Fisk och akvarierelaterade bilder - del 5

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

Ursprungligen postat av malawijanne
    Ja det är sällan vukgus är ute på nätet, men attityd Stefan, ja han vet vad han pratar om, är det besvärligt.Janne
    Inte det minsta besvärligt..varför skulle det vara det? Det enda man kan undra över är varför han behöver förolämpa mig för att understryka vilka fina fiskar du har? Det är en attityd som jag ogillar. Finns ingen anledning att klanka ned på det sättet. Jag har inte ifrågasatt dina fiskar men på fotot såg det ut som att det blåa skimret gav mer än vad fisken egentligen har på kroppen..men foto kan ju ljuga ibland. Du kan ju inte förneka att man ser en del bruna fält på fiskens kropp tillsammans med det blå?

Kommentar

• malawijanne
      Banned
      • November 2005
      • 3217

Ursprungligen postat av Laesk
      Ähh jag va bara lite less på Jannes gnabb om FH:s tidigare... men firefish å mata malawisarna med färgämnen är helt ok...
      Och du tror att det bara beror vad jag matar med, ja, vad ska man säga efter 20 års inavel med dom rödaste yngel till att bli dom utav dom rödaste som finns i hela världen .Ja vad ska jag säga. man lär aldrig bli profet i sitt egna land.Janne
      Senast redigerad av malawijanne; 09 August 2008, 00:55.

Kommentar

• vulgus
        Användare
        • December 2007
        • 14

Ursprungligen postat av Malawe
        Inte det minsta besvärligt..varför skulle det vara det? Det enda man kan undra över är varför han behöver förolämpa mig för att understryka vilka fina fiskar du har? Det är en attityd som jag ogillar. Finns ingen anledning att klanka ned på det sättet. Jag har inte ifrågasatt dina fiskar men på fotot såg det ut som att det blåa skimret gav mer än vad fisken egentligen har på kroppen..men foto kan ju ljuga ibland. Du kan ju inte förneka att man ser en del bruna fält på fiskens kropp tillsammans med det blå?
        Jag tycker det låter som som att du försöker förolämpa Janne hela tiden men det låter mest patetiskt, bara för att du inte klarar av att urvalsodla fram fina fiskar (vilket jag tycker är upp till var och en) så behöver man inte klaga på andra som gör det. Janne är ju faktiskt kung i Sverige på urvalsodling, jag är själv bara en novis på det men har haft turen att få fortsätta med Jannes otroligt praktfulla exemplar efter hans beklagliga nedtrappning. Fiskjäveln är blå hur du än ser den!
        JANNE RULES!!!!

Kommentar

• StefanL
          Användare
          • August 2002
          • 10784

Haha..ok. Förolämpa Janne hela tiden?? Löjligt, men kör hårt du. Jag hänger inte med längre på sådana här larviga provokationer så du kan lägga ned det direkt

Kommentar

• malawijanne
            Banned
            • November 2005
            • 3217

Nej Stefan det är inte lätt, men mina lithobates kommer från Martin, och han är väldigt seriös odlare, det är därför jag och deelay säger lithobates bengtsson blue. ja vi lär säkert höra mer om martin .Janne

Kommentar

• StefanL
              Användare
              • August 2002
              • 10784

Vad är det som inte är lätt Janne?

Kommentar

• deelay
                Användare
                • September 2002
                • 5394

Vet vulgus(vulgärt namn btw) vilken stam av lithobates malawe har? skulle inte tro det så att han vet vad han pratar om kan jag inte hålla med om Janne.

Det enda som är uppenbart är att du är hans idol vilket säkert är väldigt roligt.

Sen att man kan se tidigt vilka som är bra är ju en definitions fråga, vad är tidigt?
                I bibeln står det att Jesus kommer snart, det har gått 2 tusen år och han har fortfarande inte kommit...

