Vad skall jag ha för kamera?
Kollaps
X
-
"Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx -
SKa man åka dit kan man väl inte komma hem med något annat är Nikon D3 som kostar typ 25000 och är den bästa kameran på marknaden nu om man bortser från exotiska saker som Hasselblad och udda Sweitziska spelaformatskameror.
Men jag har aldrig varit i Helsingborg så det är väl inte så illaSmå firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
Fortsätter i samma tråd då trådnamnet är detsamma.
Jag gick i tankarna för ett år sedan att inhandla en systemkamera men köpet uteblev. Nu känner jag att det vore riktigt skoj att köpa en ny kamera. MEN som alla vet är valet svårt med vad man ska köpa.
Priset på Canon 400d har ju gått ner lite under detta år och jag hittade på expert.se för 4999:- ( http://www.expert.se/Product/Product.aspx?id=207811 ) och då finns även cashback med 560:- som tillkommer. Så det känns som ett mkt bra pris.
Har hanterat en sådana kamera förrut och tycker den funkar bra i handen osv. Men nu när 450d har kommit så börjar jag fundera på om det är några extrema förändringar mellan de två? Tex, om det har varit något mindre bra med en viss funktion som har blivit mkt bättre i 450d. Det skiljer ju ca 2500:- mellan de två modellerna. Så det jag funderar över är om det är lönt att slå till på en 400d?
Sen en följdfråga till inhandlandet av kamera är vad mer behöver man? Kamerväska känns som en väldigt nödvändig grej att ha. Behöver man nytt minneskort, batterigrepp, blixt osv? Vart ska man köpa de tillbehören? Kanske mkt billigare via en internetbutik? Vad jag har förstått kan sådana här prylar dra iväg priset rätt så rejält beroende på vad man vill ha.
Tanken är att använda kameran till fiskfoton och även till vardags, porträtt bilder osv.Mvh Mikael SchöllinKommentar
-
Nu har jag haft min Sony DSLR-A200 ett tag och blir bara mer och mer nöjd med den! Jag fotar som en galning nere i lokalen, en del blir bra, andra mindre bra......nu är jag nog mogen att skaffa trådlös blixt och macroobjektiv.
Bifogar några fler bilder, förvisso inte bara på ciklider, men i alla fall. Skall bli mycket spännande att se hur pass mycket bättre resultatet kommer att bli med extern blixt och ett macro."Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho MarxKommentar
-
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Den första bilden är en LDA-33 Snowball Pleco, andra bilden en Peckoltia L-134 Tapajos Tiger, tredje bilden är en Panaque L-204 Flash Pleco, den fjärde är en munruvande sandmal som heter Pseudohemiodon apithanos "Chamelon Whiptail" och den sista en Protomelas virgatus "Gome"."Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho MarxKommentar
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
"Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho MarxKommentar
-
Vilket macroobjektiv skall man satsa på tycker ni? Respektive trådlös blixt?"Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho MarxKommentar
-
"Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho MarxKommentar
-
Kommentar