If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Black Adonis Pleco (Acanthicus hystrix) aka Lyre Tail Pleco is an armored catfish species from Brazil. This Pleco is sometimes bought by aquarium enthusiast but that is usually a
Black Adonis Pleco (Acanthicus hystrix) aka Lyre Tail Pleco is an armored catfish species from Brazil. This Pleco is sometimes bought by aquarium enthusiast but that is usually a
Mvh/Andreas.
måste känna kul å hålla i en sådann och känna på huden! ^^
finns en annan rackare som hålls iakvarium...undrade vad det var för firre då en fiskgrosist tyckte vi kunde servera den på resturangen.
Pangasius catfish e en ful rackare..
Mvh/Andreas.
Ja Acanthicus hystrix är nog den största Loricariidaen
Man kan ju alltid gå in på Loricariidae på fishbase och lsita efter längd, med dessa längder och de bilder jag sett på nätet kommer ju inte ens i närheten av de monster över metern som jag sett i botaniska trädgårdar. Kew Gardens hade den största "pleco" jag någonsin sett och bra mycket större (och fetare) än bilderna ni visar (om inte mitt minne är helt väck).
finns en annan rackare som hålls iakvarium...undrade vad det var för firre då en fiskgrosist tyckte vi kunde servera den på resturangen.
Pangasius catfish e en ful rackare..
Man kan ju alltid gå in på Loricariidae på fishbase och lsita efter längd, med dessa längder och de bilder jag sett på nätet kommer ju inte ens i närheten av de monster över metern som jag sett i botaniska trädgårdar. Kew Gardens hade den största "pleco" jag någonsin sett och bra mycket större (och fetare) än bilderna ni visar (om inte mitt minne är helt väck).
Jo, fishbase antyder att t.ex Acanthicus hystrix kan uppnå en längd av 70 cm. Emellertid har jag sett maxlängden tre fot anges på en del andra internetsidor och stämmer det (?) så är vi ju iofs inte så värst långt ifrån metern...
Med tanke på "ditt minne", var du själv möjligtvis liten då du såg "monstren" på Kew Gardens? (De "största" akvariefiskarna jag har sett såg jag när jag var liten...)
Kommentar