Utvecklingen i Ryssland!

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Wilhelm
    Användare
    • April 2002
    • 9122

    Spännande! Så spännande att det borde bli filmer av detta!

    AnnMarie I Dokumentsmugglerskan
    AnnMarie II Jagas av KGB
    AnnMarie III i KGB centralfängelset
    Die hard kan slänga sig i väggen!
    mvh Wilhelm

    "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


    www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

    Kommentar

    • Gäst

      Hej!

      Hej!
      Har jag berätta om när jag tog bilder på centralfängelset samt arbetslägret Tisleri,samt KGBs högkvarter samt Kommunistpartiets högkvarter då kan jag berätta det senare idag samt även när KGB jagade mig nerför domberget,/Ann-Mari

      Kommentar

      • Gäst

        Hej!

        Hej!
        Dom som läser, läser,/Ann-Mari

        Kommentar

        • Gäst

          Hej! Fotografering av arbetsläger och fängelser!

          Hej!
          Om jag inte berätat det jag nu ska berätta gör jag det nu,Kippar skickade mig igen till Tallinn 1981,och jag fick en Minoltakamera med mig som tillhörde hjälpcentralen,jag åkte så iväg och kom igen till Tallinn Nelli kom och mäötte i tullen jag kom igenom utan problem,så åkte vi till Vitu hotell,för den som vi se viru gå in på www.viru.ee.byggt av Finländare på slutet av 70-talet,vä i hotellet skulla jag träffa Nelli på kvällen så jag planerade nu och fota arbetslägret på Tisleri,Tisleri är uppkallat efter den estniska kommunisten Anna Tisleri.jag hade fått vägbeskrivning av Kipap som inte var nerskrivna för och undvika problem med KGB,jag gick ut ur hotellet och tänkte jag promenerar dit,det var och gå genom en del av Tallinn mot Tartu Mantee (Tartu huvudväg)jag fick gå i snitslar från hotellet bakom Tallinna Kaubamaja för och hitta sen var det ca 30 min promenadväg från hotellet,tänk er ett arbetsläger för politiska fångar inne i Tallinn??jag tog buss en bit och sen hoppade jag av och gick hela tiden kollade jag om jag hade skuggor från KGB efter mig,men allt verkade lugnt,äntligen dök Tisleri skylten upp,en lång väg gick mot stora portar längre bort,flera sovjetiska militärfordon åkte in och kom ut därifrån,nu var jag mycket nervös,vågar jag?vad händer om jag upptäcks?Ann-Mari med kameran utanför ett arbetsläger för politiska fångar som bevakas av sovjetiska soldater med Kalasnikovs och även KGB,detta var ingen film detta är verklighet,hur ska jag fota utan upptäckt?för upptäcks jag usch jag vågar inte tänka på vad som händer då?Sibirien Gulag,nej usch,måste samla ihop mig,lite längre bort ser jag ett par träd vid en skogsdunge,jag går dit och bakom ett stort träd tar jag skydd,det är från trädet till lägrets portar ca 150 meter,jag tar fram kameran och tittar,uppe i två vakttorn ser sovjetiska soldater med gevär,så öppnas portarna och två milisbilar kommer ut ,jag hinner se bilder där inne på Lenin och Marx på stora väggar,jag höjer kameran och fotar snabbt 4 bilder,jodå jag fick med allting,innanför dessa portar finns politiska fångar som kämpar mot sovjetsystemet,kan jag se dom??återigen öppnas portarna och flera militärer syns,jag fotar och får med dom,vänder mig om och tittat åt alla håll,inga skuggor,oj vad nervös jag är,hoppas ingen ser mig,åter öppnas portarna och jag ser in en del fångar som går i grupper med vakter bredvid,jag tar några bilder,sen tänker jag nu får det räcka vågar inte av rädsla för KGB måste fort härifrån,så jag går med snabba steg mot stora vägen och busshållplatesn för färd mot Viru hotell,fortsättning följer,/Ann-Mari

          Kommentar

          • Lutt
            Användare
            • October 2005
            • 1919

            Annmari

            Nästa gång du skriver, kan du inte dela upp det i stycken så det inte blir så grötigt att läsa.

            Kommentar

            • Gäst

              Hej!

              Hej!
              Jodå Lutt det ska jag göra,/Ann-Mari

              Kommentar

              • Gäst

                Hej!

                Hej!
                Fortsättning följer Wilhelm vill du höra mer? ;/Ann-Mari

                Kommentar

                • endymion

                  2008 var alltså året när annmari inte hade tid att vara med i NCS. Trots detta har hon ovanligt mycket tid att skriva långa texter på forumet, var är logiken?

                  Kommentar

                  • Gäst

                    Hej!

                    Hej!
                    Du vet endymion jag jobbar mycket hemifrån mycket emd musiken,sen läser jag Disksulive senaste nr från Tyskland en av världens absolut bästa tidskrifter för diskus med en pappers kvalitet som inte en CB har,/Ann-Mari

                    Kommentar

                    • Malawi-micke
                      Användare
                      • February 2004
                      • 63

                      Hej

                      Disksulive`s forum står under all kretik eller.

                      Ingen har diskuterat vidare om problemen vid murmask området.
                      kommer detta vatten in i erat akvarivatten så kommer fiskarna vara självlysande och ha ögon som fotbollar.

                      Ha det

                      M
                      In Hoc Signo Vinces

                      Kommentar

                      • Gäst

                        Hej!

                        Hej!
                        Diskuslive har inget forum malwai-micke förresten vad har murmansk med detta och göra?självlysande fiskar då blir elräkningen billig ingen dålig ide,/Ann-Mari

                        Kommentar

                        • JockeB
                          Användare
                          • May 2004
                          • 2964

                          Ursprungligen postat av endymion
                          2008 var alltså året när annmari inte hade tid att vara med i NCS. Trots detta har hon ovanligt mycket tid att skriva långa texter på forumet, var är logiken?
                          Hehe
                          Mvh Jocke
                          Centralamerikanska Ciklider!

                          Kommentar

                          • Gäst

                            Hej!

                            Hej!
                            Det är min konsertagent som skriver för mig på forumet,/Ann-Mari

                            Kommentar

                            • Malawi-micke
                              Användare
                              • February 2004
                              • 63

                              Hej

                              Ja nu ligger ju murmansk i ryssland och tråden heter utvecklingen i ryssland så kopplingen borde ju inte vara allt för svår att gissa?????
                              In Hoc Signo Vinces

                              Kommentar

                              • Gäst

                                Hej!

                                Hej!
                                Som sagt Ryssland lutar numera åt högerdiktatur,landet har aldrig haft en demokratisk ledning så någon form av diktatur lär komma igen,tyvärr,/Ann-Mari

                                Kommentar

                                Arbetssätt...