Denna artikel handlar om samma ämne: http://www.zoopet.com/index.php?opti...sk=view&id=488
Fond för bevarandet av malawiciklider
Kollaps
X
-
-
Denna artikel handlar om samma ämne: http://www.zoopet.com/index.php?opti...sk=view&id=488
Tack, en mycket läsvärd artikel!
Hälsn NilsKommentar
-
Kommentar
-
Hej!
Jag noterar fortfarande samma siffra stå kvar på insamlingen som för någon vecka sedan. Har det verkligen inte kommit in någon ytterligare krona från medlemmarna?
Hälsn NilsKommentar
-
Jo det har inkommit lite pengar och en sammanställning har gjorts ( har inte summan i huvudet dock), pengar är på väg från NCS till fonden och efter (eller i samma stund) så uppdaterar vår ordförande startsidan samt skriver nått här. Det har inte inkommit så där jättemånga donationer, typ 3 stycken eller något samt en del nya medlemmar så då genererat 50 kr per person.Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCGKommentar
-
Hoppas oktober blir minst lika bra.
BTW, Ad hälsade, att det i förrgår hade gått ett år sedan Stuart Grant avled. Så snabbt går tiden.mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Hej!
Det låter gott Mikael.
Jag fick ett diplom för mitt bidrag. Verkligen fint. Nästa gång jag ger en peng, tycker jag inte jag behöver ytterligare ett diplom, utan den tian ( portokostnaden ) kan väl i stället skickas till Malawi. Vad tycker ni andra?
Hälsn NilsKommentar
-
hehe...gäller att jag håller koll på vilken Nils Johansson som betalar in då, men visst är det så..räcker ju som du säger med ett diplom per inbetalning (däremot så kan jag tänka mig att om man sätter in flera gånger och kommer upp i 1000 sek....att jag då skickar ut en ny version av diplomet). Tilläggas kan ju att vi fått in 4 bidragsgivare som betalt minst 1000 sek....Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCGKommentar
-
hehe...gäller att jag håller koll på vilken Nils Johansson som betalar in då, men visst är det så..räcker ju som du säger med ett diplom per inbetalning (däremot så kan jag tänka mig att om man sätter in flera gånger och kommer upp i 1000 sek....att jag då skickar ut en ny version av diplomet). Tilläggas kan ju att vi fått in 4 bidragsgivare som betalt minst 1000 sek....
Visst vet jag, att jag har ett lite udda namn, men innan månaden är slut misstänker jag, att det inte är 4, utan minst 5 bidragsgivare med minst 1000 sek till fonden.
Hälsn NilsKommentar
-
Hej!
Glöm inte bara bort, att varje enkrona är värdefull. Många bäckar små, gör en stor å, lärde jag mig i småskolan. Var och en ger efter sina möjligheter. De, som har en större kassa ger mer, de med mindre ger färre enkronor, men alla enkronor är lika värdefulla oavsett om de är många eller få!
Hälsn NilsKommentar
-
Hej!
Glöm inte bara bort, att varje enkrona är värdefull. Många bäckar små, gör en stor å, lärde jag mig i småskolan. Var och en ger efter sina möjligheter. De, som har en större kassa ger mer, de med mindre ger färre enkronor, men alla enkronor är lika värdefulla oavsett om de är många eller få!
Hälsn NilsTrappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCGKommentar
-
Ännu en uppdatering: Fick igår in besked från Ad Konings om vad som inkommit via paypal i september, det var 125 USD från Danmark, så nu är totalen från Norden hela 1.556 USD. Det går ju bra det här.mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Det låter gott. Jag hoppas våra övriga nordiska bröder/ systrar också vet om denna insamling?
Hälsn NilsKommentar
-
Det är ju självfallet bra om alla som är ute och skriver på olika webplatser gör "reklam" för insamlingen där det är lämpligt. Sen är det ju en del som läser Ciklidbladet även i våra övriga nordiska länder så vi får ju hoppas att det sprider sig sakta men säkert.Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCGKommentar
-
Hej!
Vi har ju också Finland, Norge och Island med i norden. Jag såg ett fint inlägg Ola hade gjort i den danska klubben. Helt suveränt.
Hälsn NilsKommentar
Kommentar