Utvecklingen i Ryssland!

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

    Utvecklingen i Ryssland!

    Hej!
    Jag tänkte vågar man öppna en tråd om utvecklingen i Rysslans som är minst sagt alarmerande bla för Balterna,vågar man öppna utan att det blir bråk?den ligger ju i övrigt?/ Ann-Mari
  • Wilhelm
    Användare
    • April 2002
    • 9122

    #2
    '''''''jag rekomenderar att inte "snacka" politik här""""""
    mvh Wilhelm

    "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


    www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

    Kommentar

    • Olorin
      Användare
      • May 2005
      • 1554

      #3
      Nä, det är inte mycekt att snacka om håller med dig om det Wilhelm. Det här är ett typiskt desperat grepp av MUST, ÖB och company för att inte få så minskade anslag bara.
      Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

      Kommentar

      • Malawi-micke
        Användare
        • February 2004
        • 63

        #4
        Vadå alarmerande du har ju i nästintill i varje tråd hävdat att moder ryssland är så jävla bra så ut med språket vad gäller?
        In Hoc Signo Vinces

        Kommentar

        • Gäst

          #5
          Hej!

          Hej!
          Olorin du vet inte vad du pratar om vad känner du till om Ryssland egentligen?/Ann-Mari PS Förresten övrigt sorterar väl inte under fisktrådar?

          Kommentar

          • Gäst

            #6
            Hej!

            Hej!
            malwaimicke det är en jäkla skillnad på det ryska folket och Krem!!/Ann-Mari

            Kommentar

            • Gäst

              #7
              Hej!

              Hej!
              Låt oss hålla en god ton i denna tråd,jag skriver därför att jag följt utvecklingen i hela östblocket i 29 års tid har massor av ryss och baltvänner,har tom tillgång till rysk tv,så jag vill än en gång säga att jag nu följer utvecklingen noga,förra året och året innan var det tom mycket vanligt att ryska Mig-plan åkte in över Estland och Tallinn och ut över Östersjön för och sen vända tillbaka och åka in i Ryssland igen,esterna protesterar vid flera tillfällen till Moskva men dom brydde sig inte,balterna av idag är själv oroliga för det som händer har kontakt så jag vet,/Ann-Mari PS Vi ska inte oroa oss för att ryssen kommer nu men väl hålla koll på det som händer därborta,PS kan säga att keml nu satsr miljarder rubel på upprustning av hela krigsmakten

              Kommentar

              • StefanL
                Användare
                • August 2002
                • 10784

                #8
                Om du nu ska diskutera läget i Ryssland, trots avrådan från moderator, så vore det på sin plats att göra det balanserat och i god ton..och då menar jag från alla håll..men främst från trådstartaren.

                Ryssland är i en underlig situation och det är ganska solklart att man kan relatera situationen till en typ av diktatur trots att det följer "demokratiska" val. Som nation har ju Ryssland..eller gamla Sovjet..varit med om en hel del förändringar och landet är fortfarande obalanserat både ekonomiskt och försvarsmässigt. Vissa områden råder det rejäl fattigdom och i andra områden blomstrar livet för de nyrika. Ett läge där det ligger och pyr en hel del vilket gör att man känner sin lite orolig för framtiden faktiskt.

                Jag ser inte Ryssland som ett hot...men i det stora hela så kan konflikter blossa upp till oproportionella storlekar pga att Putin har makten och att han gärna visar makt för omgivningen. Länder i dess omedelbara närhet är självklart oroliga och Ryssland sätter press på dom mer och mer.

                Man kan diskutera detta i all oändlighet och det vill jag inte göra..iallafall inte på ett forum för ciklider och ciklidhobbyn. Politik innefattar en hel del och många har sina åsikter vilket gör att det kan diskuteras länge och debatter hettas upp i onödan. Därför kommenterar jag inte mer än det jag gjort i detta inlägg utan lämnar tråden därhän.

                Kommentar

                • Gäst

                  #9
                  Hej!

                  Hej!
                  Vill också säga att det vi i väst avser med demokrati inte alls behöver ha samma innebörd i ryssland,ryssland har inte på långa vägar den erfarenhet av det vi i väst kallar demokrati/Ann-Mari

                  Kommentar

                  • Bright_Blue
                    NCS Medlem
                    • June 2004
                    • 1582

                    #10
                    Flytta dit då, personligen tror jag det inte är så jävla käckt.

                    Ursprungligen postat av annmari
                    Hej!
                    Vill också säga att det vi i väst avser med demokrati inte alls behöver ha samma innebörd i ryssland,ryssland har inte på långa vägar den erfarenhet av det vi i väst kallar demokrati/Ann-Mari

                    Kommentar

                    • StefanL
                      Användare
                      • August 2002
                      • 10784

                      #11
                      Ursprungligen postat av annmari
                      Hej!
                      Vill också säga att det vi i väst avser med demokrati inte alls behöver ha samma innebörd i ryssland,ryssland har inte på långa vägar den erfarenhet av det vi i väst kallar demokrati/Ann-Mari
                      Alltså..jag skulle inte kommentera..men kan inte låta bli i just detta. Det som Ryssland kallar demokrati kallar övriga västvärlden för diktatur. Putin styrde valet som han ville och fick en nickedocka att utföra hans order pga att den ryska lagen inte tillåter Putin att sitta längre. Han valde då att gå över och bli partiordförande till det största partiet i Ryssland och har indirekt all makt fortfarande. Det vi ser i Ryssland är det vi fördömer i andra länder som är lite mindre och längre ifrån...men nu är Sverige tyst..för stora Ryssland klagar man inte på.

                      Kommentar

                      • Gäst

                        #12
                        Hej!

                        Hej!
                        Malawe det var precis samma under sovjettiden sverige vågade inget säga tom VPK fick underhåll från bla KGB dom infiltrerade VPK läs Charlie Nordbloms bok "krig i fredstid" ja hela fredsrörelsen var infiltrerad av KGB fråga mig har haft med dom och göra alltså KGB/Ann-Mari

                        Kommentar

                        • Gäst

                          #13
                          Hej!

                          Hej!
                          Bright blue jag försvarar på intet sätt rysslands politik skulle dom få för sig och ta baltikum kommer jag och göra om det jag gjorde på 80-talet nämligen hjälpa balterna/Ann-Mari

                          Kommentar

                          • cf.akvarielagret
                            Användare
                            • April 2002
                            • 5028

                            #14
                            Måste ge Ann-mari en poäng
                            hon kastar i en krok i havet o vips nappar det (en skittråkig tråd som börjar brinna)
                            alla visste att om man inte svarar dör tråden , men fan ingen kunde låta bli
                            jag är Ateist
                            men Gud talade till mig
                            Gud är stor
                            jag frågade hur stor ? inget svar
                            han kanske behövde låna toaletten

                            Kommentar

                            • StefanL
                              Användare
                              • August 2002
                              • 10784

                              #15
                              Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                              Måste ge Ann-mari en poäng
                              hon kastar i en krok i havet o vips nappar det (en skittråkig tråd som börjar brinna)
                              alla visste att om man inte svarar dör tråden , men fan ingen kunde låta bli
                              Vad menar du nu Christer..att en rovfisk som jag inte kan låta bli att hugga när något kastas ned i närhet av mig.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...