Vad skall jag ha för kamera?
Kollaps
X
-
Senast redigerad av Johan F; 18 June 2008, 15:27.3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi Maswa -
När det gäller trådlös blixt så började jag med 2 st Nissin slavblixtar för 400:-/st, samt en extrern blixt på kameran som slog i taket för att trigga slavblixtarna.
Därefter blev det ordentliga orginalblixtar, dvs Sony eller Minolta. Har du lite tålamod så hittar du dem begagnat till ett, för plånboken, behagligare pris.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Tamrons 90mm makro lär vara riktigt bra. Begagnade finns att få med jämna mellanrum, kolla på tradera eller fotosidan.
När det gäller trådlös blixt så började jag med 2 st Nissin slavblixtar för 400:-/st, samt en extrern blixt på kameran som slog i taket för att trigga slavblixtarna.
Därefter blev det ordentliga orginalblixtar, dvs Sony eller Minolta. Har du lite tålamod så hittar du dem begagnat till ett, för plånboken, behagligare pris."Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho MarxKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Mvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Ohh spännande! Hoppas dom gör den så man kan hålla i den me då men jag är ändå skeptiskt till om jag kommer någonsin byta till NikonKommentar
-
Senast redigerad av Micke; 01 July 2008, 08:49.Kommentar
-
Ja verkligen! Nu lär väl d300 sjunka bra i andrahandsvärde.
Jag tycker den nya blixten verkar intressant också.
Mvh
RobinKommentar
-
Ja verkligen! Nu lär väl d300 sjunka bra i andrahandsvärde.
Jag tycker den nya blixten verkar intressant också.
http://www.dpreview.com/news/0807/08...nikonsb900.aspKommentar
-
Varför gör Nikon en sådan här modell egentligen?
Det ser inte ut att vara mycket som skiljer D700 från D3. Men priset är rejält mycket lägre.
Kanske D3 inte blev den succé som de hoppades på, så nu får de prova något nytt?Åter till CA
-
Oavsett vilket så visar det att fullformatare kommer att gå ner i pris och att man får tänka sig för när man skaffar objektiv.Kommentar
-
Då gjorde jag nog rätt när jag köpte mitt CarlZeiss 135/1.8 objektiv, för Sony kommer väl snart med sin fullformatare också. Ser nu Nikon till att konkurrensen hårdnar så kommer förhoppningsvis Sony att sätta ett rimligt pris på sin ff.Åter till CA
-
Kommentar
-
Ännu ett exempel på att konkurrens är bra, Nikons blixtar blir mer lättanvända.Kommentar
Kommentar