Utvecklingen i Ryssland!

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

    Hej!

    Hej!
    Ja jag vet lundensis ska skärpa mig/Ann-Mari

    Kommentar

    • Gäst

      Hej!

      Hej!
      Mot bakgrund av den erfarenhet jag har samt om ni frågar samma fråga till mig och mina baltiska och ryska vänner litar vi på kreml? blir svaret ett rungande NEJ!/Ann-Mari

      Kommentar

      • jonre723
        Användare
        • October 2004
        • 439

        Jajaja, nästa gång du snackar med KGB så hälsa att jag vill ha jobb om de pröjsar bra...
        Och så är det.
        /J

        Kommentar

        • Lundensis
          Användare
          • March 2004
          • 2262

          Ursprungligen postat av annmari
          Hej!
          Mot bakgrund av den erfarenhet jag har samt om ni frågar samma fråga till mig och mina baltiska och ryska vänner litar vi på kreml? blir svaret ett rungande NEJ!/Ann-Mari
          Det får ju stå för er, men du tror väl inte på allvar att Kreml riskerar att flytta tillbaka Ryssland till Stenåldern igen bara för att få lägga vantarna på några fattiga stater. De kommer att få hela världen emot sig och det vet de om. Dessutom tror jag att en stor del av den yngre generationen ryssar inte sympatiserar med det gamla sovjetsystemet, utan är ganska västvänliga och vill nog att Ryssland går i den riktningen.

          Kommentar

          • Malawi-micke
            Användare
            • February 2004
            • 63

            hej

            Rysslad kommer aldig att invadera någon av dom baltiska staterna.pungt slut däremot så kommer dom att slå till mot dom små staterna som ligger emot sibirien och kina som tex. tjetjeni´n ganska snart.
            sluta snacka så mycket och kom till insikt att alla baltiska länder bidrar till vårat döda hav östersjön
            In Hoc Signo Vinces

            Kommentar

            • Gäst

              Hej!

              Hej!
              Ni lär er visst aldrig hur kreml tänker?sen tycker jag du malaweimicke ska sluta snacka en jävla massa skit om baltstaterna har du någonsin hjälp dom?har du inte det kan du vara tyst!NI som inte känner till krlem sätt och tänka kan jag säga att dom bryr sig inte om vad andra tänker dessutom tycker jag att svenskarna i detta land ska hålla klaffen för sverige var det första landet i världen som erkännde ockupatitionen av Baltikum/Ann-Mari läs mer rysk historia så lär ni er

              Kommentar

              • jonre723
                Användare
                • October 2004
                • 439

                Sverige skulle inte vara sena att acceptera ett ryskt återtagande heller så det finns väl inte så mycket att diskutera?
                Och så är det.
                /J

                Kommentar

                • Gäst

                  Hej!

                  Hej!
                  Sverige har alltid varit rädd för ryssen,/Ann-Mari

                  Kommentar

                  • Lutt
                    Användare
                    • October 2005
                    • 1919

                    Ursprungligen postat av annmari
                    Hej!
                    Sverige har alltid varit rädd för ryssen,/Ann-Mari
                    Nope det har dem inte
                    Fanns bl.a. en man som hette Karl XII. Vi är vad jag vet det enda landet som intagit Moskva.

                    Aja tillbaka till nutid och framtid...Aldrig att ryssen skulle våga ta över baltikum, de vet om EU:s makt och sen har de ytterligare en nisse i väst dvs USA som inte skulle acceptera ett sådant beslut. Däremot är jag mer rädd för att Ryssland har lättare att ta för sig i Asien.

                    Kommentar

                    • Gäst

                      Hej!

                      Hej!
                      Är du verkligen så naiv att du tror det om ryssen lutt? alltså att dom inte skulle kunna ta baltikum igen?jag hoppas du har rätt i det men uppenbarligen känner du inte ryskt tänkande liksom många fler på dettta forum,jag har ryska ocg baltiska vänner vore bra för dig och träffa ryssar som delar min uppfattning om baltikum samt även balter som har samma tankar,jag kan säga dig att ryssarna fullkommligt skiter i Eu lutt,/Ann-Mari

                      Kommentar

                      • Gäst

                        Hej!

