Fisk och akvarierelaterade bilder - del 5
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
nja synd att du inte har råd, var förbi Nol idag igen å köpte 5st till så det ser mera ut som ett stim nu. Anders hade lämnat in en stor å ståtlig hane som Kent inte kommer släppa ifrån sig, där av även priset han satte på den! hehe
så om man har nära dit bör man åka förbi å kolla på den stora fina hanen!Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCGKommentar
-
När vi var där med GCG hade han väl sådär 10, kanske 15 (inklusive storhanen)...om han inte har några "gömda" i nåt annat kar! Och jag vill minnas att de kostade i storleksordning 120 spänn/st. Men det kan ju ha hänt mycket på en veckaMVH - joe
Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!Kommentar
-
Kommentar
-
Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
satte mig å försökte manuelt fånga några hanar på bild då dom är så rörliga å det enda man brukar få är en guldblå rand som drar förbi och att fånga dom när dom uppvaktar en hona är ännu mera omöjligt, så här kommer några bilder på dom som blidde lyckade och även sista tillskottet till karet Telmatochromis bifrenatushur googlar man efter ett liv?Kommentar
-
Kommentar
-
-
hmmm på Nols hemsida står det Chalinochromis Bifrenatus, dock finns det ingen såda i artregistret dock för Telmatochromis, har det vart nån ändring som inte uppmärksammats eller? Har inte sett nån direkt aggro mot dom andra i karet än. Bara lite jagande av dom väldigt nyfikna hästnosarna...hur googlar man efter ett liv?Kommentar
-
hmmm på Nols hemsida står det Chalinochromis Bifrenatus, dock finns det ingen såda i artregistret dock för Telmatochromis, har det vart nån ändring som inte uppmärksammats eller? Har inte sett nån direkt aggro mot dom andra i karet än. Bara lite jagande av dom väldigt nyfikna hästnosarna...mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
här kommer lite fler bilder...
bild 1-2 tanga killi (tar många bilder då jag är kär i denna fisken!!)
bild 3 tigerlotus näckros (ingen expert så nån annan lär väl säga det)
bild 4 guldsömnshonan pussar kungen på kinden
bild 5 honan och svärmenhur googlar man efter ett liv?Kommentar
-
Kanonbilder. Bild nr:4 skulle du ställt upp med i fototävlingen o vunnit lätt.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Kommentar
-
gjort e gjort, plus så är jag amatör å ser inte mig själv som nått proffs att konkurera med vissa av er nissar! (behöver några år till)Senast redigerad av fishweed; 19 December 2008, 17:42.hur googlar man efter ett liv?Kommentar
-
här kommer 4a bilder till på mina guldsömmar!
Kungen smäller till i glaset så fort jag kommer nära å följer mig om jag går ut eller kommer in i rummet!hur googlar man efter ett liv?Kommentar
Kommentar