Århundradets match på lördag! Hull vs. Bristol

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ola Svensson
    Användare
    • April 2002
    • 14633

Århundradets match på lördag! Hull vs. Bristol

På lördag spelar Hull City mot Bristol City på Wembley! Vinnaren går upp i Premier League nästa år! Detta är tydligen matchen som gällt mest pengar någonsin i England. Vinnaren får en massa miljoner för att kunna satsa i Premier League, förloraren får nada!

Tigers! Tigers! Tigers Tigers!

Svensk länk http://www.svenskafans.com/england/h....asp?id=238613

Hull City http://www.hullcityafc.premiumtv.co.uk/page/Home/

Bild på min bil
    Med vänliga hälsningar

Ola
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • July 2002
    • 5395

Ola, om Hull går upp är du välkommen hem till mig när de möter Liverpool! Jag bjuder på bärs hela matchen, men vill ha tillbaka lika många som målskillnaden blir när Liverpool vinner!
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• Ola Svensson
      Användare
      • April 2002
      • 14633

Ursprungligen postat av Zaphi
      Ola, om Hull går upp är du välkommen hem till mig när de möter Liverpool! Jag bjuder på bärs hela matchen, men vill ha tillbaka lika många som målskillnaden blir när Liverpool vinner!
      Hmmm... Om Hull går upp lär de ju inte sätta ett enda mål under hela säsongen, men kanske får jag i mig mer öl än vad Liverpool lyckas göra mål.
      Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

Grattis Ola och HULL CITY! Första gången någonsin som klubben spelar i högsta ligan i England!! Riktigt roligt...hoppas att de kan hantera framgången nu så att de inte begår misstag och spenderar fel.

Jag hade inte haft något emot Bristol City heller...men kul att gamla anrika Hull City får sådan framgång.

Det här är inte bara roligt för Hull City och deras fans utan även för fotbollen i England i stort. Det är alltid extra roligt när en lite mindre klubb klarar av att ta sig till de stora...
        Senast redigerad av StefanL; 24 May 2008, 20:31.

Kommentar

• Ola Svensson
          Användare
          • April 2002
          • 14633

Wow!
          Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Ola Svensson
            Användare
            • April 2002
            • 14633

Ni kan ju kolla lite Brittisk media så ni förstår vad det är so hänt http://www.independent.co.uk/sport/f...nd-833964.html
            Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• classe
              NCS Medlem

• April 2007
              • 1147

Ursprungligen postat av Ola Svensson
              Ni kan ju kolla lite Brittisk media så ni förstår vad det är so hänt http://www.independent.co.uk/sport/f...nd-833964.html
              grattis till din favoritt laget Hulkl city till p.l. där 2008/09 där.. jag hejar på liverpool fc..
              375 LITER Malawi arter..
              74 Liter Malawi yngel...

Kommentar

• Sacrium
                Användare
                • November 2005
                • 353

Ber att få grattulera även här. Alltid kul med nykomlingar i premier league. Även om jag som övriga också håller på Liverpool

Kommentar

• Ola Svensson
                  Användare
                  • April 2002
                  • 14633

Ursprungligen postat av Sacrium
                  Ber att få grattulera även här. Alltid kul med nykomlingar i premier league. Även om jag som övriga också håller på Liverpool
                  Det finns väl inget motsatsförhållande att hoppas på att Hull åtminstone lyckas spela oavgjort minst en gång och kanske till och med göra mål, och att "hålla på Liverpool". Eller snarare, att "hålla på Hull" (hoppas att de får vara kvar) och att "hålla på Liverpool" (hoppas att de vinner) är helt enkelt inte samma sak. När jag var liten höll jag på Stenmark (vinna) OCH Kaiwa (inte åka ut och om han kom ner, inte komma sist). Så kom igen! Kliv ner från er rejält fåniga verklighetsfrämmande TV sport. Det här är på RIKTIGT! hull är den mest eftersatta regionen i England. De är fattigast, fetast, lägst läskunnighet och utbildning. En tiondel av hushållen har en bok hemma. Detta är EXTREMT viktigt för regionen (och, ja jag skiter i fotboll egentligen). En kompis till mig som just flyttat till Sverige flög över endast för den här matchen så jag kommer med en liten förstahandsrapport senare (han hade säsongskort och har följt dem hela säsongen).
                  Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Sacrium
                    Användare
                    • November 2005
                    • 353

Hull inte bara kan göra mål, dom kommer garanterat göra det också.
                    Mindre lag brukar oftast bli slagpåsar förvisso, men man ska inte räkna ut dem.
                    Liverpool hänger kvar i hjärtat sedan barnsben så jag hoppas att dom kan slutligen utmana arsenal, man u och chelsea nästa säsong nu

Kommentar

• StefanL
                      Användare
                      • August 2002
                      • 10784

Ursprungligen postat av Sacrium
                      Då tillhör inte jag "övriga" för jag håller på Aston Villa sedan 1973...*hua* kom å tänka på hur gammal man är..

