Det som kvarstår är den praktiska biten med sponsorer. Koden i sig var inga större bekymmer och ligger oanvänd.
Skrev ett inlägg med fråga om sponsorer till Christer F. (eftersom han hade flaggat om detta i tidigare tråd av dig Micke) före jul (se nedan citat från tidigare inlägg) och sedan har det fallit glömska att påminna, eftersom kodning av förändringar i fototävling och arbete med Ciklidbladet gått före.
Helt klart, hög tid att knyta ihop säcken, för idén är kanon bara man har en eller flera sponsorer som betalar klicken.
Fond för bevarandet av malawiciklider
Kollaps
X
-
Det är WWF Finland som står bakom detta!Lämna en kommentar:
-
-
Hej!
Händer något på denna sida som någon vet något om? Om inte annat lär vi väl få invänta december månads insamling, inte bara norden utan totalt. Det kan ju vara bra att veta om just den här insamlingen behöver fortsätta eller om vi ciklidister har gjort vårt.
Hälsn Nils
Ja, decemberresultatet kommer inom kort att redovisas. Senast var ju läget det att en bra bit över halva målbeloppet hade uppnåtts. Min gissning är att insamlingen kommer att nå sitt mål på 20 000 USD inom det närmaste halvåret.Lämna en kommentar:
-
Hej!
Händer något på denna sida som någon vet något om? Om inte annat lär vi väl få invänta december månads insamling, inte bara norden utan totalt. Det kan ju vara bra att veta om just den här insamlingen behöver fortsätta eller om vi ciklidister har gjort vårt.
Hälsn NilsLämna en kommentar:
-
Det här har en bredare (och större) "aproach"... http://www.panda.org/about_wwf/where...ound/index.cfm
Utomordentligt gott med sidhänvisningen. De sidorna hade jag inte från WWF i Sverige, men har kanske missat något i mitt läsande av de senaste tidningarna. Det finns ju ännu ett x antal meter av kusten att skydda. Låt oss hjälpas åt med detta.
-
Jag har en fundering som ligger lite utanför tråden. Det är väl ganska klart
att ett av de stora hotet mot "våra" firrar är den fattigdom som befolkningen
runt malawisjön lider av. Finns det andra konkreta projekt/ organisationer som jobbar med detta, dvs grundorsaken till överfisket, att bekämpa fattigdomen ??.Lämna en kommentar:
-
Jag har en fundering som ligger lite utanför tråden. Det är väl ganska klart
att ett av de stora hotet mot "våra" firrar är den fattigdom som befolkningen
runt malawisjön lider av. Finns det andra konkreta projekt/ organisationer som jobbar med detta, dvs grundorsaken till överfisket, att bekämpa fattigdomen ??.Lämna en kommentar:
-
Det fanns/ finns ju ytterligare ett projekt på gång för detta ( att klicka för insamling ) . Hur långt har det projektet avancerat? Ännu enklare är ju förstås att kika i den egna plånboken och se vad man kan skänka.
-
Well...fellow akvarister....nu är det läge att byta ut lutfisk mot akvariefisk istället och samtidigt passa på att donera ett bidrag till fonden....Hoppas ni käkat tillräckligt med pepparkakor under julen....Lämna en kommentar:
-
Här ser man nyttan med att diskutera med andra och få nya infallsvinklar hur vi tillsammans kan göra något ännu bättre i denna sak.
Jag instämmer i dina tack.
-
Strålande - detta är så bra. Tack Micke för idén (om den var din?) annars tack ändå och tack Joakim för datorkunskapen och tack Christer för sponsorfix! God Jul på er!Lämna en kommentar:
-
Lämna en kommentar: