Fisk och akvarierelaterade bilder - del 5

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • olaJ
    Användare
    • August 2003
    • 584

L190 Nigrolineatus
    "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

Kommentar

• StefanL
      Användare
      • August 2002
      • 10784

Ursprungligen postat av olaJ
      Tyvärr lite skit på rutan, men en fisk som lyser igenom det ändå, Placidochromis phenochilus "Tanzania"
      Kanonfin! En av de finare jag sett av arten...hur gammal är han?

Kommentar

• Martin Jansson
        Användare
        • September 2006
        • 58

Ursprungligen postat av Mattias777
        VF Protomelas fenestratus. "Nkanda " var fångstplatsen tror jag. Yellow Belly är handelsnamnet tydligen.
        GRYMT SNYGG!!!

Fanns - finns det fler

Kommentar

• Mattias777
          Användare
          • November 2006
          • 1493

Ursprungligen postat av Martin Jansson
          GRYMT SNYGG!!!

Fanns - finns det fler
          Det fanns ett par kvar när vi köpte dom. Om dom fortfarande finns inne vet jag ej men leasing har en ny hemsida nu så du kan se vad som finns inne. www.akvarieleasing.se

http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

Kommentar

• olaJ
            Användare
            • August 2003
            • 584

Ursprungligen postat av Malawe
            Kanonfin! En av de finare jag sett av arten...hur gammal är han?
            Tack för det, han är ca 2 år gammal ungefär, egen uppfödning från mina gamla VF djur.
            "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

Kommentar

• Mattias777
              Användare
              • November 2006
              • 1493

Provar o lägga in en första bild med nya datorn: Protomelas Steveni Taiwan och Jakobfreibergi Cape Maclear
              Senast redigerad av Mattias777; 03 October 2008, 21:10.

Kommentar

• endymion

L190 Nigrolineatus

Går det odla dem eller har du dem bara för att de är fina, eller rent av både och?

Kommentar

• olaJ
                  Användare
                  • August 2003
                  • 584

Ursprungligen postat av endymion
                  Går det odla dem eller har du dem bara för att de är fina, eller rent av både och?
                  Går och går...ingen har lyckats ännu, men det handlar nog bara om plats i första hand och i andra hand att ha tålamodet och turen att dra upp ett gäng till könsmogen storlek, vi snackar fisk som blir uppåt 60 cm som fullvuxen här! De är rejält aggressiva mot artfränder när de kommer upp i storlek. När dom väl blir könsmogna (vilket bör ske när dom är 20-25 cm) så skall jag testa med att odla dom i någon form av bassäng. Får jag inte fram fisk av olika kön så behåller jag dom enbart för att dom är snygga.

Kommentar

• endymion

Går och går...ingen har lyckats ännu, men det handlar nog bara om plats i första hand och i andra hand att ha tålamodet och turen att dra upp ett gäng till könsmogen storlek, vi snackar fisk som blir uppåt 60 cm som fullvuxen här! De är rejält aggressiva mot artfränder när de kommer upp i storlek. När dom väl blir könsmogna (vilket bör ske när dom är 20-25 cm) så skall jag testa med att odla dom i någon form av bassäng. Får jag inte fram fisk av olika kön så behåller jag dom enbart för att dom är snygga.
                    Frågade lite eftersom jag har en hane på ca 25 cm och känner till en lika stor hona till försäljning.

Kommentar

• Mattias777
                      Användare
                      • November 2006
                      • 1493

Provar o lägga in en första bild med nya datorn: Protomelas Steveni Taiwan och Jakobfreibergi Cape Maclear
                      Bilderna var inte alls så här mörka när jag la in dom på nya datorn och när jag tittar på dem i gamla ser de helt förjäv..... ut. Mörka och så. Varför? Ser dom mörka och jävliga ut på era datorer med?

Kommentar

• olaJ
                        Användare
                        • August 2003
                        • 584

Ursprungligen postat av endymion
                        Frågade lite eftersom jag har en hane på ca 25 cm och känner till en lika stor hona till försäljning.
                        Klipp honan direkt! Dom växer inte på trän precis!! Tröttnar du på att försöka med dom så hör av dig till mig sedan. Lycka till.

Kommentar

• Tony
                          Användare
                          • April 2002
                          • 4594

Bilderna var inte alls så här mörka när jag la in dom på nya datorn och när jag tittar på dem i gamla ser de helt förjäv..... ut. Mörka och så. Varför? Ser dom mörka och jävliga ut på era datorer med?
                          Det är nog bara att kalibrera din skärm. Det måste man göra med jämna mellanrum om man skall ha en susning om hur bilderna ser ut på "riktigt".
                          Tony Englund

Kommentar

• Mattias777
                            Användare
                            • November 2006
                            • 1493

Ursprungligen postat av Tony
                            Det är nog bara att kalibrera din skärm. Det måste man göra med jämna mellanrum om man skall ha en susning om hur bilderna ser ut på "riktigt".
                            Kan du eller nån hjälpa. hur man gör det?

Kommentar

• Micke
                              Användare
                              • April 2002
                              • 9579

Kan du eller nån hjälpa. hur man gör det?
                              Det finns några olika varianter.

Den enklaste; längst ner på denna sida finns en skala från vitt till svart, kan du utläsa alla fälten utan att dom flyter ihop så är skärmen hyfsat kalibrerad.

Har du Photoshop följer det med ett kalibreringsprogram som heter Adobe Gamma och ligger i kontrollpanelen.

Det bästa men dyraste sättet är att skaffa en hårdvarukalibrerare. Denna tycker jag är bra.
                              Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                              Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• cichlids4fun
                                NCS Medlem
                                • April 2002
                                • 3111

kollar du inte fotboll nu...........? heja HIF

de första vita är lite svåra att skilja på min laptopskärm, men det kan väl vara vinklen oxå, om jag vinklar mycket mer kan jag se gränserna även där...
                                Mvh
                                Peter

don´t drink water-fish ..... in it!

Kommentar

Arbetssätt...