Fisk och akvarierelaterade bilder - del 5

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mattias777
    Användare
    • November 2006
    • 1493

MC, Trewavasae Tumbiwest.

Labeotropheus Trewavasae Tumbiwest med nyinskaffade honor ifrån tumbiwest.

http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

Kommentar

• Laesk
      Användare
      • February 2004
      • 2447

Snyggt Mattias! Kul att se beskärda bilder från dig =) Fina firrar
      Lennart "Laesk" Axelsson
      http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

With CANON you can!

Kommentar

• Mattias777
        Användare
        • November 2006
        • 1493

Ursprungligen postat av Laesk
        Snyggt Mattias! Kul att se beskärda bilder från dig =) Fina firrar

Tack Laesk.

Men dom är inte beskurna utan fotade med ett macro =)

Kommentar

• Laesk
          Användare
          • February 2004
          • 2447

Ursprungligen postat av Mattias777
          Tack Laesk.

Men dom är inte beskurna utan fotade med ett macro =)
          Ahh härligt
          Lennart "Laesk" Axelsson

With CANON you can!

Kommentar

• Lutt
            Användare
            • October 2005
            • 1919

Ursprungligen postat av Molin
            mer bilder med nya kameran!
            Aah T.palembanganensis är hur sköna som helst....har du den med andra fiskar? Min palembanganensis gick inte att hålla med andra fiskar.

Kommentar

• Laesk
              Användare
              • February 2004
              • 2447

En closeup på Tyrannochromis nigriventer + moorii -korsningen...

Tagen med fuskmacro, tele + mellanringar (utan blixt)
              Senast redigerad av Laesk; 05 November 2008, 22:07.
              Lennart "Laesk" Axelsson

With CANON you can!

Kommentar

• joe
                Användare
                • June 2006
                • 1451

Ursprungligen postat av Laesk
                En closeup på Tyrannochromis nigriventer + moorii -korsningen...

Tagen med fuskmacro, tele + mellanringar.
                Jägarns vilken bild - band du fast han innan?
                MVH - joe

Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

Kommentar

• Laesk
                  Användare
                  • February 2004
                  • 2447

Ursprungligen postat av joe
                  Jägarns vilken bild - band du fast han innan?

Hehe jag hade gärna velat, ne men han är rätt slö å trött såhär på kvällen. =)
                  Lennart "Laesk" Axelsson

With CANON you can!

Kommentar

• malawijanne
                    Banned
                    • November 2005
                    • 3216

Labeotropheus Trewavasae Tumbiwest med nyinskaffade honor ifrån tumbiwest.
                    snygg hona lite mindre snygg hanne, men hur vet du att dom kommer från tumbiwest.Janne
                    Senast redigerad av malawijanne; 06 November 2008, 00:52.

Kommentar

• Mattias777
                      Användare
                      • November 2006
                      • 1493

Ursprungligen postat av malawijanne
                      snygg hona lite mindre snygg hanne, men hur vet du att dom kommer från tumbiwest.Janne

Jag har köpt dem av odlare som berättat det för mig. Honorna och en red top hanne är sålda som F1or från tumbiwest och MC hanen är också köpt av odlare som tumbiwest. Kan ju bara lita på vad de säger. OB hanarna ser väl ut som min undgefär de som härstammar ifrån Tumbiwest eller ?

Här är en annan bild på hanen i ett annat ljus. Jag har alltid gillat honom. Tycker du det finns mkt snyggare ex?
                      Senast redigerad av Mattias777; 06 November 2008, 01:11.

Kommentar

• Molin
                        Användare
                        • March 2006
                        • 60

Ursprungligen postat av Lutt
                        Aah T.palembanganensis är hur sköna som helst....har du den med andra fiskar? Min palembanganensis gick inte att hålla med andra fiskar.
                        Tror det är den mest intressanta fisk jag har, hade han ihop med 25-30 ancistrus, dock när skulle städa akvariet från för mycket växter hittade jag inte en ända mal kvar, han hade käkat upp alla!!
                        Tänkte då sälja den, men han är favorit hos ungarna ihop med Arne Arowana!
                        Så tips på någon fisk han kan bo ihop med mottages gärna!!

