Fisk och akvarierelaterade bilder - del 5

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • shreek
    Användare
    • December 2006
    • 367

Ursprungligen postat av Oden70
    Nä för h-e... Dom e ca 20-30 cm stora.... Man får ha en simbasäng för alla dom.. Skall kolla yngel till dig om du vill...
    ja gör gärna det
    Provar på saltbalja för tillfället

Kommentar

• palleh
      Användare
      • December 2006
      • 704

Kommer 2 bilder på min vf Protomelas sp Pombo hane....
      Får man fråga vad du har fått tag i den?
      http://picasaweb.google.com/palleph

Nya bilder laddas upp hela tiden

Mvh Patrik

Kampfisk!

Kommentar

• Oden70
        Användare
        • January 2007
        • 869

Ursprungligen postat av palleh
        Får man fråga vad du har fått tag i den?
        Ja det får du
        Petrochromis is da shit8)8)

Kommentar

• deelay
          Användare
          • September 2002
          • 5394

Gissar på att du köpt den i danmark, dom gillar att skriva spec på allt =)
          P. virgatus "pombo rocks" finns att köpa lite överallt. Hyffsat snygg fisk men den e lite vek så det e svårt att hålla den utfärgad om man väljer för tufft sällskap tyvärr.
          http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• Oden70
            Användare
            • January 2007
            • 869

Ursprungligen postat av deelay
            Gissar på att du köpt den i danmark, dom gillar att skriva spec på allt =)
            P. virgatus "pombo rocks" finns att köpa lite överallt. Hyffsat snygg fisk men den e lite vek så det e svårt att hålla den utfärgad om man väljer för tufft sällskap tyvärr.
            Hur tycker du färgen e på min? har inget att referera till då den håller samma färg alltid..
            Ang att den skulle vara vek vet jag inte om jag håller med om eller så har jag fått en "kaxig" vf hane... Går med trevawase "Occra" och Masinje big blotch zedror bla. och en del andra tuffa mbunor... Och vek e det sista jag skulle säga om denna hanen. Men det kan ju vara ett undantag då jag inte har stor erfarenhet av denna arten. Och nä, den e inte köpt i Dk utan i Nol!

Kommentar

• deelay
              Användare
              • September 2002
              • 5394

Det är svårt att säga hur din ser ut eftersom du tagit bild med blixt framifrån så förmodligen stämmer inte färgerna så bra.
              Du kan ju vara göad att han står sig mot mbunas, virgatusarna är ju inte världens tuffaste fiskar... dom har en tendens o halka efter speciellt i fråga om maten vilket gör att dom lätt kan tunna ut med tiden.
              Men det är en snygg firre rent generellt tycker jag, trevligt beteende med tycker jag.

Tippar på att detta är närmare orginalet, den ser väldigt bra ut isf din fisk.
              Senast redigerad av deelay; 31 August 2008, 22:09.

Kommentar

• Oden70
                Användare
                • January 2007
                • 869

Det är svårt att säga hur din ser ut eftersom du tagit bild med blixt framifrån så förmodligen stämmer inte färgerna så bra.
                Du kan ju vara göad att han står sig mot mbunas, virgatusarna är ju inte världens tuffaste fiskar... dom har en tendens o halka efter speciellt i fråga om maten vilket gör att dom lätt kan tunna ut med tiden.
                Men det är en snygg firre rent generellt tycker jag, trevligt beteende med tycker jag.

Inte bara tippade du rätt, det stämmer till 90% med orginalet.
                Ja, då e jag glad att han står upp mot mbunorna i karet. Skall jag vara ärlig så trode jag det var en tuff firre då denna är en elak rackare. Efter 2 veckor i karet så bokstavligen slaktade han en "occra" hane som tyckte han skulle ha virgatusens favoritspace i karet.. Mkt dumt val av occran tyvär..Vidare så kan jag inte annat än vara glad åt hans tuffhet då den pryder mitt malawikar med sina vackra färger och sitt ståtliga utsende....

Kommentar

• deelay
                  Användare
                  • September 2002
                  • 5394

Inte bara tippade du rätt, det stämmer till 90% med orginalet.
                  Ja, då e jag glad att han står upp mot mbunorna i karet. Skall jag vara ärlig så trode jag det var en tuff firre då denna är en elak rackare. Efter 2 veckor i karet så bokstavligen slaktade han en "occra" hane som tyckte han skulle ha virgatusens favoritspace i karet.. Mkt dumt val av occran tyvär..Vidare så kan jag inte annat än vara glad åt hans tuffhet då den pryder mitt malawikar med sina vackra färger och sitt ståtliga utsende....
                  Skönt med tuffa hanar, bra gener. Det finns inget värre en mesiga hanar (oftast sönderodlade) som inte kan hålla ett revir eller uppvakta en hona ordentligt. =)

En ganska ball sak med virgatus är att om man har 4-5 hanar så kan man få vara med om arena lekar, en hona åker runt o leker lite med alla hanar som under lektiden är helt utfärgade, ganska ballt faktiskt.

Kommentar

• Oden70
                    Användare
                    • January 2007
                    • 869

Skönt med tuffa hanar, bra gener. Det finns inget värre en mesiga hanar (oftast sönderodlade) som inte kan hålla ett revir eller uppvakta en hona ordentligt. =)

En ganska ball sak med virgatus är att om man har 4-5 hanar så kan man få vara med om arena lekar, en hona åker runt o leker lite med alla hanar som under lektiden är helt utfärgade, ganska ballt faktiskt.
                    Har tyvär bara en vf hane då nol inte hade flera då jag var där. har sett odlade till salu men inte velat blanda då generation inte kunnat uppges
                    Men skulle gärna haft 2+2 till

Kommentar

• Falköping Andreas
                      Användare
                      • February 2006
                      • 1214

Här kommer ett par Guld ancistrus bilder. en på lite fler och en zoom på hanens grova skägg växt.
                      http://www.skovdeaf.se/

Kommentar

• Johan F
                        Användare
                        • March 2006
                        • 2439

Den var riktigt NICE! Det är ju nästan så att man blir sugen på Malawi igen

/Johan
                        3000 liter med Tropheus
                        http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
                        Tropheus sp. black Ikola
                        Tropheus sp. black Caramba
                        Tropheus red bishop Caramba
                        Tropheus Moorii Kambwimba
                        Tropheus Moorii Kapampa
                        Tropheus Duboisi Maswa

Kommentar

• shreek
                          Användare
                          • December 2006
                          • 367

tanganyika

Neä nu e de dags för lite Tanganyika igen...
                          Ctenochromis horei
                          Provar på saltbalja för tillfället

Kommentar

• Mattias777
                            Användare
                            • November 2006
                            • 1493

Aulonocara Cape Maclear

En bild på min ena Cape maclear.

http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

Kommentar

• Fisken94
                              Användare
                              • April 2007
                              • 44

Ursprungligen postat av Falköping Andreas
                              Här kommer ett par Guld ancistrus bilder. en på lite fler och en zoom på hanens grova skägg växt.

Häftigt!
                              Har du några andra fiskar i akvariet?Hur stort är det?

Kommentar

• PatrikMalmo
                                Användare
                                • May 2005
                                • 4642

Nu kör vi en bild i kategorin "mysko djur i akvariet"...
                                Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

Arbetssätt...