If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
snygg hona lite mindre snygg hanne, men hur vet du att dom kommer från tumbiwest.Janne
Jag har köpt dem av odlare som berättat det för mig. Honorna och en red top hanne är sålda som F1or från tumbiwest och MC hanen är också köpt av odlare som tumbiwest. Kan ju bara lita på vad de säger. OB hanarna ser väl ut som min undgefär de som härstammar ifrån Tumbiwest eller ?
Här är en annan bild på hanen i ett annat ljus. Jag har alltid gillat honom. Tycker du det finns mkt snyggare ex?
Senast redigerad av Mattias777; 06 November 2008, 01:11.
Aah T.palembanganensis är hur sköna som helst....har du den med andra fiskar? Min palembanganensis gick inte att hålla med andra fiskar.
Tror det är den mest intressanta fisk jag har, hade han ihop med 25-30 ancistrus, dock när skulle städa akvariet från för mycket växter hittade jag inte en ända mal kvar, han hade käkat upp alla!!
Tänkte då sälja den, men han är favorit hos ungarna ihop med Arne Arowana!
Så tips på någon fisk han kan bo ihop med mottages gärna!!
Jag har köpt dem av odlare som berättat det för mig. Honorna och en red top hanne är sålda som F1or från tumbiwest och MC hanen är också köpt av odlare som tumbiwest. Kan ju bara lita på vad de säger. OB hanarna ser väl ut som min undgefär de som härstammar ifrån Tumbiwest eller ?
Här är en annan bild på hanen i ett annat ljus. Jag har alltid gillat honom. Tycker du det finns mkt snyggare ex?
Jag drar alltid örorna åt mig när jag ser att någon säljer f1 fiskar från ställen där man inte får fånga fisk.
Och är det då en mchanne som faktiskt är väldigt sällsynt som f1, då blir jag ännu mera misstänksam sedan för det tredje så har honan en väldigt bra färg, som också det är sällsynt på f1.
Men däremot så finns det väldigt många inavlade tumbiwest trewawase som är odlade från den tiden för 30 år sen då man fick fånga fisk vid tumbiwest.
Och dom är rätt så blandade med andra trewawase som är fångad vid andra ställen. Tex dom superoranga honorna som kom in från laifdemason för ca 10 år sen, väldigt lik din hona.
Utav dom som är inavlade, där blir det också väldigt många mc hannar, på grund utav att man har använt mchannarna för att leka av honorna.
Kent i Nol har en stam utav dom som han har har hållt på och odlat i säkert 20 år, Dom är riktigt röda och fina.Janne
Jag drar alltid örorna åt mig när jag ser att någon säljer f1 fiskar från ställen där man inte får fånga fisk.
Det har givits tillfälliga tillstånd för export från Lake Malawi National Park under senare år. Som exempel exprorterades det en stor mängd Pseudotropheus flavus för några år sedan. Det har även kommit in fisk från Otter Point och Thumbi West Island.
Annars är de flesta L. trewavasae, Thumbi West Island som importeras odlade hos Brichards i Burundi.
Och är det då en mchanne som faktiskt är väldigt sällsynt som f1, då blir jag ännu mera misstänksam sedan för det tredje så har honan en väldigt bra färg, som också det är sällsynt på f1.
Men däremot så finns det väldigt många inavlade tumbiwest trewawase som är odlade från den tiden för 30 år sen då man fick fånga fisk vid tumbiwest.
Och dom är rätt så blandade med andra trewawase som är fångad vid andra ställen. Tex dom superoranga honorna som kom in från laifdemason för ca 10 år sen, väldigt lik din hona.
Utav dom som är inavlade, där blir det också väldigt många mc hannar, på grund utav att man har använt mchannarna för att leka av honorna.
Kent i Nol har en stam utav dom som han har har hållt på och odlat i säkert 20 år, Dom är riktigt röda och fina.Janne
Mc hannen är köpt av mig för rätt länge sen så den kanske är som du säger janne en avkomling av lång tid tillbaka tumbiwest. Den andra gruppen fick jag precis hem i dagarna av en kille som finns här på forumet vars favorit fisk är just Trewavasaen.
Han är ingen nybörjare och hår hållit på med nästan allt i malawi väg. Han hade köpt dessa som F1 Tumbiwest med vanliga redtop hanar. Jag skall höra mer med honom av vem osv han köte dem. Jag bytte till mig 1 hanne o 2 honor. Honorna var nog det snyggaste jag sett i Trewavsae väg. Orangeröd kropp med verkligen röda fenor =) Hanarna har den helblåa färgen med en röd fena på ryggen. Finns det utseendet nån annan stanns en Tumbiwest ?
Kommentar