Här är en bild på en Rödrubin hane jag köpte för ett tag sen när jag var nere till Växsjö. Den härstammar från en av malawijannes grupper och den har precis börjat få lite färg.
Fisk och akvarierelaterade bilder - del 5
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Var hos Kent i Nol idag och jag måste verkligen instämma i alla lovord som skrivit här.... Den stora hannen var mycket snygg, har nog inte sett en så stor rackare av den här sorten tidigare så jag förstod nog inte exakt hur snygga dom är/blir....sällar mig således till skaran över nyfrälsta....en ny fisk att skaffa kar till helt klart....Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCGKommentar
-
Var hos Kent i Nol idag och jag måste verkligen instämma i alla lovord som skrivit här.... Den stora hannen var mycket snygg, har nog inte sett en så stor rackare av den här sorten tidigare så jag förstod nog inte exakt hur snygga dom är/blir....sällar mig således till skaran över nyfrälsta....en ny fisk att skaffa kar till helt klart....
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Var hos Kent i Nol idag och jag måste verkligen instämma i alla lovord som skrivit här.... Den stora hannen var mycket snygg, har nog inte sett en så stor rackare av den här sorten tidigare så jag förstod nog inte exakt hur snygga dom är/blir....sällar mig således till skaran över nyfrälsta....en ny fisk att skaffa kar till helt klart....Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
Det är ju inte många dagar med solsken nuförtiden, men jäklar en sådan aktivitet det blir på firrarna när solen står rakt in i karet. Här ett par Otopharynx sp. "big spot magunga" som spänner sig.Tony EnglundKommentar
-
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Kommentar
-
Suddig bild men Skarp firre.....
...Yup från höften med autofokuskamera och en amatör bakom kamera men
Aulonocara Röd Rubinen är fin....
God Jul
Björn HLite diskus, mal & malawi bilder
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=272123Kommentar