Utvecklingen i Ryssland!

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

    Hej!

    Hej!
    Ge?här ges inget när jag fått yngel får herrn köpa av mig 50 kr ynglet,ingen prutmån här inte,herr wilhelm får sätlla sig i kön av köpare den är lång du får ta köbiljett ha ha ha ha,/Ann-Mari

    Kommentar

    • Guy_P
      Användare
      • April 2002
      • 301

      Ursprungligen postat av annmari
      Hej!
      Ge?här ges inget när jag fått yngel får herrn köpa av mig 50 kr ynglet,ingen prutmån här inte,herr wilhelm får sätlla sig i kön av köpare den är lång du får ta köbiljett ha ha ha ha,/Ann-Mari
      §19 Försäljning i alla dess former (köpes/säljes/bytes/skänkes) får inte förekomma på forumet. Detta hänvisas till avdelningen ”Köp & Sälj” på Ciklid.se

      §4 Tänk på att trådens ämne ska visa vad inlägget handlar om. Inlägg skall hålla sig till det ämne som tråden avser och placeras i korrekt kategori. Undvik att lägga upp samma tråd eller inlägg flera gånger i följd.
      Guy

      Kommentar

      • Gäst

        Hej!

        Hej!
        nej men vad klok du är Guy P,tror du inte jag visste det?/Ann-Mari PS NU håller vi oss till tråden

        Kommentar

        • cf.akvarielagret
          Användare
          • April 2002
          • 5028

          Ursprungligen postat av Wilhelm
          Bättre att en person svamlar i en tråd än i alla andra
          du har rätt det här är det bästa inlägget hittils
          jag är Ateist
          men Gud talade till mig
          Gud är stor
          jag frågade hur stor ? inget svar
          han kanske behövde låna toaletten

          Kommentar

          • Gäst

            Hej!

            Hej!
            Var nu inte så spydig chefen,jo jag vill säga att just nu retar jag gallfeber på svenska kommunister dom är pisstoft på mig just nu,/Ann-Mari

            Kommentar

            • Bright_Blue
              NCS Medlem
              • June 2004
              • 1582

              Ursprungligen postat av annmari
              Hej!
              Var nu inte så spydig chefen,jo jag vill säga att just nu retar jag gallfeber på svenska kommunister dom är pisstoft på mig just nu,/Ann-Mari
              Vad har du nu gjort för att få dem pissed off?

              Kommentar

              • Gäst

                Hej!

                hej!
                Bright-Blue jag var medlem tidigare i Sverige kommunistiska parti Skp men sen jag började kritisera sovjet gulag och stalin så ville dom att jag skulle begära utträde ur partiet vilket jag gjort,många av dom är urförbaskade på mig för dom vet att till hösten ska jag hålla föredrag om sovjet brott i Baltikum,/Ann-Mari

                Kommentar

                • Lundensis
                  Användare
                  • March 2004
                  • 2262

                  Ursprungligen postat av annmari
                  hej!
                  Bright-Blue jag var medlem tidigare i Sverige kommunistiska parti Skp men sen jag började kritisera sovjet gulag och stalin så ville dom att jag skulle begära utträde ur partiet vilket jag gjort,många av dom är urförbaskade på mig för dom vet att till hösten ska jag hålla föredrag om sovjet brott i Baltikum,/Ann-Mari
                  Finns Skp ännu? De kan inte vara många eller har de anslutit sig till vänsterpartiet?

                  Kommentar

                  • kaj.p
                    Användare
                    • April 2002
                    • 2294

                    När var du i Ryssland sist Annmarie?
                    Diskussällskapet
                    www.diskusforum.se

                    Kommentar

                    • Gäst

                      Hej!

                      Hej!
                      Kaj i själva Ryssland har jag inte varit däremot i Estland 80 ggr och i Lettland,/Ann-Mari

                      Kommentar

                      • Mattias777
                        Användare
                        • November 2006
                        • 1493

                        Ursprungligen postat av annmari
                        hej!
                        Bright-Blue jag var medlem tidigare i Sverige kommunistiska parti Skp men sen jag började kritisera sovjet gulag och stalin så ville dom att jag skulle begära utträde ur partiet vilket jag gjort,många av dom är urförbaskade på mig för dom vet att till hösten ska jag hålla föredrag om sovjet brott i Baltikum,/Ann-Mari
                        Då fanns det alltså lite sanning i min misstanke om kommunist aktiviter, det här blir ett fall för CIA: ) Hemma hos mig säger vi kommunist svin istället för kommunist men det är ju två ord för samma sak Inte riktat till dig nu Ann- Marie: ) Sen har ju många ärliga människor blivigt lurade av deras förrädiska ideologi och det är ju alltid tråkigt.


                        http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

                        Kommentar

                        • Gäst

                          Hej!

