Fond för bevarandet av malawiciklider

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Christian Alfredsson
    NCS Medlem

• April 2002
    • 4179

Denna artikel handlar om samma ämne: http://www.zoopet.com/index.php?opti...sk=view&id=488
    Christian Alfredsson
    http://www.zoopet.com
    http://www.christianalfredsson.com

Kommentar

• nils42
      Användare
      • January 2003
      • 931

Ursprungligen postat av Christian Alfredsson
      Denna artikel handlar om samma ämne: http://www.zoopet.com/index.php?opti...sk=view&id=488
      Hej!
      Tack, en mycket läsvärd artikel!
      Hälsn Nils

Kommentar

• Kjell Fohrman
        Användare
        • April 2002
        • 4619

Ursprungligen postat av Ola Svensson
        Enligt tidsplanen ska det ske på måndag.
        Vilken måndag?

Kommentar

• nils42
          Användare
          • January 2003
          • 931

Hej!
          Jag noterar fortfarande samma siffra stå kvar på insamlingen som för någon vecka sedan. Har det verkligen inte kommit in någon ytterligare krona från medlemmarna?
          Hälsn Nils

Kommentar

• Byttorp
            Användare
            • November 2003
            • 1585

Ursprungligen postat av nils42
            Hej!
            Jag noterar fortfarande samma siffra stå kvar på insamlingen som för någon vecka sedan. Har det verkligen inte kommit in någon ytterligare krona från medlemmarna?
            Hälsn Nils

Jo det har inkommit lite pengar och en sammanställning har gjorts ( har inte summan i huvudet dock), pengar är på väg från NCS till fonden och efter (eller i samma stund) så uppdaterar vår ordförande startsidan samt skriver nått här. Det har inte inkommit så där jättemånga donationer, typ 3 stycken eller något samt en del nya medlemmar så då genererat 50 kr per person.
            Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
            Ordförande GCG

Kommentar

• Mikael W
              NCS Medlem

• August 2002
              • 8621

Hej!
              Hälsn Nils
              September blev en trevligt bra månad, ut Fondens synvinkel. Vi fick in 1.650 SEK i donationer och 21 nya medlemmar, för vilka NCS donerade 50 SEK per skaft, septembersaldot inalles 2.700 SEK eller 380 USD, som åkte iväg till Malawi idag. För det får man nästan 34 AND-enheter med vilka man skyddar ca 800 meter strandlinje.

Hoppas oktober blir minst lika bra.

BTW, Ad hälsade, att det i förrgår hade gått ett år sedan Stuart Grant avled. Så snabbt går tiden.
              mvh
              Mikael W
              (NCS-medlem sedan 1981)

Kommentar

• nils42
                Användare
                • January 2003
                • 931

Hej!
                Det låter gott Mikael.
                Jag fick ett diplom för mitt bidrag. Verkligen fint. Nästa gång jag ger en peng, tycker jag inte jag behöver ytterligare ett diplom, utan den tian ( portokostnaden ) kan väl i stället skickas till Malawi. Vad tycker ni andra?
                Hälsn Nils

Kommentar

• Byttorp
                  Användare
                  • November 2003
                  • 1585

Hej!
                  Det låter gott Mikael.
                  Jag fick ett diplom för mitt bidrag. Verkligen fint. Nästa gång jag ger en peng, tycker jag inte jag behöver ytterligare ett diplom, utan den tian ( portokostnaden ) kan väl i stället skickas till Malawi. Vad tycker ni andra?
                  Hälsn Nils
                  hehe...gäller att jag håller koll på vilken Nils Johansson som betalar in då, men visst är det så..räcker ju som du säger med ett diplom per inbetalning (däremot så kan jag tänka mig att om man sätter in flera gånger och kommer upp i 1000 sek....att jag då skickar ut en ny version av diplomet). Tilläggas kan ju att vi fått in 4 bidragsgivare som betalt minst 1000 sek....
                  Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                  Ordförande GCG

Kommentar

• nils42
                    Användare
                    • January 2003
                    • 931

Ursprungligen postat av Byttorp
                    hehe...gäller att jag håller koll på vilken Nils Johansson som betalar in då, men visst är det så..räcker ju som du säger med ett diplom per inbetalning (däremot så kan jag tänka mig att om man sätter in flera gånger och kommer upp i 1000 sek....att jag då skickar ut en ny version av diplomet). Tilläggas kan ju att vi fått in 4 bidragsgivare som betalt minst 1000 sek....
                    Hej!
                    Visst vet jag, att jag har ett lite udda namn, men innan månaden är slut misstänker jag, att det inte är 4, utan minst 5 bidragsgivare med minst 1000 sek till fonden.
                    Hälsn Nils

Kommentar

• nils42
                      Användare
                      • January 2003
                      • 931

Hej!
                      Glöm inte bara bort, att varje enkrona är värdefull. Många bäckar små, gör en stor å, lärde jag mig i småskolan. Var och en ger efter sina möjligheter. De, som har en större kassa ger mer, de med mindre ger färre enkronor, men alla enkronor är lika värdefulla oavsett om de är många eller få!
                      Hälsn Nils

Kommentar

• Byttorp
                        Användare
                        • November 2003
                        • 1585

Hej!
                        Glöm inte bara bort, att varje enkrona är värdefull. Många bäckar små, gör en stor å, lärde jag mig i småskolan. Var och en ger efter sina möjligheter. De, som har en större kassa ger mer, de med mindre ger färre enkronor, men alla enkronor är lika värdefulla oavsett om de är många eller få!
                        Hälsn Nils
                        så sant som det är sagt, och visst säger man att storleken inte har nån betydelse. Men med tanke på handpåläggningen som krävs för varje donation så föredrar jag större summor så klart
                        Ordförande GCG

Kommentar

• Mikael W
                          NCS Medlem

• August 2002
                          • 8621

Ännu en uppdatering: Fick igår in besked från Ad Konings om vad som inkommit via paypal i september, det var 125 USD från Danmark, så nu är totalen från Norden hela 1.556 USD. Det går ju bra det här.
                          mvh
                          Mikael W
                          (NCS-medlem sedan 1981)

Kommentar

• nils42
                            Användare
                            • January 2003
                            • 931

Ursprungligen postat av Mikael W
                            Ännu en uppdatering: Fick igår in besked från Ad Konings om vad som inkommit via paypal i september, det var 125 USD från Danmark, så nu är totalen från Norden hela 1.556 USD. Det går ju bra det här.
                            Hej!
                            Det låter gott. Jag hoppas våra övriga nordiska bröder/ systrar också vet om denna insamling?
                            Hälsn Nils

Kommentar

• Byttorp
                              Användare
                              • November 2003
                              • 1585

Hej!
                              Det låter gott. Jag hoppas våra övriga nordiska bröder/ systrar också vet om denna insamling?
                              Hälsn Nils
                              Det är ju självfallet bra om alla som är ute och skriver på olika webplatser gör "reklam" för insamlingen där det är lämpligt. Sen är det ju en del som läser Ciklidbladet även i våra övriga nordiska länder så vi får ju hoppas att det sprider sig sakta men säkert.
                              Ordförande GCG

Kommentar

• nils42
                                Användare
                                • January 2003
                                • 931

Hej!
                                Vi har ju också Finland, Norge och Island med i norden. Jag såg ett fint inlägg Ola hade gjort i den danska klubben. Helt suveränt.
                                Hälsn Nils

Kommentar

Arbetssätt...