Jätte pleco

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • olof
    Användare
    • April 2002
    • 1823

Jätte pleco

Undrar vad den här skulle kosta i butik?

mvh

olof
    http://malmolundcyclechic.blogspot.com/
  • LN
    Användare
    • December 2004
    • 4744

Hujjana vilken best

Var det en i den storleken som Kjell Fohrman en gång fraktade hem från USA??
    Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
    Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

Kommentar

• Lundensis
      Användare
      • March 2004
      • 2262

Det var en stor peckoltia

Kommentar

• tjornpatrik
        Användare
        • August 2006
        • 830

Herrejädrar vilken jätte

Kommentar

• Gäst

Vill inte göra detta till en makaber tävling men den här är rätt ruggig ochså!
          Black Adonis Pleco (Acanthicus hystrix) aka Lyre Tail Pleco is an armored catfish species from Brazil. This Pleco is sometimes bought by aquarium enthusiast but that is usually a

Mvh/Andreas.

Kommentar

• fishweed
            Användare
            • February 2008
            • 434

Ursprungligen postat av A C-son
            Black Adonis Pleco (Acanthicus hystrix) aka Lyre Tail Pleco is an armored catfish species from Brazil. This Pleco is sometimes bought by aquarium enthusiast but that is usually a

Mvh/Andreas.
            måste känna kul å hålla i en sådann och känna på huden! ^^
            hur googlar man efter ett liv?

Kommentar

• Oden70
              Användare
              • January 2007
              • 869

Pangasius

finns en annan rackare som hålls iakvarium...undrade vad det var för firre då en fiskgrosist tyckte vi kunde servera den på resturangen.
              Pangasius catfish e en ful rackare..

Petrochromis is da shit8)8)

Kommentar

• Lutt
                Användare
                • October 2005
                • 1919

Ursprungligen postat av A C-son

Mvh/Andreas.
                Ja Acanthicus hystrix är nog den största Loricariidaen
                Images are copyright and may not be reproduced without permission of the copyright holder.

Kommentar

• ozric
                  Användare
                  • March 2004
                  • 3187

Jag har en sån här... http://www.planetcatfish.com/cotm/co...?article_id=81 eller om det va en sån här...http://www.planetcatfish.com/catelog...pecies_id=1480
                  "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                  c",)

Kommentar

• Ola Svensson
                    Användare
                    • April 2002
                    • 14633

Man kan ju alltid gå in på Loricariidae på fishbase och lsita efter längd, med dessa längder och de bilder jag sett på nätet kommer ju inte ens i närheten av de monster över metern som jag sett i botaniska trädgårdar. Kew Gardens hade den största "pleco" jag någonsin sett och bra mycket större (och fetare) än bilderna ni visar (om inte mitt minne är helt väck).
                    Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• fishweed
                      Användare
                      • February 2008
                      • 434

annars så kan man väl ta den europeiska malen Silurus glanis som finns i sverige men är fridlyst har jag för mig... den blir ju lagom stor ju...
                      hur googlar man efter ett liv?

Kommentar

• Lutt
                        Användare
                        • October 2005
                        • 1919

Ursprungligen postat av fishweed
                        annars så kan man väl ta den europeiska malen Silurus glanis som finns i sverige men är fridlyst har jag för mig... den blir ju lagom stor ju...
                        Fast det är ingen pleco ju

Ola vad var det för art då? Acanthicus blir ju gigantiska även vissa Panaque kan ju bli riktigt stora.

Kommentar

• johnnie69
                          Användare
                          • February 2008
                          • 105

Ursprungligen postat av Oden70
                          finns en annan rackare som hålls iakvarium...undrade vad det var för firre då en fiskgrosist tyckte vi kunde servera den på resturangen.
                          Pangasius catfish e en ful rackare..

http://www.practicalfishkeeping.co.u...atfish-WWF.jpg

Jösses vilket monster.

Kommentar

• Gäst

Ursprungligen postat av Ola Svensson
                            Man kan ju alltid gå in på Loricariidae på fishbase och lsita efter längd, med dessa längder och de bilder jag sett på nätet kommer ju inte ens i närheten av de monster över metern som jag sett i botaniska trädgårdar. Kew Gardens hade den största "pleco" jag någonsin sett och bra mycket större (och fetare) än bilderna ni visar (om inte mitt minne är helt väck).
                            Jo, fishbase antyder att t.ex Acanthicus hystrix kan uppnå en längd av 70 cm. Emellertid har jag sett maxlängden tre fot anges på en del andra internetsidor och stämmer det (?) så är vi ju iofs inte så värst långt ifrån metern...

Med tanke på "ditt minne", var du själv möjligtvis liten då du såg "monstren" på Kew Gardens? (De "största" akvariefiskarna jag har sett såg jag när jag var liten...)

Mvh/Andreas.

Kommentar

• Kjell Fohrman
                              Användare
                              • April 2002
                              • 4619

Ursprungligen postat av LN
                              Hujjana vilken best

Var det en i den storleken som Kjell Fohrman en gång fraktade hem från USA??
                              Nej det var en P. nigrolineatus http://www.backtonature.nu/pleco/fisk.php?NR=282 och den var inte riktigt lika lång som Papa panaquen http://www.backtonature.nu/pleco/fisk.php?NR=287 på bilden men å andra sidan var den oerhört hört mycket bredare (speciellt över huvudet). Så vikten på "min" Panaque var säkert 50% mer än hos den på fotot.

Kommentar

Arbetssätt...