Fond för bevarandet av malawiciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mikael W
    NCS Medlem
    • August 2002
    • 8616

    Ursprungligen postat av nils42
    Hej!
    Vi har ju också Finland, Norge och Island med i norden. Jag såg ett fint inlägg Ola hade gjort i den danska klubben. Helt suveränt.
    Hälsn Nils
    Det kommer en artikel i nästa nummer av Ciklidisti (den finska tidskriften). Men det finns konkurrens i Finland, där pågår som bäst WWF:s Malawiprojekt, som Ken McKaye är involverad i. Men det är ju inte illa att det finns två projekt.
    Senast redigerad av Mikael W; 15 October 2008, 19:39.
    mvh
    Mikael W
    (NCS-medlem sedan 1981)

    Kommentar

    • Micke
      Användare
      • April 2002
      • 9579

      En idé är att kunna ge bort antinätenheter i jullklapp, en perfekt julklapp till ciklidisten. Det enda som skulle behöva göras är att sätta ett pris per antinätenhet och anpassa diplomet lite. På samma sätt som man kan skänka träd genom VI-skogen.
      Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
      Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

      Kommentar

      • nils42
        Användare
        • January 2003
        • 931

        Ursprungligen postat av Mikael W
        Det kommer en artikel i nästa nummer av Ciklidisti (den finska tidskriften). Men det finns konkurrens i Finland, där pågår som bäst WWF:s Malawiprojekt, som Ken McKaye är involverad i. Men det är ju inte illa att det finns två projekt.
        Hej!
        Trevligt med ytterligare projekt. WWF brukar ju ha genomtänkta koncept för sitt agerande ( är medlem där själv ). Vad går detta projekt ut på?
        Hälsn Nils

        Kommentar

        • Micke
          Användare
          • April 2002
          • 9579

          Ursprungligen postat av nils42
          Hej!
          Vad går detta projekt ut på?
          Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
          Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

          Kommentar

          • nils42
            Användare
            • January 2003
            • 931

            Hej!
            Tack Micke. Jag borde väl förstås som WWFmedlem ha sett detta själv.
            Hälsn Nils

            Kommentar

            • joe
              Användare
              • June 2006
              • 1451

              Ursprungligen postat av Micke
              En idé är att kunna ge bort antinätenheter i jullklapp, en perfekt julklapp till ciklidisten. Det enda som skulle behöva göras är att sätta ett pris per antinätenhet och anpassa diplomet lite. På samma sätt som man kan skänka träd genom VI-skogen.
              Kanonidé Micke! Jull(e)klapp är väl också ciklidanpassat så det räcker - kunde inte låta bli när jag såg tangentslintet i ditt inlägg...men idén är jättebra. Härhemma har vi köpt både getter och höns i ett lokalt skolprojekt i Uganda - det funkar kanon och benämns numera som Getbanken!

              Så varför inte en Malawibank? Sätt inte julklappspengen för högt bara - många bäckar små...
              MVH - joe

              Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

              Kommentar

              • Mikael W
                NCS Medlem
                • August 2002
                • 8616

                Ursprungligen postat av joe
                Sätt inte julklappspengen för högt bara - många bäckar små...
                En antinätenhet kostar ju ungefär 80 SEK.
                mvh
                Mikael W
                (NCS-medlem sedan 1981)

                Kommentar

                • nils42
                  Användare
                  • January 2003
                  • 931

                  Ursprungligen postat av Mikael W
                  En antinätenhet kostar ju ungefär 80 SEK.
                  Hej!
                  Finns också ett lämpligt gåvobrev/kort att ge till julklappsmottagaren?
                  Hälsn Nils

                  Kommentar

                  • Byttorp
                    Användare
                    • November 2003
                    • 1585

                    Ursprungligen postat av nils42
                    Hej!
                    Finns också ett lämpligt gåvobrev/kort att ge till julklappsmottagaren?
                    Hälsn Nils
                    Det går säkert att ta fram ifall det krävs för att få fart på donationerna.

                    Alla som läser den här tråden och avstår från att donera kanske kan berätta vad som får er att avstå...eller rättare sagt vad som skulle få er att skänka en slant???
                    Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                    Ordförande GCG

                    Kommentar

                    • Byttorp
                      Användare
                      • November 2003
                      • 1585

                      Hallå, har ni inte fått löning eller??? Dags att vi livar upp den här tråden lite igen !!! Det verkar som om den svenska finanskrisen kommer slå hårt mot våra kära akvariefiskar om det skall fortsätta på det här sättet

                      Jag har ett gäng diplom som ligger och väntar på att få skickas ut. Jag kan dock glädjande nog berätta om att 3 olika akvarieaffärer insett hur snyggt det är med ett diplom i butiken och skänkt 1000 kronor per butik till fonden.

                      Vilka dom är? Det kan ni fundera på under tiden som undertecknad jobbar vidare...svaret kommer här i tråden lite längre fram.
                      Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                      Ordförande GCG

                      Kommentar

                      • cichlids4fun
                        NCS Medlem
                        • April 2002
                        • 3111

                        Ursprungligen postat av Byttorp
                        Hallå, har ni inte fått löning eller??? Dags att vi livar upp den här tråden lite igen !!! Det verkar som om den svenska finanskrisen kommer slå hårt mot våra kära akvariefiskar om det skall fortsätta på det här sättet

                        Jag har ett gäng diplom som ligger och väntar på att få skickas ut. Jag kan dock glädjande nog berätta om att 3 olika akvarieaffärer insett hur snyggt det är med ett diplom i butiken och skänkt 1000 kronor per butik till fonden.

                        Vilka dom är? Det kan ni fundera på under tiden som undertecknad jobbar vidare...svaret kommer här i tråden lite längre fram.

                        Jag har redan bidragit ju......... en gång får räcka, men det tycker jag låter bra och de butikerna ska väl få lite gratisreklam oxå tycker jag väl skriv ut dem i stor text...........
                        Mvh
                        Peter

                        don´t drink water-fish ..... in it!

                        Kommentar

                        • nils42
                          Användare
                          • January 2003
                          • 931

                          Hej!
                          Skickade ytterligare en peng till fonden och hoppas mina medakvarister också komma till samma goda tanke.
                          Hälsn Nils

                          Kommentar

                          • Ola Svensson
                            Användare
                            • April 2002
                            • 14633

                            Ursprungligen postat av nils42
                            Hej!
                            Skickade ytterligare en peng till fonden och hoppas mina medakvarister också komma till samma goda tanke.
                            Hälsn Nils
                            Du är onekligen ett exempel för alla oss andra. Jag har ju bara skänkt en gång...
                            Med vänliga hälsningar

                            Ola

                            Kommentar

                            • Byttorp
                              Användare
                              • November 2003
                              • 1585

                              Ursprungligen postat av nils42
                              Hej!
                              Skickade ytterligare en peng till fonden och hoppas mina medakvarister också komma till samma goda tanke.
                              Hälsn Nils
                              Underbart Nils, så skall jag hålla reda på när vi kommer upp i en annan version av diplomet då.
                              Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                              Ordförande GCG

                              Kommentar

                              • nils42
                                Användare
                                • January 2003
                                • 931

                                Hej!
                                Det ska bli kul att se nästa sammanställning av insamlingen till fonden för oktober, men det lär väl dröja ytterligare?
                                Hälsn Nils

                                Kommentar

                                Arbetssätt...