B. Roadhesii unghane med räkmix i magen.
Fisk och akvarierelaterade bilder - del 5
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
Kommentar
-
och här kommer bilder på det andra paret vars namn förgott mig!
bild 1-3 hanen (honan har vart svår å få kort på då hon gömt sig hela tiden)
bild 4 nån som är i full fart å jagar dom nu grannarna
köpte även sånna små bon som zoomässan säljer så förhoppningsvis delar dom upp akvariumet i tre delar... (håller tummarna)
bild 5 lotus näckros blad påväg upp! ^_^Kommentar
-
tack! jo jag tror det är den, har kollat runt lite med google och dom är väldigt lika så. bilden i artregistret gör inte nått rätt för ljuset och allt gult i bilden gör det lite svårt att jämnföra med den...hur googlar man efter ett liv?Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
apistogramma bitaeniata honan va ute å simma nu på morgonen så fick chansen å plåta henne lite, så här kommer 2 bilder på henne! =)hur googlar man efter ett liv?Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
jag har 3 olika storlekar på gruset å dom större har tyvärr hamnat lite ovanpå just nu... honan är inte megastor direkt som synes... just nu skulle hon nog få en neontetra att känna sig stor och mäktig! [^_^]hur googlar man efter ett liv?Kommentar
-
Kommentar
-
var iväg å köpte lite saker till mina akvarium idag igen... köpte 2st royal plecos 4st körsbärs räkor lite svarta stenar och java ormbunke.... när jag hade släppt i allt och titta så såg jag att riotetrorna va snabbt framme på räkorna å undersökte, jag satte fingret på glaset å sa till dom att sluta... sen tog jag ut min segelfensancistrus för jag skulle upp till min bror med den så han kunde prova på och odla, även för mig å ta med knorrgurami ynglena. kom hem titta och så att en av riotetrorna hade min nya räka i munnen, vilket fick mig till att omalokera dessa tetror till min guldsömnshane uppskattning.
så här kommer en bild på hur mitt 105liters akvarium ändrats idag. (jag har inget jobb så jag har denna sidan att pina med en massa bilder! ^_^)
och även ett nytt dilemma i mitt 540l kar... bilden ser ni den fina krukan med nicaparet jag har som står bakom för där har dom sina ägg och i krukan har guldsömnsparet lagt sina ägg... vet inte hur min hane klara av det ännu igång i en kruka han inte får plats i...hur googlar man efter ett liv?Kommentar
-
Kommentar
Kommentar