L190 Nigrolineatus
Fisk och akvarierelaterade bilder - del 5
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
"Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx -
Kommentar
-
Kommentar
-
Det fanns ett par kvar när vi köpte dom. Om dom fortfarande finns inne vet jag ej men leasing har en ny hemsida nu så du kan se vad som finns inne. www.akvarieleasing.seKommentar
-
Kommentar
-
Provar o lägga in en första bild med nya datorn: Protomelas Steveni Taiwan och Jakobfreibergi Cape MaclearSenast redigerad av Mattias777; 03 October 2008, 21:10.Kommentar
-
Kommentar
-
Går och går...ingen har lyckats ännu, men det handlar nog bara om plats i första hand och i andra hand att ha tålamodet och turen att dra upp ett gäng till könsmogen storlek, vi snackar fisk som blir uppåt 60 cm som fullvuxen här! De är rejält aggressiva mot artfränder när de kommer upp i storlek. När dom väl blir könsmogna (vilket bör ske när dom är 20-25 cm) så skall jag testa med att odla dom i någon form av bassäng. Får jag inte fram fisk av olika kön så behåller jag dom enbart för att dom är snygga."Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho MarxKommentar
-
Går och går...ingen har lyckats ännu, men det handlar nog bara om plats i första hand och i andra hand att ha tålamodet och turen att dra upp ett gäng till könsmogen storlek, vi snackar fisk som blir uppåt 60 cm som fullvuxen här! De är rejält aggressiva mot artfränder när de kommer upp i storlek. När dom väl blir könsmogna (vilket bör ske när dom är 20-25 cm) så skall jag testa med att odla dom i någon form av bassäng. Får jag inte fram fisk av olika kön så behåller jag dom enbart för att dom är snygga.Kommentar
-
Bilderna var inte alls så här mörka när jag la in dom på nya datorn och när jag tittar på dem i gamla ser de helt förjäv..... ut. Mörka och så. Varför? Ser dom mörka och jävliga ut på era datorer med?Kommentar
-
"Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho MarxKommentar
-
Det är nog bara att kalibrera din skärm. Det måste man göra med jämna mellanrum om man skall ha en susning om hur bilderna ser ut på "riktigt".Tony EnglundKommentar
-
Kommentar
-
Det finns några olika varianter.
Den enklaste; längst ner på denna sida finns en skala från vitt till svart, kan du utläsa alla fälten utan att dom flyter ihop så är skärmen hyfsat kalibrerad.
Har du Photoshop följer det med ett kalibreringsprogram som heter Adobe Gamma och ligger i kontrollpanelen.
Det bästa men dyraste sättet är att skaffa en hårdvarukalibrerare. Denna tycker jag är bra.Kommentar
-
kollar du inte fotboll nu...........? heja HIF
de första vita är lite svåra att skilja på min laptopskärm, men det kan väl vara vinklen oxå, om jag vinklar mycket mer kan jag se gränserna även där...Mvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
Kommentar