Använda hormoner?
Kollaps
X
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toaletten -
Kommentar
-
Såvitt jag vet så har den danska studien som kom fram till det här med försämrad spermiekvalitet fått rätt ordentligt på pälsen och resultatet inte gått att reproducera - och den mänskliga befolkningen på jorden ökar fortfarande med sisådär 3% per år. Nedsatt fertilitet vore en gudagåva för jorden och mänskligheten, men verkar tyvärr inte ske.Kommentar
-
Såvitt jag vet så har den danska studien som kom fram till det här med försämrad spermiekvalitet fått rätt ordentligt på pälsen och resultatet inte gått att reproducera - och den mänskliga befolkningen på jorden ökar fortfarande med sisådär 3% per år. Nedsatt fertilitet vore en gudagåva för jorden och mänskligheten, men verkar tyvärr inte ske.Kommentar
-
Såvitt jag vet så har den danska studien som kom fram till det här med försämrad spermiekvalitet fått rätt ordentligt på pälsen och resultatet inte gått att reproducera - och den mänskliga befolkningen på jorden ökar fortfarande med sisådär 3% per år. Nedsatt fertilitet vore en gudagåva för jorden och mänskligheten, men verkar tyvärr inte ske.
Chips
6-8 smörgåsar
grillad mat
drick mjölk
fisk är farligt
kalsonger överhättar pungen vilket gör dig steril
o vips större anslag (vi älskar katastrofer)jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
ganska snabb tillväxt i %
men vi är så himla duktiga i detta landjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Kommentar
-
Uppgiften om kulor resp simmare kom från en finsk studie för några år sen, hörde om det på typ "vetenskapsmagasinet" så direkt underbyggt är det inte - men mer sant än om det stått i expressen...Kommentar
-
Senaste året som Sverige hade födelseunderskott var 2001.
www.scb.se har alla siffror.Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck. Ernst K
Mina fiskar & burkarKommentar
-
Funderar lite när det gäller så kallat tillväxthormon GH/Somatotropin så frågade jag en asiatisk storodlare om detta användes. Hans svar var nej då detta är dyrt och ger abnorm tillväxt. Däremot så används könshormon t.ex testostron detta kan man bland annat läsa i Andrew Soh´s bok The Naked truth.
Andrew som är mest känd för sina diskus och ungfödare beskriver bl.a hur man använder testosteron som trigger eller blå färgförstärkare och att detta i små doser är "harmless"
Sedan är det väl också så att dessa könshormoner i ökade doser fungerar som just tillväxthormon. Man ser ju vad dessa ställer till med i puberteten.
Sedan kan jag ju tycka att man lurar sig själv då hormoniseringen ofta innebär att fisken bleknar när man väl fått hem den. Ibland undrar man också över könsfördelningen i en sändning. Det verkar ju gå o styra det med.
Läkemedels rester i våra vatten är för övrigt en tickande miljöbomb och Stramas (samverkan mot antibiotikaresistens) nyhetsbrev brkar vara skrämmande läsning.
Två artiklar om ämnet varav en härifrån.
Kommentar
-
Jag tippar att antibiotika är mer kostnadseffektivt för att skynda på tillväxt.Kommentar
-
Kaj: Bra länkar och text
Micke: Skrämmande läsning om kanyler i huvudet på fiskarna. Om den metoden är vanlig förstår jag inte varför vi importerar fisk från sådana länder och varför man som kund inte får veta om att det går till så.
Ämnet verkar vara lite tabu.Kommentar
Kommentar