Fisk och akvarierelaterade bilder - del 5
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
-
Kommentar
-
-
DEn var inte så stygg - jättefin fisk. Ser ut att vara lite ung, eller ser jag bara i syne?? Skulle dessa gå att blanda med mina Rock kribensis i ett 300 liters? eller är det korsningsrisk/storleks/aggressivitets skillnad??
Funderar just nu en del på vad jag ska stopp ner mer i karet - är lite tunnbefolkat med 2 (plus en utmobbad) J.Marlieri och en 1+4 grupp av Rock kribensis (men hanen är sååå snygg!). Ska försöka stoppa i några T.irsacae och en grupp victoria till (samt öka antalet i kribensis gruppen med säg 4-5 fiskar) Egna yngel eller byta på Nol - men de har väl samma ursprung som mina eller?MVH - joe
Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!Kommentar
-
DEn var inte så stygg - jättefin fisk. Ser ut att vara lite ung, eller ser jag bara i syne?? Skulle dessa gå att blanda med mina Rock kribensis i ett 300 liters? eller är det korsningsrisk/storleks/aggressivitets skillnad??
Funderar just nu en del på vad jag ska stopp ner mer i karet - är lite tunnbefolkat med 2 (plus en utmobbad) J.Marlieri och en 1+4 grupp av Rock kribensis (men hanen är sååå snygg!). Ska försöka stoppa i några T.irsacae och en grupp victoria till (samt öka antalet i kribensis gruppen med säg 4-5 fiskar) Egna yngel eller byta på Nol - men de har väl samma ursprung som mina eller?
De i Nol har samma ursprung som dina, men personligen skulle jag hellre ta de i Nol om jag kunde. Eftersom chansen är mindre att de är nära släkt med dina.Kommentar
-
-
-
Rengjorde ena yngelkaret idag.
Efter tagit bort lite rötter och skiffersten, får man se dom små liven. Annars får man använda ficklampan på natten när dom kommer ut.
Dom är ifrån olika kullar.Kommentar
-
Kommentar
-
Petrochromis is da shit8)8)Kommentar
-
Tjugofem år med ciklider.
http://www.malmoakvarieforening.se
Centralamerika 2006
Svart kaffe och drömmeri...Kommentar
-
Härliga fiskar! Har de den där röda färgen i fenorna konstant, eller kommer den bara fram i vissa vinklar och i viss belysning. Tokigt snygga är de i alla fall!Tjugofem år med ciklider.
http://www.malmoakvarieforening.se
Centralamerika 2006
Svart kaffe och drömmeri...Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
Kommentar