Fisk och akvarierelaterade bilder - del 5
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Gissar på att du köpt den i danmark, dom gillar att skriva spec på allt =)
P. virgatus "pombo rocks" finns att köpa lite överallt. Hyffsat snygg fisk men den e lite vek så det e svårt att hålla den utfärgad om man väljer för tufft sällskap tyvärr.Kommentar
-
Ang att den skulle vara vek vet jag inte om jag håller med om eller så har jag fått en "kaxig" vf hane... Går med trevawase "Occra" och Masinje big blotch zedror bla. och en del andra tuffa mbunor... Och vek e det sista jag skulle säga om denna hanen. Men det kan ju vara ett undantag då jag inte har stor erfarenhet av denna arten. Och nä, den e inte köpt i Dk utan i Nol!Petrochromis is da shit8)8)Kommentar
-
Det är svårt att säga hur din ser ut eftersom du tagit bild med blixt framifrån så förmodligen stämmer inte färgerna så bra.
Du kan ju vara göad att han står sig mot mbunas, virgatusarna är ju inte världens tuffaste fiskar... dom har en tendens o halka efter speciellt i fråga om maten vilket gör att dom lätt kan tunna ut med tiden.
Men det är en snygg firre rent generellt tycker jag, trevligt beteende med tycker jag.
Tippar på att detta är närmare orginalet, den ser väldigt bra ut isf din fisk.Senast redigerad av deelay; 31 August 2008, 22:09.Kommentar
-
Det är svårt att säga hur din ser ut eftersom du tagit bild med blixt framifrån så förmodligen stämmer inte färgerna så bra.
Du kan ju vara göad att han står sig mot mbunas, virgatusarna är ju inte världens tuffaste fiskar... dom har en tendens o halka efter speciellt i fråga om maten vilket gör att dom lätt kan tunna ut med tiden.
Men det är en snygg firre rent generellt tycker jag, trevligt beteende med tycker jag.
Tippar på att detta är närmare orginalet, den ser väldigt bra ut isf din fisk.
Ja, då e jag glad att han står upp mot mbunorna i karet. Skall jag vara ärlig så trode jag det var en tuff firre då denna är en elak rackare. Efter 2 veckor i karet så bokstavligen slaktade han en "occra" hane som tyckte han skulle ha virgatusens favoritspace i karet.. Mkt dumt val av occran tyvär..Vidare så kan jag inte annat än vara glad åt hans tuffhet då den pryder mitt malawikar med sina vackra färger och sitt ståtliga utsende....Petrochromis is da shit8)8)Kommentar
-
Inte bara tippade du rätt, det stämmer till 90% med orginalet.
Ja, då e jag glad att han står upp mot mbunorna i karet. Skall jag vara ärlig så trode jag det var en tuff firre då denna är en elak rackare. Efter 2 veckor i karet så bokstavligen slaktade han en "occra" hane som tyckte han skulle ha virgatusens favoritspace i karet.. Mkt dumt val av occran tyvär..Vidare så kan jag inte annat än vara glad åt hans tuffhet då den pryder mitt malawikar med sina vackra färger och sitt ståtliga utsende....
En ganska ball sak med virgatus är att om man har 4-5 hanar så kan man få vara med om arena lekar, en hona åker runt o leker lite med alla hanar som under lektiden är helt utfärgade, ganska ballt faktiskt.Kommentar
-
Skönt med tuffa hanar, bra gener. Det finns inget värre en mesiga hanar (oftast sönderodlade) som inte kan hålla ett revir eller uppvakta en hona ordentligt. =)
En ganska ball sak med virgatus är att om man har 4-5 hanar så kan man få vara med om arena lekar, en hona åker runt o leker lite med alla hanar som under lektiden är helt utfärgade, ganska ballt faktiskt.
Men skulle gärna haft 2+2 tillPetrochromis is da shit8)8)Kommentar
-
Här kommer ett par Guld ancistrus bilder. en på lite fler och en zoom på hanens grova skägg växt.Kommentar
-
Tippar på att detta är närmare orginalet, den ser väldigt bra ut isf din fisk.
Den var riktigt NICE! Det är ju nästan så att man blir sugen på Malawi igen
/Johan3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
tanganyika
Neä nu e de dags för lite Tanganyika igen...
Ctenochromis horeiProvar på saltbalja för tillfälletKommentar
-
Aulonocara Cape Maclear
En bild på min ena Cape maclear.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
Kommentar