Fisk och akvarierelaterade bilder - del 5
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
-
Snart ska dom få flytta till en egen burk på 240 liter också. Dom börjar bli lite väl aggressiva (och många) för att få bo med övriga tanganyikor i 375:an...Daniel AndréassonKommentar
-
-
Jag lägger ut en bild på mina före detta korallzebror, inavlade och urvalsodlade i rätt så många år.
Det är faktiskt den enda fisk som jag ångrade att jag sålde, men jag hoppas att Deelay, Martin och Ubbe håller stammen vid liv, och inte börjar blanda in något nytt blod i den stammen.JanneKommentar
-
Tjena Janne, tycker du är en duktig odlare men du är som en gås, negativ kritik rinner av dig jämt det kvittar vad folk säger för du tror att du har facit men det behöver inte alltid vara så att det som funkar hos dig passar alla andra. Visst dina fiskar är fina men någon gång kommer all inavel sätta stop för det. Har dock sett Eureka som kommer från dig i Tyringe och när de inte fick nått astanaxin så var de som gråa sillar, det var knappt alltså nån grundfärg. Hoppas du inte tar illa upp utan ser det här som ärlig kritik, odlare emellan.Kommentar
-
Lite bilder
Bild 1: Haplochromis sp."flameback"
Bild 2: --------------||-----------
Bild 3: Rödzebra hane
Bild 4: Oreochromis shiranus shiranus, Mphatsanjoka dambo F1Kommentar
-
Hur stor är flamebacken? Jag har en hane som är runt 6cm men det röda på ryggen har inte riktigt färgat ut än.Patrick ErikssonKommentar
-
Kommentar
-
Med lite tur så pluppar det fram en helvit fryeri snart, inte mycket blått kvar på denna hanen... han e lite svår o få ensam på bilden för han har 20 honor som irrar vid framrutan.
Janne, visst e det fint med vitt =)Kommentar
-
Vitt är snyggt. Kanske kan du fixa fram lite av den lila varianten också? Iofs tycker jag nog vit är snyggare än lila.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kanon fin Niklas, tänk den fisken mot svart kolsten.JanneKommentar
-
min fru tjatar att jag skall ta hem en grupp. ( då brukar det bli så också )
jag tycker också om röda fiskar.Kommentar
Kommentar