Snyggt! Kan kanske bli något? eller vad tror du? Såg några du inte tog med hos Kent, det är verkligen fantastiska fiskar. Får nog bli några när jag får ett större kar/nytt kar. Irsacaen på sista bilden verkade intresserad!
Fisk och akvarierelaterade bilder - del 5
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
MVH - joe
Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!Kommentar
-
Kommentar
-
Äntligen fått ordning på saltbaljan, med nya lysrör och hela faderullan:
http://www.minirevet.se/forum/index....ach=2121;imageDen som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Nu kanske jag är ute på riktigt djupt vatten men som jag har läst det så används läpparna för att kunna forma sig efter klippformationer och därmed kunna "suga" ut mat mellan de oregelbundenheter som finns osv. Man har också observerat att de Euchilusar som lever på sandbotten i naturen inte har samma läppar, på samma sätt så har inte kommande generationer som blir uppfödda i akvarie samma läppar heller. Det finns kanske någon annan som har mer info...Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCGKommentar
-
har läst samma sak, btw snyggaTropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Kommentar
-
Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCGKommentar
-
Kommentar
-
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Nu kanske jag är ute på riktigt djupt vatten men som jag har läst det så används läpparna för att kunna forma sig efter klippformationer och därmed kunna "suga" ut mat mellan de oregelbundenheter som finns osv. Man har också observerat att de Euchilusar som lever på sandbotten i naturen inte har samma läppar, på samma sätt så har inte kommande generationer som blir uppfödda i akvarie samma läppar heller. Det finns kanske någon annan som har mer info...
Och jag tror att det var i linköping, när Ad hade ett föredrag om just malawi. så berättade han att just euchilusen är en utpräglad rovfisk, jag blev själv lite förvånad, för att jag hade ju läst samma sak som dig.JanneKommentar
-
-
så om man har nära dit bör man åka förbi å kolla på den stora fina hanen!hur googlar man efter ett liv?Kommentar
Kommentar