                        Hej!"
                        Jodu lutt sverige har varit rädd för ryssen i många år du var inte född när jag och fler med mig demonstrerade utanför sovjetunionens ambassad i Stockholm på Gjörvällsvägen på 80-talet,den enda svenska statsminsiter som vågat kritisera både USA och sovjet var Palme,När Leonid Breznjev var i Helsingfors på slutet av 70-talet och skrev på FNs deklaration om dom mänskliga rättigheterna samtidigt så jagade hans säkerhetspolis KGB dissidenter som tog dessa rättigheter på allvar på andra sidan Östersjön,du skulle få lite info lutt genom och träffa dom som var med på den tiden och som vet vad Kreml kan göra/Ann-Mari

                        Kommentar

                        • Lutt
                          Användare
                          • October 2005
                          • 1919

                          Ursprungligen postat av annmari
                          Hej!
                          Är du verkligen så naiv att du tror det om ryssen lutt? alltså att dom inte skulle kunna ta baltikum igen?jag hoppas du har rätt i det men uppenbarligen känner du inte ryskt tänkande liksom många fler på dettta forum,jag har ryska ocg baltiska vänner vore bra för dig och träffa ryssar som delar min uppfattning om baltikum samt även balter som har samma tankar,jag kan säga dig att ryssarna fullkommligt skiter i Eu lutt,/Ann-Mari
                          Jag är inte naiv utan kör på logik....du verkar tro att ryssland är nåt över alla andra, men visst skiter Ryssland i EU och kör sitt eget race så lär de få skit för det, inte till vapen dock....
                          Men förklarar Ryssland mot alla odds ett krig så kommer de inte ha en chans.
                          EU är ingen Lekhage annmari, dom har krigsmakt även dom och den har många olika vapen och fordon en trabantryssland.
                          Tror du på fullt allvar att de skulle våga ta över ett EU-Land? Du vet att USA alltid lurar i vassen också
                          Senast redigerad av Lutt; 29 June 2008, 00:52.

                          Kommentar

                          • Gäst

                            Hej!

                            Hej!
                            Jag hoppas verkligein inte det händer Lutt vi får se,händer det igen hjälper jag Balterna/Ann-Mari

                            Kommentar

                            • Jarnis
                              Användare
                              • November 2005
                              • 415

                              Ursprungligen postat av annmari
                              Ryssland har ALLTID ansett balternas territorium som deras och så sent som häromdagen så sa Putin i just Dn att han vill se baltländerna samt Georgien som ryska republiker igen,ja Jarnis så stod det och läsa i Dn denna vecka
                              Du refererar till en ledarartikel i DN som handlar om hur en författare (Robert Kagan) framför sina ideér och tolkningar i en ny bok ("The return of history and the end of dreams").

                              Det enda faktiska Putin-citatet i artikeln är: Enligt Vladimir Putin är Sovjetunionens sammanbrott - innefattande frigörelsen för Estland, Lettland och Litauen - vår tids största katastrof. Rysslands ambition är att återupprätta sin storhet.

                              I övrigt framför Robert Kagan dessa teorier:
                              En del av strävan blir att åter dra in Georgien, Ukraina och de baltiska länderna - gärna också Polen, Rumänien och andra delar av det före detta östblocket - i en rysk säkerhetszo, med hjälp av militära medel samt energivapnet.
                              Observera att detta är en författare och inte Vladimir Putin som uttalar sig!

                              Artikeln finns att läsa här

                              Det lönar sig att alltid vara källkritisk och att granska fakta, det är väldigt enkelt att påstå att andra inte är insatta och att förmedla åsikter som om dom vore fakta på Internet.

                              Jag betvivlar inte och respekterar djupt den kamp som balterna måste ha genomgått mot sina tidigare ockupanter men det är nog dags för balternas yngre generationer att ta över det politiska initiativet med ett neutralt och av historien opåverkat synsett för att kunna utgå från dagens, snarare än gårdagens problem med Ryssland.
                              Micke

                              Kommentar

                              • Gäst

                                Hej!

                                Hej!
                                Jarnis du verkar inte fatta Kreml har alltid räknat baltikum till sitt territorium,/Ann-Mari

                                Kommentar

                                Arbetssätt...