Utvecklingen i Ryssland!

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • johnnie69
    Användare
    • February 2008
    • 105

    #91
    det är ju helt otroligt , så fort annmari blir inblandad i ett ämne och det spelar ingen roll vad det handlar om , så spårar det ur totalt!!!!

    Man måste ju tåla att folk tvivlar , ifrågasätter , har en egen vilja om vad dom tror är sant!

    Kommentar

    • Lutt
      Användare
      • October 2005
      • 1919

      #92
      Ursprungligen postat av Olorin
      Fantisera lite om konsekvenserna. Låt oss anta att vi skulle tro att Ryssland ska invadera Sverige. Vad gör man då? Rustar upp försvaret? Startar ett hemligt lite atomforskningsprogram? Tränar infiltratörer för att nästla sig in i ryssland? Pumpar in miljarder i detta, lägger ner fritidsgårdar, universitet, idrottshallar, pensionärshem för att finansiera? Och när man gjort det, vad gör man då - anfaller eller?
      Vi tar in Rambo då.

      Nej men om Ryssland mot alla odds skulle anfalla Sverige så skulle vi vara rätt säkra ändå, vi skulle få hjälp av andra länder rätt snabbt och USA skulle inte vara slöa att blanda sig in i skiten för det är de ju experter på.

      En perfekt dag att anfalla Sverige borde vara på midsommarafton

      Kommentar

      • Gäst

        #93
        Hej!

        Hej!
        Jag skulle kunna sätta ut namnen på våra vänner som suttit i arbetläger i Perm och olika fängelser men jag gör det inte avespekt för dom en av dom bor i Stockholm han vill inte att jag sätter ut honm så jag gör det inte,kan säga att han satt bla i Perm i Uralbergen/Ann-Mari PS Vill säga att detta sällskap skulle istället ha namnet Sandlådesällskapet

        Kommentar

        • Lutt
          Användare
          • October 2005
          • 1919

          #94
          Det är nog ingen bra idé att du hänger ut olika namn och det tillför inte direkt diskussionen.

          Jag ser ingen anledning till att ryssland skulle vilja sverige nåt ont, den ända lilla anledningen skulle nog vara om regeringen skulle sätta ryssland på plats.

          Ett tips annmari kasta inte in mer ved i elden för jag tycker du är minst lika bra kolsupare.

          Kommentar

          • Gäst

            #95
            Hej!

            Hej!
            Nej men menar du det lutt då tillhör du och jag samma klubb ha ha,/Ann-Mari Ps Har aldrig sagt att ryssen anfaller

            Kommentar

            • Olorin
              Användare
              • May 2005
              • 1554

              #96
              Inget ont som inte har nåt gott med sig. Det finns en del humor i den här tråden, men bara om man läser i parenteserna. Eftersom jag inte vill bidra till någons ökade ohälsa så har blir detta sista gången som jag diskuterar något med trådskaparen eftersom allt jag skriver uppenbarligen läses från ett perspektiv som jag med min medlemåttiga sociala kompetens inte har empati nog att förstå.

              Det krävs två för att bråka så jag vänder härmed andra kinden till och testar ignoreralistan.
              Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

              Kommentar

              • Wilhelm
                Användare
                • April 2002
                • 9122

                #97
                Låt nu AnnMarie berätta färdigt vad och vilka KGB är, hur de jobbar osv.
                Hon har knappt börjat hur hon blev jagad av KGB. Låt oss nu höra den spännande fortsättningen hur hon lyckades undkomma de otäcka KGB männen!

                Fler snytingar eller åthutningar från vem det nu än är, så låser jag tråden på tid och evighet. Amen!
                mvh Wilhelm

                "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                www.linkopings-akvarieforening.net/
                Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                Kommentar

                • Mattias777
                  Användare
                  • November 2006
                  • 1493

                  #98
                  Och jag som trodde du var Marxist, Lenninist Annmarie


                  http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

                  Kommentar

                  • Gäst

                    #99
                    Hej!