Kommentar

• Banderad
                        Användare
                        • February 2006
                        • 3479

I den mån det fanns plats i hjärtat för brittisk fotboll håller jag på M. United, och har gjort så sedan jag var liten. Det har varit en kul säsong i år... Men som sagt, den absolut största kraften läggs på Blåvitt... Jättekul att Hull har gått upp för övrigt. Som gammal Championship manager-lirare på datorn har jag för mig att jag har spelat Hull någon gång. Ska bli kul att se om de lyckats värva ihop folk så att de kan undvika nedflyttning. Annars brukar sämre lag kunna slå betydligt bättre genom en jävla motivation. De bättre lagen spelar dessutom betydligt fler matcher (Europaspel och så). Så det är inte alls omöjligt att de plockar en pinne här och där även från storlagen.

/Jocke

Kommentar

• Lutt
                          Användare
                          • October 2005
                          • 1919

Ursprungligen postat av Malawe
                          Då tillhör inte jag "övriga" för jag håller på Aston Villa sedan 1973...*hua* kom å tänka på hur gammal man är..
                          Vi har snackat och sett tidigare att vi är en liten skara på forumet som håller på Aston Villa, jag tycker att vi får vara nöjda efter denna säsongen.

Till Hull kan jag bara säga grattis och lycka till i PL.

Kommentar

• cichlids4fun
                            NCS Medlem
                            • April 2002
                            • 3111

Ursprungligen postat av Ola Svensson
                            Det finns väl inget motsatsförhållande att hoppas på att Hull åtminstone lyckas spela oavgjort minst en gång och kanske till och med göra mål, och att "hålla på Liverpool". Eller snarare, att "hålla på Hull" (hoppas att de får vara kvar) och att "hålla på Liverpool" (hoppas att de vinner) är helt enkelt inte samma sak. När jag var liten höll jag på Stenmark (vinna) OCH Kaiwa (inte åka ut och om han kom ner, inte komma sist). Så kom igen! Kliv ner från er rejält fåniga verklighetsfrämmande TV sport. Det här är på RIKTIGT! hull är den mest eftersatta regionen i England. De är fattigast, fetast, lägst läskunnighet och utbildning. En tiondel av hushållen har en bok hemma. Detta är EXTREMT viktigt för regionen (och, ja jag skiter i fotboll egentligen). En kompis till mig som just flyttat till Sverige flög över endast för den här matchen så jag kommer med en liten förstahandsrapport senare (han hade säsongskort och har följt dem hela säsongen).

jag som övrig människa kanske inte bryr mig ett skit om nedsatta regioner i England, lika lite som jag bryr mig om regioner i polen eller övriga världen i övrigt vad skule vara skillnaden på Hull och tirana i albanien tex?, är jag intresserad av England så är det fotbollen som intresserar mig, tycker du att jag är fånig för det så får du väl göra det, man behöver väl inte engagera sig i utlandsproblem om man inte vill eller?

en liten reflektion, har det inte varit massa problem med huliganer från hull eller har jag helt fel?

f.ö. så håller jag på Liverpool jag med det har jag gjort i över 30 år lika länge som jag hållt på KFF..

tilläggas bör oxå att jag önskar Hull all lycka i premier leage och hoppas att de kan överraska, det är alltid kul när de små kan chocka de stora och mot chelsea arsenal och united håller jag definitivt på Hull
                            Senast redigerad av cichlids4fun; 26 May 2008, 22:11.
                            Mvh
                            Peter

don´t drink water-fish ..... in it!

Kommentar

• StefanL
                              Användare
                              • August 2002
                              • 10784

Ursprungligen postat av Lutt
                              Vi har snackat och sett tidigare att vi är en liten skara på forumet som håller på Aston Villa, jag tycker att vi får vara nöjda efter denna säsongen.

Till Hull kan jag bara säga grattis och lycka till i PL.
                              Snackar man Villa så får man nog säga att det gått över förväntan bra den här säsongen, men sedan har Villa haft stor tur med att undvika skador på viktiga spelare..speciellt med tanke på att klubben nog har den minsta truppen i hela Premier League.

I övrigt kan man ju nämna att lokalkonkurrenten till Aston Villa, West Bromwich Albions, gick upp direkt till Premier League utan kval..detsamma gäller Stoke City som tillhör Midlandsregionen (tillika Aston Villa och West Bromwich) i England. Två anrika klubbar som jag tycker det är riktigt roligt att se i högsta ligan.

Hull City var en rejäl överraskning och det ska bli kul att se hur klubben klarar sig...

Kommentar

Arbetssätt...