                          Hej!
                          Mattias777 för det första var jag på den tiden inte med i Skp för det andra hjälpte jag opositionen i Estland,Skp gick jag med i för 3 år sedan men har nu alltså hoppat av,/Ann-Mari

                          Kommentar

                          • Jarnis
                            Användare
                            • November 2005
                            • 415

                            Men hallå, kom igen nu!

                            Det är nog ingen som på allvar tror att Ryssland kommer att försöka "ta över" Baltikum med militärt direkt eller indirekt våld. Dom beslutande, folkvalda, regeringarna i Estland, Lettland och Litauen har sedan ett bra tag anslutit sina länder till den amerikansk/europeiska försvarsorganisationen NATO som fullvärdiga medlemmar. Man deltar i militära övningar på samma villkor som övriga medlemmar i organisationen. Danmark, Norge, Tyskland, Finland m fl västländer bidrar med utrustning och utbildning till baltländerna, som t ex örlogsfartyg och sambandsutbildning.

                            Att tro på och sprida oron över att eventuella mellanstatliga dispyter i baltregionen skulle leda till vapenskrammel med Ryssland som en initierande part känns som vilseledande politisk propaganda som jag har svårt att förstå varför det förs fram. Det är verkligen HELT osannolikt idag och faktiskt även i övermorgon... Om Putin och gänget skulle ge sig ut på invasionsäventyr så kommer det att vara i något av dom oljerika, fullständigt sönderfallande ex sovjetiska småländerna söder om Sibirien som man inte ens vet hur dom stavas eller vad dom heter. Där kan man snacka om att "ingen bryr sig". Det hade på sin höjd blivit reportage i 2 dagar på Aktuellt och sedan hade alla glömt det.

                            Det bor en avsevärd mängd etniska ryssar i dom baltiska länderna och det är väl inte helt svårt att förstå att Ryssland därmed har ett stort intresse av vad som försigår i länderna. Ryssland stöder sin minoritetsbefolkning och ger troligtvis bidrag till dess politiska aktiviteter. Att som politiker i baltikum ropa att vargen (i det här fallet björnen) kommer måste ha dolda politiska/ekonomiska motiv snarare än att man verkligen är rädd att den ska få sig ett skrovmål.

                            Handeln mellan baltländerna och Ryssland är stor och om Ryssland behöver visa musklerna som kommer det i så fall att vara på det ekonomiska planet med sanktioner, höjda räntor, dyrare olja, export-tullar m m som är brukligt vid liknande konflikter. Dom baltiska ländernas ekonomier håller på att bli mer och mer integrerade med "väst"-ländernas och många företag investerar i Estland, Lettland och Litauen, du kan t o m tanka med ditt Stat-oil kort där. Estland var under andra kvartalet 2006 den snabbast växande ekonomin i världen följt av Kina och Lettland. Givetvis måste det vara svårt att utveckla sitt land i skuggan av en fd stormakt som börjar inse att man tappat ordförandeklubban och ivrigt försöker få tag på den igen.
                            Micke

                            Kommentar

                            • Gäst

                              Hej!

                              Hej!
                              Jag hör ju att du Jarnis inte är riktigt insatt i det hela jag har jobbat för Balterns frihet under sovjettiden och känner dom framstående frihetskämparna som Mart Niklus Lagle Parek Gunars Rodhe för och nämna några känner även personligen Heiki Ahonen som nu är chef för ockupationsmuseet i Tallinn på den tiden var han polititsk fånge i gulag,för och återgå til ämnet,ryssarna har sedan urminnes tider sen tsartiden alltid haft ockupationsnoja och har det fortfarande,flera år efter sovjet fall kunde ryska Migplan svepa in över Baltikum för och sen återvända till ryssland,observera att detta har hänt sen baltländerna blev Natomedlemmar ryssland har till dagens dato aldrig erkännt ens att dom ockuperat Baltikum,dom vägrar och erkänna det,sen den breömda bronsstatyn i Tallinn flyttades till krigskyrkogården så har relationerna mellan Tallinn och Moskva varit minst sagt frusna,jag var på denna kyrkogård förra sommaren och såg statyn den står där nu i lugn och ro massor av blommor fanns där också,om du Jarnis frågar dom baltiska frihetskämparna som har en lång erfarenhet av rysk utrikes och inrikespolitik så får du höra vad dom anser,och när dom då berättat för dig om Kremls poitik så är det ord och inga visor vill jag lova,förvisso tror jag inte att det står tanks vid balternas gräns imorgon ryssarna har flera vapen än dom rent militära och sätta in,bla transporteras inte förnödenheter till Tallinn från Moskva längre den ströps för något år sedan,ryssland rustar just nu upp sin krigsmakt för miljarder rubel det kan mina vänner som har tillgång till både baltisk och rysk tv konstatera,Putin vill återupprusta hela krigsmaskineriet igen,han har själv sagt att han vill ha landet som det var i fornstora dar,jag vill nite säga att det blir ett militärt ingripande i Baltikum igen,me ja vill vara realist och säga så här,Ryssland har ALLTID ansett balternas territorium som deras och så sent som häromdagen så sa Putin i just Dn att han vill se baltländerna samt Georgien som ryska republiker igen,ja Jarnis så stod det och läsa i Dn denna vecka,utan och på något sätt måla hinhåle på väggen så måste man alltid vara på sin vakt när ett land som Ryssland satsar så hårt på krigsmakten igen och ändå med tanke på att den ryska jätten ALDRIG haft demokrati i den mening vi i väst menar med demokrati,ryssland har alltid haft en förmåga och likvidera länder i sitt omedelbara närområde och med bakgrund mot det nyss sagda så bör man vara på sin vakt,en god vän till mig en estländare frå Haapsalu i estland sa till mig vid ett telsamtal,balternas tragiska öde är att dom har ryssen som granne,Ps vill också tilllägga att jag på den tiden var medlem i ÖESK (Östeuropeiska solidaritetskommiten)vi jobbade för dom östeuropeiska frihetskämparnas rätt till självbestämmande, vi hade bla inbjudna föredragshållar från Solidaritet inbjudna (Lech Walensas organisation)

