uppdatering: Fick igår in besked från Ad Konings om vad som inkommit via paypal i september, det var 125 USD från Danmark, så nu är totalen från Norden hela 1.556 USD. Det går ju bra det här.
    Hej!
    Det låter gott. Jag hoppas våra övriga nordiska bröder/ systrar också vet om denna insamling?
    Hälsn Nils

Lämna en kommentar:

• Mikael W
    svarade
    Ännu en uppdatering: Fick igår in besked från Ad Konings om vad som inkommit via paypal i september, det var 125 USD från Danmark, så nu är totalen från Norden hela 1.556 USD. Det går ju bra det här.

Lämna en kommentar:

• Byttorp
    svarade
    Hej!
    Glöm inte bara bort, att varje enkrona är värdefull. Många bäckar små, gör en stor å, lärde jag mig i småskolan. Var och en ger efter sina möjligheter. De, som har en större kassa ger mer, de med mindre ger färre enkronor, men alla enkronor är lika värdefulla oavsett om de är många eller få!
    Hälsn Nils
    så sant som det är sagt, och visst säger man att storleken inte har nån betydelse. Men med tanke på handpåläggningen som krävs för varje donation så föredrar jag större summor så klart

Lämna en kommentar:

• nils42
    svarade
    Hej!
    Glöm inte bara bort, att varje enkrona är värdefull. Många bäckar små, gör en stor å, lärde jag mig i småskolan. Var och en ger efter sina möjligheter. De, som har en större kassa ger mer, de med mindre ger färre enkronor, men alla enkronor är lika värdefulla oavsett om de är många eller få!
    Hälsn Nils

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...