Som Canonägare tycker jag faktiskt att man ska satsa på Nikon just nu. De har en hel del features som är bra på sina bättre modeller och när man uppgraderar så har man ju rätt fattning på objektiven. Kan det bli mer objektivt än så? En Canonägare som föreslår Nikon?
Vad skall jag ha för kamera?
Kollaps
X
-
-
Jo visst är Nikon D300 och D3 grymt bra kamerahus, fast tror Canon kommer slå på stort snart... 5D mark II lär släppas om ett tagKommentar
-
Aha! Nikon har ju faktiskt en hel del bra erbjudanden just nu om man läser reklambladen, förvisso har Canon en bra grej också om man handlar vissa modeller innan den siste juni, upp till 1500:- tillbaka om man skickar in en streckkod.....Arhgg!! Att det skulle vara så svårt att bestämma sig!!!"Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho MarxKommentar
-
Aha! Nikon har ju faktiskt en hel del bra erbjudanden just nu om man läser reklambladen, förvisso har Canon en bra grej också om man handlar vissa modeller innan den siste juni, upp till 1500:- tillbaka om man skickar in en streckkod.....Arhgg!! Att det skulle vara så svårt att bestämma sig!!!Kommentar
-
Förvisso enbart på kamerahus eller objektiv och inte hela paket."Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho MarxKommentar
-
http://canonlensacc2008.onlinerebate...owtoclaim.aspx
Förvisso enbart på kamerahus eller objektiv och inte hela paket.
Ge gäller ju på kamerahus även om du köper kamera + t.ex. 17-85 -objektiv i paket, dvs man måste inte köpa kameran löst.Kommentar
-
Det är nåt med själva grejjen att skicka in fåniga koder som får mig att må illa. Undviker såntSmå firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
Kommentar
-
Även jag ogillar det, men gjorde det i alla fall. Men vad i fridens namn är affärsidén med att utsätta kunden för detta obehag? Räknar man kallt med att en stor andel av kunderna inte kan/vill/ids gå igenom papperskriget? Varför skriver man bara inte ned priset motsvarande, det vore ju den rätlinjiga lösningen.mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Exakt Mikael. Jag tror definitvt att man förlorar affärer till kunder som går och köper Nikon i stället för pappersklippande som en gammal pensionär.Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
Även jag ogillar det, men gjorde det i alla fall. Men vad i fridens namn är affärsidén med att utsätta kunden för detta obehag? Räknar man kallt med att en stor andel av kunderna inte kan/vill/ids gå igenom papperskriget? Varför skriver man bara inte ned priset motsvarande, det vore ju den rätlinjiga lösningen.
En fördel som konsument är ju att på kvittot står det priset från affären, vilket har en fördel den dagen du säljer eller om tjuven skullle vara framme.
JohanSenast redigerad av Johan F; 30 May 2008, 16:27.3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
Även jag ogillar det, men gjorde det i alla fall. Men vad i fridens namn är affärsidén med att utsätta kunden för detta obehag? Räknar man kallt med att en stor andel av kunderna inte kan/vill/ids gå igenom papperskriget? Varför skriver man bara inte ned priset motsvarande, det vore ju den rätlinjiga lösningen.
Affärsidén? Tänk efter!
De låter/blir billigt för konsumenten att köpa Canon med cashback, varför dom har det ist för att sänka priserna på allt är för att tjäna pengar på Er surgubbar som inte "orkar" skicka in streckkoden.Kommentar
-
Köp en Nikon Ola så blir du inte missnöjd
Nej men gå ner och kläm på de olika kamerorna och se vilken som passar dig.
Jag var inne på att köpa en Olympus först men pga. att jag ägt några olympus kameror innan men den passade inte mig i handen så blev det en Nikon istället. Canon tänkte ja faktiskt köpa men nåt kändes fel där.Kommentar
-
Jaha ja....
Då börjar det bli dags att bestämma sig, det står mellan 4 olika för mig just nu:
Canon EOS 400D+18-55 objektiv. 5205:- efter Canons rabatt på 560:- avdragen.
Nikon D60 +18-55 objektiv. 5490:-
Sony DSLRA 200+18-55 objektiv. 4790:- utan objektiv förvisso.
Eller så snikvarianten: Nikon D40KIT + 18-55 objektiv för 2990:- (denna är fövisso bara på 6 Megapixlar, kommer jag att ångra det tror ni? Jag är absolut ingen proffsfotograf, men känner jag mig själv rätt så snöar jag väl in på det med sen och då är det kanske dumt att ha köpt för klen utrustning?).
Vad säger ni, vad skall jag nu ta då? Jag tänkte köra iväg och köpa en imorgon."Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho MarxKommentar
-
Kommentar