Utvecklingen i Ryssland!

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

    #31
    Hej!

    Hej!
    Okej kommer under kvällen,/Ann-Mari

    Kommentar

    • Gäst

      #32
      Hej!

      Hej!
      Under Andropovs ledniong som KGB chef så blev jakten på dissidenter i bla Baltikum ännu hårdare,i Estland hade KGB hotell där dom bevakade västerländksa turister på bla Viru hotell samt det hotell som finns på Vabaduse Väljak som heter Palace hotell där hade KGN både förhörs och tortyrrum för dissidenter,alla på dom hotell som fanns i Tallinn som ingick i Intouristkedjan var under kontroll av KGB ,i kGBs arbete ingick bla infiltration,utbildning av nyckelpigor,utbildning av prostituerade bla,KGB hade även speciellt utbildade psykiatriker som var till för och knäcka dissidenter då använde man en medicin som hete Moditen B samt bla Haloperidiol oliak typer av Psykofarmka användes för och bryta ner politiska fångar, I Wladimerfängelset utanför Moskva fanns många baltiska fångar i Tallinn hade KGB fängelser som Patarei smat arbetslägret Tisleri samt även arbetsläger utanför Tallinn,Kgb kunde anklaga dissidenter på falska grunder hur som helst,det fanns en myndighet som hette Uchrezdenie där både fängelser och och arbetsläger ingick,i Tallinn satt fångarna i Patarei innan dom dömdes till lägervistelse, KGB hade också speciella järnvägsspår för transport för fångar,återkommer med senare,/Ann-Mari

      Kommentar

      • Lutt
        Användare
        • October 2005
        • 1919

        #33
        Vad vill du få ut av det här? Att vi skall vara rädda för att ryssen kommer?

        Kommentar

        • Gäst

          #34
          Hej!

          Hej!
          Nej Lutt jag berättar bara hur det var då./Ann-Mari

          Kommentar

          • ozric
            Användare
            • March 2004
            • 3187

            #35
            Vad utbildade de nyckelpigorna till?
            "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
            c",)

            Kommentar

            • Wilhelm
              Användare
              • April 2002
              • 9122

              #36
              Ursprungligen postat av ozric
              Vad utbildade de nyckelpigorna till?
              Låsa upp dörrar?
              mvh Wilhelm

              "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


              www.linkopings-akvarieforening.net/
              Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
              www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

              Kommentar

              • Gäst

                #37
                Hej!

                Hej!
                Nyckelpigor var äldre damer som satt på varje våning och antecknade när turisterna lämnade samt kom till sina rum dom haede rapportskyldighet direkt till KGB,om KGB misstänkte någon speciell turist fick nyckelpigorna i uppdrag och kolla desa turister extra noga,jag minns när jag bodde på Viru hotell så fort jag kom ut ur hissen så skrev nycklepigan där hon satt vid ett skrivbord med en lampa ner att jag just kommit upp till den våning jag bodde på.dom var trevliga på sitt sätt hade man glömt nyckeln till rummet så låste dom upp åt en,alla Intouristhotell hade nyckelpigor/Ann-Mari

                Kommentar

                • johnnie69
                  Användare
                  • February 2008
                  • 105

                  #38
                  alltså har varenda turist som bott på såna hotell råkat ut för dom hemska KGB!

                  Kommentar

                  • Ola Svensson
                    Användare
                    • April 2002
                    • 14633

                    #39
                    Ursprungligen postat av johnnie69
                    alltså har varenda turist som bott på såna hotell råkat ut för dom hemska KGB!
                    Ja, och Putin var chef och han har satt KGB-folk på alla viktiga poster i Ryssland.
                    Senast redigerad av Ola Svensson; 03 June 2008, 08:48.
                    Med vänliga hälsningar

                    Ola

                    Kommentar

                    • johnnie69
                      Användare
                      • February 2008
                      • 105

                      #40
                      jaha , då får man väl bita sig i tungan och tänka på vad man skriver här då , annars så är det väl risk för att man får ett förgiftat paraply i häcken!

                      Kommentar

                      • Gäst

                        #41
                        Hej!

                        Hej!
                        Jhonnie69 på vartenda Intouristhotell fanns KGb på Viru i Tallinn avlyssnade dom rummen och vissa rum var videobevakade,jag kommer väl ihåg andra våningén där fanns bevakningsrum,dörrvakten på Viru var kul en liten ryss kort till växten han hade alltid uniform på sig och öppnade dörren åt turisterna,/Ann-Mari

                        Kommentar

                        • Gäst

                          #42
                          Hej!

                          Hej!
                          Sommaren 1978 blev ambulansföraren Alexander Podrabinek arresterad av KGB orsaken var att han under sitt jobb som förare upptäckt att han fått köra full friska personer till en psykiatrisk klinik i Moskva han började och undersöka dom och kom fram till att dom var helt enkelt dissidenter som ifrågasatt hela systemet efter undersökningen av dom skrev han en dokumentation som kallades "Straffmedicin" han bor nu i Ryssland och har återhämtat sig efter både förhör och lägervistelse,rekommenderad bok att läsa är också "Trots KGB"/Ann-Mari PS UNder sovjettidens spred både ryska och baltiska dissidenter en underjordisk tidskrift som dokomenterade hela förtrycket den heter Samizdat,samizdat litteraturen var helt förbjuden men spreds mellan olika oppositionella grupper

                          Kommentar

                          • Gäst

                            #43
                            Hej!

                            Hej!
                            Orsaken till att jag öppnat denna tråd är att det är viktigt att följa utvecklingen i öst många av er här vet inte ens vad som hände bakom järnridån på den tiden inget illa ment men så är det,ryssen kan när som helst kvickna till och få igång sin ockupatinsnoja med det menar jag inte att dom ockuperar detta land men hotet därifrån lär inte utebli/Ann-Mari

                            Kommentar

                            • cf.akvarielagret
                              Användare
                              • April 2002
                              • 5028

                              #44
                              många av er här vet inte ens vad som hände bakom järnridån på den tiden inget illa ment
                              ----------------------------------------------------------
                              annars kallas det för Historia i skolan
                              jag är Ateist
                              men Gud talade till mig
                              Gud är stor
                              jag frågade hur stor ? inget svar
                              han kanske behövde låna toaletten

                              Kommentar

                              • Gäst

                                #45
                                Hej!

                                Hej!
                                Faktum kvarstår Christer att dom flesta regeringar i detta land alltid på något sätt varit rädda frör ryssen,när Leonind Breznjev på 80-talet var i Helsningfors och undertecknade Helsingforsavtalet så jagade han säkerhetspolis oppositionella på andra sidan Östrersjön som tog detta avtal på allvar I Sverige blundade man för detta Sverige var också det första land som erkände denna ockupation av dom baltiska staterna dom flesta känner ju till baltutlämingen,/ Ann-Mari pS Svenska skolor har vekligen inte sprungit bena av sig för och upplysa om Baltikum under sovjettiden

                                Kommentar

                                Arbetssätt...