                              Kommentar

                              • Lundensis
                                Användare
                                • March 2004
                                • 2262

                                Ursprungligen postat av annmari
                                Hej!
                                Jag hör ju att du Jarnis inte är riktigt insatt i det hela jag har jobbat för Balterns frihet under sovjettiden och känner dom framstående frihetskämparna som Mart Niklus Lagle Parek Gunars Rodhe för och nämna några känner även personligen Heiki Ahonen som nu är chef för ockupationsmuseet i Tallinn på den tiden var han polititsk fånge i gulag,för och återgå til ämnet,ryssarna har sedan urminnes tider sen tsartiden alltid haft ockupationsnoja och har det fortfarande,flera år efter sovjet fall kunde ryska Migplan svepa in över Baltikum för och sen återvända till ryssland,observera att detta har hänt sen baltländerna blev Natomedlemmar ryssland har till dagens dato aldrig erkännt ens att dom ockuperat Baltikum,dom vägrar och erkänna det,sen den breömda bronsstatyn i Tallinn flyttades till krigskyrkogården så har relationerna mellan Tallinn och Moskva varit minst sagt frusna,jag var på denna kyrkogård förra sommaren och såg statyn den står där nu i lugn och ro massor av blommor fanns där också,om du Jarnis frågar dom baltiska frihetskämparna som har en lång erfarenhet av rysk utrikes och inrikespolitik så får du höra vad dom anser,och när dom då berättat för dig om Kremls poitik så är det ord och inga visor vill jag lova,förvisso tror jag inte att det står tanks vid balternas gräns imorgon ryssarna har flera vapen än dom rent militära och sätta in,bla transporteras inte förnödenheter till Tallinn från Moskva längre den ströps för något år sedan,ryssland rustar just nu upp sin krigsmakt för miljarder rubel det kan mina vänner som har tillgång till både baltisk och rysk tv konstatera,Putin vill återupprusta hela krigsmaskineriet igen,han har själv sagt att han vill ha landet som det var i fornstora dar,jag vill nite säga att det blir ett militärt ingripande i Baltikum igen,me ja vill vara realist och säga så här,Ryssland har ALLTID ansett balternas territorium som deras och så sent som häromdagen så sa Putin i just Dn att han vill se baltländerna samt Georgien som ryska republiker igen,ja Jarnis så stod det och läsa i Dn denna vecka,utan och på något sätt måla hinhåle på väggen så måste man alltid vara på sin vakt när ett land som Ryssland satsar så hårt på krigsmakten igen och ändå med tanke på att den ryska jätten ALDRIG haft demokrati i den mening vi i väst menar med demokrati,ryssland har alltid haft en förmåga och likvidera länder i sitt omedelbara närområde och med bakgrund mot det nyss sagda så bör man vara på sin vakt,en god vän till mig en estländare frå Haapsalu i estland sa till mig vid ett telsamtal,balternas tragiska öde är att dom har ryssen som granne,Ps vill också tilllägga att jag på den tiden var medlem i ÖESK (Östeuropeiska solidaritetskommiten)vi jobbade för dom östeuropeiska frihetskämparnas rätt till självbestämmande, vi hade bla inbjudna föredragshållar från Solidaritet inbjudna (Lech Walensas organisation)
                                Intressant, men hur var det nu med att dela in texten i stycken och meningar? Tror ändå att Putin är så realistisk att han förstår vad som händer om han inte håller fingrarna i styr. Tror knappast han vill ha både USA och EU emot sig och då menar jag inte bara ur krigssynpunkt utan även avbrutna handelsförbindelser samt uteblivna företagsinvesteringar. Det skulle helt enkelt bli en katastrof av oanade mått för Ryssland.
                                Senast redigerad av Lundensis; 28 June 2008, 19:39.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...