Fisk och akvarierelaterade bilder - del 5
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus. -
Inte överdrivet känsliga
Jag var i Nol och handlade Killis för sådär en månad sedan. De jag köpte var c:a 5-6 cm. Dom skulle till Gotland så vi packade dom sist. Singelpackade med syrgas, vi lade dom i lådan vid 15:30 och tejpade igen. Sedan bar det av till färjan. Vid 00:30 tiden var jag hemma och började koppa, höll på en halvtimme ungefär. Det var ett etablerat kar, c:a 400 liter, vart igång sådär 7-8 månader. Hästnosar, Foai, tricoti, calvus och nu killis. Inga som helst problem, dom lekte nästa morgon när jag tände. Kanske hade jag tur men de lever än och det har inte vart några problem.Kommentar
-
Jag var i Nol och handlade Killis för sådär en månad sedan. De jag köpte var c:a 5-6 cm. Dom skulle till Gotland så vi packade dom sist. Singelpackade med syrgas, vi lade dom i lådan vid 15:30 och tejpade igen. Sedan bar det av till färjan. Vid 00:30 tiden var jag hemma och började koppa, höll på en halvtimme ungefär. Det var ett etablerat kar, c:a 400 liter, vart igång sådär 7-8 månader. Hästnosar, Foai, tricoti, calvus och nu killis. Inga som helst problem, dom lekte nästa morgon när jag tände. Kanske hade jag tur men de lever än och det har inte vart några problem.
Vilken underbar fisk sammansättning du har!
Roligt att Askims odlad killi funkar på Gotland. Tror inte det var tur utan att alla i ledet visste vad man gjorde.
Gotlands vatten måste vara perfekt till Tanganyika, eller?
Mvh AndersMvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
Törs man fråga i forumet vad dessa fiskar betingade för pris hos Kent?MVH - joe
Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!Kommentar
-
Jag är ju fn insnöad på albinos så här kommer några av mina.Senast redigerad av kaj.p; 05 December 2008, 21:05.Kommentar
-
Kommentar
-
Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Snygga Diskus kaj.p
1. Julidochromis marlieri "gombe" yngel som vägrar låta sig fångas.
2. En röd liten kopparbarbs hane.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Men det finns säkert flera här på forumet som är duktigare på jullar än vad jag är, så det kommer säkert flera svar så kan vi reda ut det.JanneKommentar
-
Det kan jag förstå - och kanske är det jag som ska säga sorry...men när ditt inlägg låg uppe först gången? så var där inga bilder...eller så kom jag in precis innan de kom upp. Kanske inte var lite wiskey jag sippat?!!
Men nu såg jag bilderna - och trots att jag inte är diskusfantast så måste jag ju instämma med andra - skitsnygga helt enklet!Senast redigerad av joe; 05 December 2008, 22:58.MVH - joe
-
MVH - joe
Kommentar