En utfärgad lithobates kan snabbt tappa färgen om han blir tillräckligt nertryckt så att säga att den alldrig försvinner när den väl kommit är ju rubbish.
                http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• malawijanne
                  Banned
                  • November 2005
                  • 3217

Vad är det som inte är lätt Janne?
                  Ja kan tex säga att lithobatesen är lika blå även från sidan.
                  Acceptera att Vulgus har lyckats få fram en lithobates med en kanonbläs och även är blå. vad det är deelay säger bengtssonblue, alias vulgus .Janne

Kommentar

• StefanL
                    Användare
                    • August 2002
                    • 10784

Ursprungligen postat av malawijanne
                    Ja kan tex säga att lithobatesen är lika blå även från sidan.
                    Acceptera att Vulgus har lyckats få fram en lithobates med en kanonbläs och även är blå. vad det är deelay säger bengtssonblue, alias vulgus .Janne
                    Jag ifrågasatte bara fotot Janne för det är inte taget från sidan..dvs rakt på kroppen och man ser bruna tendenser mellan fjällen så min undran var då om fisken var helblå. Är det så konstigt?

Och hur ska jag kunna veta vem Vulgus är och vad han lyckats med?

Kommentar

• deelay
                      Användare
                      • September 2002
                      • 5394

Här är fadern till malawes lithobates. Dom gula prickarna syns på foto i vissa vinklar.

Kommentar

• Lozer
                        Användare
                        • March 2007
                        • 54

Ursprungligen postat av deelay
                        Vet vulgus(vulgärt namn btw) vilken stam av lithobates malawe har? skulle inte tro det så att han vet vad han pratar om kan jag inte hålla med om Janne.

Det enda som är uppenbart är att du är hans idol vilket säkert är väldigt roligt.

Sen att man kan se tidigt vilka som är bra är ju en definitions fråga, vad är tidigt?
                        I bibeln står det att Jesus kommer snart, det har gått 2 tusen år och han har fortfarande inte kommit...

En utfärgad lithobates kan snabbt tappa färgen om han blir tillräckligt nertryckt så att säga att den alldrig försvinner när den väl kommit är ju rubbish.
                        Jag är bara 36 år men väntar fortfarande på jesus, tror förvisso inte att mina Lithobates blir blåare för att han kommer.Jag har för mig att du köpte ett 20-tal av mina Bengtson blue med minst 10 hannar som färgade grymt bra när du fick dom TROTS att dom flyttade till stockholm. Har jag Janne som idol så är det inte så konstigt tycker jag. Man söker väl efter det bästa som idol och han har ju verkligen lyckats.Jag kan inte se felet på val av förebild.
                        JANNE RULES
                        "ALLT är värt ett försök"

Kommentar

• deelay
                          Användare
                          • September 2002
                          • 5394

Ursprungligen postat av Lozer
                          TROTS att dom flyttade till stockholm.
                          Menar du trots resan eller trots STOCKHOLM =)

Deelay Rules!

Kommentar

• vulgus
                            Användare
                            • December 2007
                            • 14

Menar du trots resan eller trots STOCKHOLM =)

Deelay Rules!
                            Hemskt ledsen, var inloggad på fel namn. Det var ju självklart menat från mig min bror är bara 26 och tror på Oden. Jag menar TROTS STOCKHOLM
                            JANNE RULES!!!

Kommentar

• deelay
                              Användare
                              • September 2002
                              • 5394

Ursprungligen postat av vulgus
                              Hemskt ledsen, var inloggad på fel namn. Det var ju självklart menat från mig min bror är bara 26 och tror på Oden. Jag menar TROTS STOCKHOLM
                              JANNE RULES!!!
                              Dom verkar uppenbarligen trivas i sthlm =)

Kommentar

• StefanL
                                Användare
                                • August 2002
                                • 10784

Dom verkar uppenbarligen trivas i sthlm =)
                                Vad fina mina "bajskorvar" kommer bli...

Kommentar

Arbetssätt...