If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Det var ta mej tusan smart!! Odla fisk i bastun, innovativt, minst sagt, och min fru som påstår att folk inte använder sin bastu till något vettigt.
Nja det blev bara så. Tänkte ha det i förrådet, men hinner isolera det nu, nu när jag är mitt uppe i renovering av hus. Men i bastun blev det perfekt i så länge tills vi skall renovera badrummet.
Maja fortsätter upptäcka, den nya akvrium ställningen med 6 odlingkar som bara väntar på vatten
Akvarierna väntar säkert på vatten - men jag tvivlar på att kissen gör det?! Ett kar jag ägde i tonåren fick besök av min dåvarande kissen uppe på täckglaset (fiskjagande eller nåt), men glaset höll naturligtvis inte och kisse blev ordentligt blöt, hävde sig upp över kanten och gjorde vattenspår på golvet ut i köket under soffan där...behöver jag säga att den katten noga aktade sig för vidare fiskfångande!
Nu, som vuxen?, har jag två katter - men dessa har hitills inskränkt sig till att äta upp räkmixen när jag glömt den på köksbänken!
Supersköna bilder, discusred - katter är fantastiska djur och allra helst när det är små och världen ska upptäckas.
MVH - joe
Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!
Går och går...ingen har lyckats ännu, men det handlar nog bara om plats i första hand och i andra hand att ha tålamodet och turen att dra upp ett gäng till könsmogen storlek, vi snackar fisk som blir uppåt 60 cm som fullvuxen här! De är rejält aggressiva mot artfränder när de kommer upp i storlek. När dom väl blir könsmogna (vilket bör ske när dom är 20-25 cm) så skall jag testa med att odla dom i någon form av bassäng. Får jag inte fram fisk av olika kön så behåller jag dom enbart för att dom är snygga.
Jag har ett papper någonstans i mina gömmor där en kille beskriver spontanlek av dem i vart fall. De hade tydligen lekt inne i en hög med sådant där träflis som bildas i de kar man har dem i. Minns inte vilken size de var i när leken inträffade.
Akvarierna väntar säkert på vatten - men jag tvivlar på att kissen gör det?! Ett kar jag ägde i tonåren fick besök av min dåvarande kissen uppe på täckglaset (fiskjagande eller nåt), men glaset höll naturligtvis inte och kisse blev ordentligt blöt, hävde sig upp över kanten och gjorde vattenspår på golvet ut i köket under soffan där...behöver jag säga att den katten noga aktade sig för vidare fiskfångande!
Nu, som vuxen?, har jag två katter - men dessa har hitills inskränkt sig till att äta upp räkmixen när jag glömt den på köksbänken!
Supersköna bilder, discusred - katter är fantastiska djur och allra helst när det är små och världen ska upptäckas.
Hade oxå haft katt alltid nästan i vuxen ålder.
Min ena katt tog sig oxå ett ofrivilligt dop i ett 720 kar. Höll på rengöra i ena ändan, så hör jag ett plums i andra ändan.
Det var och bara ner med näven och fånga upp den.
Kommentar