If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Hörru AnnMarie, fortsätt o skriv om dina olidligt spännande möten med KGB och var snäll o bry dig inte om andras inlägg i ämnet.
Risken är nära nu att tråden låses.
Snacka om en ängels tålamod som inte har låst den här tråden ännu. Jag tror att du kan bli den första som lyckas korsa en tetra med en Rovmalawi Wilhelm - för vänta det kan du
Jag summerar
AM har pratat med troliga agenter
det har olagligt smugglats en bibel samt ett papper
en tjurrusning nedför ett berg
och på hotellet (snarare en Ambassad) var personalen inga städare
samt ett samtal med en surpuppa i tullen
oliktänkande fick se ljuset i tunneln
bara en putteliten olycka i ett kärnkraftverk (frivilliga sökes med behov av solbränna)
men vad hade hänt utan dessa ?
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toaletten
Hej!
Idag kommer det mera,jag ska berätta om hur jag smugglade ut dokumentet urtullen samt om hur KGB jagade mig nerför Domberget i Tallinn samt även när jag kom in på Centralfängelset Kalaranna Patarei och KGB körde ut mig därifrån jag sökte efter den religiöse fången Herbert Murd/Ann-Mari
Hej!
Här följer fortsättnignen på dokument historien:
Jag trräffade Robert nästa dag och sa åt honom att jag tar med dokumentet till Ants Kippar i Stockholm,så kom då resedagen jag hade vikt ihop dokumentet och satt nu på hotelrumemt .jag lade dokumentet under högerfots strumpa,det gick bra,sen tog jag bagaget och åkte ner till dom andra turísterna,min vän Nelli var där hon fick åka med turistbussen till hamnen,jag kände en viss oro,vad skulle hända om dom fick tag på dokumentet?väl i hamen sa jag adjö till Nelli och sa att jag ringer henne så fort jag kommer hem,så går jag då mot tullen och mitt bagage läggs upp på bordet tullmannen går igenom allt jag känner dokumentet trycka mot fotens undersida,jag tänkte för mig själv om dom bara visste vad jag hade under höger fot,jag måste nu vara kolugn minsta tecken på att jag är nervös kan väcka misstankar,allt går bra vid bagagekontrollen,sen är det pass och visum kontroll även där går allt bra,jag kna nu ta bagaget och gå ut mot båten,när jag så kommit in i båten känner jag en enorm trötthet jag sätter mgi och vialr,inte ens på båten kna jag kolla dokumentet det kan finnas KGB även här.S kommer jag efter någon dag till Stockholm,jag ringer Ants Kippar,hej jag har dokumentet med mig,underbart ropar han i telefon,så nästa dag åker jag upp toll Ants och han tar emot mig,vi sätter osss ner och jag ger honom dokumentet,det blir tyst ens stund när Ants tittar i det sen säger han underbart,underbart du har smugglat ut ett dokument som har namn och adresser på många dissidenter i hela Estland samt planerade aktioner mot sovjetmakten,du hat gjort ett mycket bra jobb Ann-Mari på hjälpcentralens vägnar tackar jag dig mycket,jag kände en glädje över Ants glädje,jag sa åt Ants att jag åker över igen om några månader han ville jag skulle kontakta honom igen,fortsättning följer,/ Ann-Mari
Kommentar