Innerfilter till 530L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jmbcth
    Användare
    • April 2008
    • 11

    Innerfilter till 530L

    Jag startade en tidigare tråd där jag efterlyste släta aluminium akvarium och efter en ny mätning så har jag bestämt mig för att köpa ett akvastabil 530L.
    Men nu undrar jag över vilka filter jag skall använda? Jag vill ha innerfilter och det gör inget om det blir synligt.
    Jag funderar på två eheim 2252, eller räcker det med en 2252 för reningen och komplettera med en cirkulationspump(typ Eheim Compact 2000)?
  • Gäst

    #2
    Ursprungligen postat av jmbcth
    Jag startade en tidigare tråd där jag efterlyste släta aluminium akvarium och efter en ny mätning så har jag bestämt mig för att köpa ett akvastabil 530L.
    Men nu undrar jag över vilka filter jag skall använda? Jag vill ha innerfilter och det gör inget om det blir synligt.
    Jag funderar på två eheim 2252, eller räcker det med en 2252 för reningen och komplettera med en cirkulationspump(typ Eheim Compact 2000)?
    Vad skall du ha för fiskar samt hur många? Iofs kan man köpa till extra filtersegment till en 2252:a men jag skulle nog köra två 2252-or i ett 530 liters, det har iaf varit lagom till mitt 540-liters då där gick lite större sydamerikanare.

    Mvh/Andreas.

    Kommentar

    • jmbcth
      Användare
      • April 2008
      • 11

      #3
      Jag har tänkt lite enklare malavi ( rödzebra mm) runt 20-30 st

      Kommentar

      Arbetssätt...