Havsanemon-odling i artemia-flarran??!
Fisk och akvarierelaterade bilder - del 5
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Kommentar
-
Det enda jag kan tänka mig är tubifex. Var en kund som visade upp dem, hur han fått dem i sitt kar förblir en gåta.
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Det var länge sedan jag lade upp några bilder så här kommer några.
Bild 1. Astatotilapia nubila som den ser ut när den inte är helt svart eller blekgrå.
Bild 2. Paralabidochromis chromogynos från egen odling, ca 5cm. Den här är speciell eftersom den knappt har några fläckar. Det ska tydligen vara rätt ovanligt.
Bild 3. Ett Lithochromis rufus yngel som inte är mer än ca 1 cm.
Bild 4. Paralabidochromis sp. "Redfin Piebald" WB på runt 3 cm.
Bild 5. Neochromis omnicaeruleus vs. Lithochromis rufus. De har revir i varsin ända av karet. L.rufusen är större men N.omnicaeruleusen är som en bulldog och det är nog bara en tidsfråga innan han tar över.Patrick ErikssonKommentar
-
Otroligt fina bilder! Gillar speciellt den sista! Grymt bra!
Det var länge sedan jag lade upp några bilder så här kommer några.
Bild 1. Astatotilapia nubila som den ser ut när den inte är helt svart eller blekgrå.
Bild 2. Paralabidochromis chromogynos från egen odling, ca 5cm. Den här är speciell eftersom den knappt har några fläckar. Det ska tydligen vara rätt ovanligt.
Bild 3. Ett Lithochromis rufus yngel som inte är mer än ca 1 cm.
Bild 4. Paralabidochromis sp. "Redfin Piebald" WB på runt 3 cm.
Bild 5. Neochromis omnicaeruleus vs. Lithochromis rufus. De har revir i varsin ända av karet. L.rufusen är större men N.omnicaeruleusen är som en bulldog och det är nog bara en tidsfråga innan han tar över.Kommentar
-
Aulonocara Stuardgranti Ussisya
En bild på min hanne som crusar fram bland sand o sten. Är det nån i Stockholmsområdet som säljer ungdjur eller vuxna av denna så kan ni skicka PM till mig.
Hoppas det är okej att skriva som jag gör annars så suddar jag det=)Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
-
Ingen ciklid precis men snart så ska jag ta bilder på det med...
http://s293.photobucket.com/albums/m...t=DSC_0024.jpg
Mvh/AndreasKommentar
-
Kommentar
-
Nya ställningen är på plats, så nu kan jag börja odla (små)fisk igen =) Hade ju en finfin odlingslokal innan jag flyttade till Göteborg, och gissa om jag saknat den! Men nu är jag tillbaka på banan igen...
1. Äntligen en "proffsbyggd" ställning i metall, målad på möbelmåleri.
2. Ställningen från sidan, utan kar.
3. Ställningen framifrån, utan kar.
4. Ställningen från sidan, med kar.
5. Ställningen framifrån, med kar.
Mvh
Björnfisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKARKommentar
-
Nya ställningen är på plats, så nu kan jag börja odla (små)fisk igen =) Hade ju en finfin odlingslokal innan jag flyttade till Göteborg, och gissa om jag saknat den! Men nu är jag tillbaka på banan igen...
1. Äntligen en "proffsbyggd" ställning i metall, målad på möbelmåleri.
2. Ställningen från sidan, utan kar.
3. Ställningen framifrån, utan kar.
4. Ställningen från sidan, med kar.
5. Ställningen framifrån, med kar.
Mvh
Björn- 720 liter med Malawi.
Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333
Lägg till ciklid.org på iGoogle!Kommentar
-
Det är 12st 54liters kar (60x30x30cm). Blir nog fyra kar till ancistursmalar, fyra kar till små L-malar, två kar till räkor och två kar till geckoödlor (fast utan vatten då...).
Mvh
Björnfisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKARKommentar
Kommentar