Fisk och akvarierelaterade bilder - del 5
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
"Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx -
Lite bilder från Chinyankwazi.....Sista bilden ser man ena sidan på ön där illegala fiskare håller till och bor i nationalparken.Kommentar
-
Lite mer fast från Chiofu bay. På första bilden ser man en sten i vänstra hörnet där dessa bilder är tagna runt om. Man kan förövrigt hitta två olika Tropheops arter bara runt den stenen vilket är rätt häfigt. På höger sidan om stenen och inått är det bara ca 3 meter djupt och man kan hitta stora rostratusar simma omkringKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Fortsätt gärna med bilder!MVH - joe
Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!Kommentar
-
Super fräcka bilder palleh, är riktigt glad över att du delar med dig. Du ska ha ett stort tack och det är just sånt som håller vårt forum levande o intressant.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Det har sagts förut - men förtjänar att sägas igen - fantastiska och intressanta bilder palleh. Lite intressant också att få en del "vyer" och övervattensbilder från olika områden (har du fler såna?). Den lilla ön med tjuvfiskare kändes som aningen liten och spartansk i överkant. Är det långt från land? Först när jag så texten och första bilden på ön trodde jag att det måste vara en annan ö du menar - men icke!
Fortsätt gärna med bilder!
Man såg det inte på bilderna med dem har byggt ett litet tak av pinnar på ett ställe som dem satt under. Det har funnits växtlighet på den ön förut med vad jag har sett från gammla bilder men inte längre. Ena sidan är "odyklig" med pga att alla skiter på ena sidan och sedan fiskar på den andraSenast redigerad av palleh; 19 October 2008, 14:34.Kommentar
-
Sanslöst vilka bra bilder! Man får tonvis med insperation!
Tack för kommentarerna.. finns ingen anledning att sitta å trycka med bilderna själv så=) Jodå det här va bara två av alla 28 dyk vi gjorde i sjön så det finns fler. Chinyankwazi och Chinyamwezi ligger bara några km ifrån varandra nästintill mitt i sjön fast närmast östsidan.
Man såg det inte på bilderna med dem har byggt ett litet tak av pinnar på ett ställe som dem satt under. Det har funnits växtlighet på den ön förut med vad jag har sett från gammla bilder men inte längre. Ena sidan är "odyklig" med pga att alla skiter på ena sidan och sedan fiskar på den andraKommentar
-
vilken tropheops är det
Kanon bilder Patrik, tack för att vi får se dom, (man kanske skulle ta en resa till Afrika ändå).
Vet du förresten vad trohpeopsen heter den, blågula.JanneKommentar
-
inte på rak arm..Jag fick det säkert bekräftat till mig när vi väl va där nere men just nu kommer ja inte ihåg. Får kolla lite i böcker osv först men oj va det finns tropheops arter i sjön. Något som ja inte va beredd på heller va att det även finns en heldel av den silviriga malawibarben runt om i sjönKommentar
-
Här ser ni alla alla dem platser vi besökte å ja har gått igenom 3 hitills så det kommer ta ett tag=)Kommentar
-
Tropheops
Tropheopsen på bilden tycker jag ser ut som en T. macrophthalmus från Kirondo. Jag letade själv efter den för några år sen, när tredje utgåvan av Ad Konings bok kommit ut (dock utan framgång). Har för mig att Göran på ciklidleken fick in nåt som hette Tropheops blue blaze eller nåt sånt. Så den kanske finns i sverige.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
Kommentar