                    Hej!
                    Nej mattias 777 det är jag inte,jag återkomemr imorgon och berättar om när kGB gav mig en rsonlig varning på Viru Väljak sommaren 1980 det var 5 agenter som kom fram till mig men en som pratade med mig det var ord och inga visor/Ann-Mari PS Håller med Farbror Wilhelm nu ska vi vara snälla

                    Kommentar

                    • kaj.p
                      Användare
                      • April 2002
                      • 2294

                      Ursprungligen postat av annmari
                      Hej!
                      Nej mattias 777 det är jag inte,jag återkomemr imorgon och berättar om när kGB gav mig en rsonlig varning på Viru Väljak sommaren 1980 det var 5 agenter som kom fram till mig men en som pratade med mig det var ord och inga visor/Ann-Mari PS Håller med Farbror Wilhelm nu ska vi vara snälla

                      annmarie det är 28 år sedan o det har hänt lite under tiden Dvs Sovjet finns inte.
                      Till helgen är det ett stort advent i Krakow http://www.zoofestiwal.krakow.pl/pag...e=home&lang=pl
                      Diskussällskapet
                      www.diskusforum.se

                      Kommentar

                      • johnnie69
                        Användare
                        • February 2008
                        • 105

                        om det handlar om att berätta hur hemska ryssarna var/är så finns det andra som faller in under samma kategori.

                        Jag känner människor som som suttit i hitlers koncentrationsläger och med nöd och näppe klarat sig med livet i behåll!

                        Själv har jag blivit skenavrättad av serber när jag gjorde FN-tjänst i kosovo , har fortfarande mardrömmar var och varannan natt , men jag hade väl tur i oturen , dom hade ju kunnat tagit fram pekpinnen och sagt till mig på skarpen att jag och mina kollegor skulle åka hem.

                        Har en kompis som var med i gulf kriget 1990, han såg sina vänner i stridsfordonet bredvid bli sprängda i luften.

                        Vad vill jag då med detta inlägg , jo man ska tänka på att oavsett vad man själv har råkat ut för så finns det oftast dom som har det värre , men självklart , har man aldrig haft någon större skada en ett skoskav , då är det ju just det som är värst för den personen.

                        Kommentar

                        • Gäst

                          Hej!

                          Hej!
                          Jag har gång på gång försökt och förklara att ryssanra i sig inte är hemska utan det handlar om politikerna i Kreml men vissa här tycks inte fatta det eller har svårt för och läsa svenska gå på en svenskkurs i så fall, jag ska idag berätta om hur jag mötte KGB på Viru Väljak och hur jag där blev varnad av dom,dettta hände samma sommar jag åkte fast nämligen 1980,/Ann-Mari

                          Kommentar

                          • johnnie69
                            Användare
                            • February 2008
                            • 105

                            Ursprungligen postat av annmari
                            Hej!
                            Jag har gång på gång försökt och förklara att ryssanra i sig inte är hemska utan det handlar om politikerna i Kreml men vissa här tycks inte fatta det eller har svårt för och läsa svenska gå på en svenskkurs i så fall, jag ska idag berätta om hur jag mötte KGB på Viru Väljak och hur jag där blev varnad av dom,dettta hände samma sommar jag åkte fast nämligen 1980,/Ann-Mari
                            Börja med att gå en svenska kurs själv först , så du lär dig stava och skriva rätt , när du gjort det och jag då inte förstår vad du skriver , då lovar jag att gå en kurs i svenska själv!

                            Kommentar

                            • Gäst

                              Hej!

                              Hej!
                              Stavfel kan väl alla göra? Håll bra ton vetja/Ann-Mari Ps återkommer med mer senare,

                              Kommentar

                              • johnnie69
                                Användare
                                • February 2008
                                • 105

                                Tack för ditt privata meddelande annmari!

                                När det gäller att hålla god ton här på forumet så har jag nog inga problem med det , den som verkligen behöver tagga ner lite och tänka sig för när man skriver är ju du.

                                Du sitter och klagar på svenskar och på att vi inte bryr oss , när någon ifrågasätter något du säger så reser du taggarna utåt och bli otrevlig och nervärderande.

                                I våran nya förening "sandlådeklubben" skulle du nog bli hedersmedlem.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...