Kommentar

• malawijanne
                          Banned
                          • November 2005
                          • 3216

Jag har köpt dem av odlare som berättat det för mig. Honorna och en red top hanne är sålda som F1or från tumbiwest och MC hanen är också köpt av odlare som tumbiwest. Kan ju bara lita på vad de säger. OB hanarna ser väl ut som min undgefär de som härstammar ifrån Tumbiwest eller ?

Här är en annan bild på hanen i ett annat ljus. Jag har alltid gillat honom. Tycker du det finns mkt snyggare ex?
                          Jag drar alltid örorna åt mig när jag ser att någon säljer f1 fiskar från ställen där man inte får fånga fisk.
                          Och är det då en mchanne som faktiskt är väldigt sällsynt som f1, då blir jag ännu mera misstänksam sedan för det tredje så har honan en väldigt bra färg, som också det är sällsynt på f1.
                          Men däremot så finns det väldigt många inavlade tumbiwest trewawase som är odlade från den tiden för 30 år sen då man fick fånga fisk vid tumbiwest.
                          Och dom är rätt så blandade med andra trewawase som är fångad vid andra ställen. Tex dom superoranga honorna som kom in från laifdemason för ca 10 år sen, väldigt lik din hona.
                          Utav dom som är inavlade, där blir det också väldigt många mc hannar, på grund utav att man har använt mchannarna för att leka av honorna.
                          Kent i Nol har en stam utav dom som han har har hållt på och odlat i säkert 20 år, Dom är riktigt röda och fina.Janne

Kommentar

• Micke
                            Användare
                            • April 2002
                            • 9579

Jag drar alltid örorna åt mig när jag ser att någon säljer f1 fiskar från ställen där man inte får fånga fisk.
                            Det har givits tillfälliga tillstånd för export från Lake Malawi National Park under senare år. Som exempel exprorterades det en stor mängd Pseudotropheus flavus för några år sedan. Det har även kommit in fisk från Otter Point och Thumbi West Island.
                            Annars är de flesta L. trewavasae, Thumbi West Island som importeras odlade hos Brichards i Burundi.
                            Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                            Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Johan F
                              Användare
                              • March 2006
                              • 2439

Tex dom superoranga honorna som kom in från laifdemason för ca 10 år sen, väldigt lik din hona.
                              Mattias, en mycket fin hona. På Akavarieleasing för ca 1-2 år sedan så fanns det ett gäng superoranga laifdemasom trewavasae honor, väldigt likt din.

Johan
                              3000 liter med Tropheus
                              http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
                              Tropheus sp. black Ikola
                              Tropheus sp. black Caramba
                              Tropheus red bishop Caramba
                              Tropheus Moorii Kambwimba
                              Tropheus Moorii Kapampa
                              Tropheus Duboisi Maswa

Kommentar

• Mattias777
                                Användare
                                • November 2006
                                • 1493

Och är det då en mchanne som faktiskt är väldigt sällsynt som f1, då blir jag ännu mera misstänksam sedan för det tredje så har honan en väldigt bra färg, som också det är sällsynt på f1.
                                Men däremot så finns det väldigt många inavlade tumbiwest trewawase som är odlade från den tiden för 30 år sen då man fick fånga fisk vid tumbiwest.
                                Och dom är rätt så blandade med andra trewawase som är fångad vid andra ställen. Tex dom superoranga honorna som kom in från laifdemason för ca 10 år sen, väldigt lik din hona.
                                Utav dom som är inavlade, där blir det också väldigt många mc hannar, på grund utav att man har använt mchannarna för att leka av honorna.
                                Kent i Nol har en stam utav dom som han har har hållt på och odlat i säkert 20 år, Dom är riktigt röda och fina.Janne
                                Mc hannen är köpt av mig för rätt länge sen så den kanske är som du säger janne en avkomling av lång tid tillbaka tumbiwest. Den andra gruppen fick jag precis hem i dagarna av en kille som finns här på forumet vars favorit fisk är just Trewavasaen.

Han är ingen nybörjare och hår hållit på med nästan allt i malawi väg. Han hade köpt dessa som F1 Tumbiwest med vanliga redtop hanar. Jag skall höra mer med honom av vem osv han köte dem. Jag bytte till mig 1 hanne o 2 honor. Honorna var nog det snyggaste jag sett i Trewavsae väg. Orangeröd kropp med verkligen röda fenor =) Hanarna har den helblåa färgen med en röd fena på ryggen. Finns det utseendet nån annan stanns en Tumbiwest ?

Kommentar

Arbetssätt...