Fisk och akvarierelaterade bilder - del 5
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Kommentar
-
Ja Patrik, det var inte skoj det vill jag lova. men dom stannar i släckten, går nu i ett nytt 720 hos farsan Men så e det när man flyttar och akvarierummet e det sista som ligger på renoverings listan "Enligt frugan vill säga" Så nu blir det bara 2 kar inne, en pettristank på 250x75x60 samt troligen ett 960 . Under 1125an kommer även att smygas in ett kar på ca 400liter till uppdragnig av firrar så dom inte blir pettris mat. Kommer att försöka göra det till en tanganyika biotop så det kommer att blandas lite olika troffearter MEN INGA yngel kommer att sparas. I 960 kommer gå en pettris art samt 1 troffeart som jag tyvär inte kunde motstå att ha för sig själva så yngel kan sparas.. Just nu ligger 1125 karet på ritbordet och planeras för fullt, vill ha ett perfekt inrett kar så det kommer ta sin lilla tid men den som väntar osv osvPetrochromis is da shit8)8)Kommentar
-
Kommentar
-
Oki. Har läst och funderat, och det är som det är. Men jag måste säga att det vore trist att tappa någon öht på grund av det du nämner, men ffa en kille som gjort sådana framsteg med fotograferingen. Minns de första bilderna... de var ungefär i min klass, rätt kassa egentligen. Numera ligger dina bilder riktigt bra till, och en del kunde jag mycket väl rösta på i tävlingarna. Dessutom gillar jag dina kommentarer, även om jag inte alltid svarar på dem.
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Lite bilder från lokalen...
Aulonocara jacobfreibergi Cape Maclear
Aulonocara röd Rubin
Lethrinops lethrinusKommentar
-
Här är en bild från min lokal som är mitt vardagsrum =) Psedotropheus Saulosi.Kommentar
-
Härliga bilder!
Nu måste jag ösa på med litet viktoria ciklider.
Bild 1-3: Xystichromis sp. "Dayglow"
Bild 4: Nyspottad Xystichromis sp. "Flameback"Patrick ErikssonKommentar
-
Bild 1-2: Mbipia lutea, Yala swamp. Melanistisk (stavas det så) hane.
Bild 3: Paralabidochromis sp "Redfin piebald", endast 1.5cm
Bild 4: Lithochromis rufusPatrick ErikssonKommentar
-
Snygga fiskar och (som vanligt) snygga foton. Du har en försvarilg mängd arter Victoria nu va? Alltid lika kul att se dina bilder från "over there".
God fortsättning på julen och ett gott nytt 2009!MVH - joe
Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!Kommentar
-
Pseudotropheus elongatus
Dåliga bilder men fina fiskarKommentar
-
3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
Patrick ErikssonKommentar
-
Kommentar
-
Den sista bilden på ynglet är helt outstanding, jisses vilket foto. Alltid grymma bilder från dig! Underbart hur ynglet bara "svävar" i vattnet med skuggan under. Kul med bilder på småttingar, man brukar bara skymta dom gömda mellan stenar annars och inte se dom förrän dom växt till sig lite. Ger du någonsin ut en fotobok med akvarietema så lovar jag att köpa!MickeKommentar
Kommentar