Nya uppgifter i artregistret
Kollaps
X
-
-
Japp och kul också att med säkerhet veta att det är en Geophagus surinamensis då fångstplatsen är given vilket är ett krav för den identifieringen.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
-
Ja tyvärr jag har under en tid undersökt om de planerade att ge ut den på Engelska men icke. Å andra sidan det hänger ju på om det är värt besväret, dvs om det finns tillräckligt många som vill köpa den.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
2 bilder av Raymond Tesoriero
Amphilophus xiloaensis
Amphilophus sagittae
Passa också på att läsa om färgerna på dessa fantastiska fiskar i Topi Lehtonen artiklar i ämnet:
Hälsningar från Nicaragua, del 1
Hälsningar från Nicaragua, del 2
Referat av en vetenskaplig artikel om betydelsen av färgvarianter hos citronciklider
Alla finns i PDF format för er som är NCS medlemmar.
Bli medlem nu, kontakta mig för specialerbjudande om 2011+2012 medlemskap nu mot slutet av 2011.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
DaRe
kan du lägga till fångstplats på denna
Aulonocara sp. "stuartgranti maleri" , hane
Foto: Niclas Olausson
Fångstplatsen på den är chidungaKommentar
-
Jag fixar det...Var hittar jag bilden?
Hehe, jag har en hel hög av beskrivningar som väntar på att bli godkända, och jag startade just en lite fråga kring kriterier för "sp."
/DavidKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Nya beskrivningar:
Geophagus harreri
Geophagus panaibae
Andinoacara stalsbergi
även bilder på silversömmenKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Nya bilder från Topi Lethonen
Amatitlania siquia
Amphilophus amarillo
Amphilophus astorquii
Amphilophus longimanus
Amphilophus rostratus
Amphilophus sagittae
Hypsophrys nematopus
Parachromis dovii
Och en från Gert van Opstal
Bujurquina oenolaemusKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Amatitlania siquia
Amphilophus amarillo
Amphilophus astorquii
Amphilophus longimanus
Amphilophus rostratus
Amphilophus sagittae
Hypsophrys nematopus
Parachromis dovii
Bujurquina oenolaemusKommentar
-
klicka på denna
Aulonocara sp. "stuartgranti maleri"
klicka sedan på Läs mer om denna art, skrolla sedan ner till bilden tagen av Niclas Olausson
lägg till chidunga efter artnamnet.Kommentar
-
Amatitlania siquia
Amphilophus amarillo
Amphilophus astorquii
Amphilophus longimanus
Amphilophus rostratus
Amphilophus sagittae
Hypsophrys nematopus
Parachromis dovii
Bujurquina oenolaemus
Du kan lägga till Lake Xiloa som fångstplats för alla Topis bilder.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Vet inte om denna firre verkligen är annorlunda i denna sjö? Om de är lika så är det mest för skoj skull att veta var bilderna är tagna?
deelay, bilden kopplas istället mot just fångstplatsen och det är nu gjort.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Ju fler fångstplatser som finns registrerade ju bättre tycker jag, sen är ju Sagittae och Amarillon Endemiska till just Lake Xiloà så det borde ju vara bra om det står med.CAKommentar
Kommentar