Fisk och akvarierelaterade bilder - del 5

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • specmats
    Användare
    • December 2004
    • 3060

Ursprungligen postat av Lozer
    Ja, jag skämtade därav hade jag med , men nästa gång skall jag skriva att jag skämtar så att alla förstår.
    -Tack, tydlighet är en dygd
    Tropheus Duboisi halembe, so
    Melanochromis Auratus, vf
    Synodontis Petricola, odlade

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

• StefanL
      Användare
      • August 2002
      • 10784

Nej fram med lite mer bilder i den här tråden.

Kommentar

• Laesk
        Användare
        • February 2004
        • 2447

Ursprungligen postat av Malawe
        Trots kritiken från vissa håll så visar jag foton på mina ungdjur.

Hoppas du inte uppfattade mig som kritisk iaf... jag har inget emot hokuspokus me firrar.. Ser najs ut! Lär va kalasfina om nått halvår!
        Är de nått människan avlat sönder är de väl hundar... men de tar vi en annan gång!
        Lennart "Laesk" Axelsson
        http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

With CANON you can!

Kommentar

• StefanL
          Användare
          • August 2002
          • 10784

Ursprungligen postat av Laesk
          Hoppas du inte uppfattade mig som kritisk iaf... jag har inget emot hokuspokus me firrar.. Ser najs ut! Lär va kalasfina om nått halvår!
          Är de nått människan avlat sönder är de väl hundar... men de tar vi en annan gång!
          Nej Laesk..jag uppfattade absolut inte dig som kritisk. Kritik som är välmenad och uppriktig kan jag ta, men kritik som är menad att förolämpa och starta tjafs är däremot något jag tycker är riktigt svagt. Att klanka ned på min lithobates som är ungdjur (inte färgat ut) och samtidigt jämföra med fullvuxna praktexemplar går ju bara bort som rena larvigheter.

Jag hoppas, och tror, att mina ungdjur kommer bli riktigt fina om ett halvår. De har bra stam så jag är inte orolig. Vore roligt att se fler posta foton på sina ungdjur..särskilt från en del som oftast bara visar fullvuxna praktexemplar. Även deras fiskar har ju varit outfärgade..och yngel/ungdjur.

Lite oroas jag över, för forumets skull, att det blir sådana krav att man inte vågar visa upp amatörmässigt tagna foton eller fiskar som kanske inte alltid uppvisar sin bästa sida. Ska det verkligen vara så höga krav på ett forum som detta då vet jag inte vart vi är på väg...

Kommentar

• malawijanne
            Banned
            • November 2005
            • 3217

Trots kritiken från vissa håll så visar jag foton på mina ungdjur. Lite tragiskt att man inte kan uppvisa outfärgade fiskar utan att en del ska bemästra andra. Jag trotsar detta och visar ändå upp de fiskar som jag har och som jag tror har god potential att bli riktigt fina när de är vuxna.
            Ja det är starkt Stefan, men dom lär aldrig bli bättre än Deelays, inget ont i det, du får väl nöja med det, men det finns bättre fire fish än dom deelay har.
            Jag har sett minst 20 par i Sverige som är bättre.Janne

Kommentar

• malawijanne
              Banned
              • November 2005
              • 3217

Nej Laesk..jag uppfattade absolut inte dig som kritisk. Kritik som är välmenad och uppriktig kan jag ta, men kritik som är menad att förolämpa och starta tjafs är däremot något jag tycker är riktigt svagt. Att klanka ned på min lithobates som är ungdjur (inte färgat ut) och samtidigt jämföra med fullvuxna praktexemplar går ju bara bort som rena larvigheter.

Jag hoppas, och tror, att mina ungdjur kommer bli riktigt fina om ett halvår. De har bra stam så jag är inte orolig. Vore roligt att se fler posta foton på sina ungdjur..särskilt från en del som oftast bara visar fullvuxna praktexemplar. Även deras fiskar har ju varit outfärgade..och yngel/ungdjur.

Lite oroas jag över, för forumets skull, att det blir sådana krav att man inte vågar visa upp amatörmässigt tagna foton eller fiskar som kanske inte alltid uppvisar sin bästa sida. Ska det verkligen vara så höga krav på ett forum som detta då vet jag inte vart vi är på väg...
              ja det tycker jag också, är man inte proffs på kameran så finns det alltid några som hackar, och även forumsvärdar.
              Nej Stefan jag är heller ingen hejare på kameran, men jag vågar lägga ut bilder trots att jag alltid får kritik för mina bilder. Så du får gärna lägga ut mer bilder på dina fiskar.Janne

Kommentar

• StefanL
                Användare
                • August 2002
                • 10784

Ödmjukhet är inte din styrka Janne. Jag är fullkomligt nöjd med mina fiskar och ogillar ditt sätt att dissa mina på. Jag skulle kunna säga både det ena och det andra men avböjer att hålla mig på den nivån.

Jag håller inte akvariefiskar för att "tävla" mot någon här på forumet eller någon annanstans.

Om mina fiskar når upp till deelays nivå återstår att se, men de har iallafall möjligheten då de är från hans odling och nedstigande led från den hane han visat foto på.
                Senast redigerad av StefanL; 09 August 2008, 17:28.

Kommentar

• Laesk
                  Användare
                  • February 2004
                  • 2447

Ödmjukhet är inte din styrka Janne.
                  Kan bara hålla med... men men, har man pysslat me fiskar i hela sitt liv är de nog svårt att inte leka världsmästare på det..

Även jag kan säkert va dryg å besserwisser när de gäller kameror..
                  Lennart "Laesk" Axelsson
                  http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

With CANON you can!

Kommentar

• Wilhelm
                    Användare
                    • April 2002
                    • 9122

Nuså är det dags att stämma i bäcken!
                    mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
                    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• Sullgucku
                      Användare
                      • September 2005
                      • 89

Även jag kan säkert va dryg å besserwisser när de gäller kameror..[/QUOTE]

Då sitter lite oskarpa bilder fint

Kommentar

• specmats
                        Användare
                        • December 2004
                        • 3060

demasonin ser fin ut, är den vf?
                        Tropheus Duboisi halembe, so
                        Melanochromis Auratus, vf
                        Synodontis Petricola, odlade

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

• Sullgucku
                          Användare
                          • September 2005
                          • 89

Nä, föräldrarna kom från bandhagen

Kommentar

• dinajel
                            Användare
                            • November 2004
                            • 569

Sådär ja. Då har man en tyst blixt och dessutom lite sladdar till den så man kan lägga blixten ovanpå akvariet. Här kommer några första trevande försök till fiskbilder med blixt.

Tar gärna kritik hur jag ska kunna få till bättre bilder.

1. Hongihanen
                            2. Hongiungfiskar
                            3. Kingsizei (eller "pulpican" som dom väl heter numera)
                            4. Msobo
                            Daniel Andréasson

Kommentar

• Lozer
                              Användare
                              • March 2007
                              • 54

Nu klagade jag inte på dina bilder. Och det var faktiskt du som började klaga på Jannes bild på Lithobates-hannen. Jag tycker att alla skall skicka in bilder hur kass man än är på att ta dem. Tycker personligen att det är roligare med bilder som man inte använt Photoshop på.
                              "ALLT är värt ett försök"

Kommentar

• StefanL
                                Användare
                                • August 2002
                                • 10784

Kanonfina bilder dinajel! Snygga fiskar också...jag gillar den där bilden i mitten...med flera hongi. Snyggt!

Ursprungligen postat av Lozer
                                Nu klagade jag inte på dina bilder. Och det var faktiskt du som började klaga på Jannes bild på Lithobates-hannen. Jag tycker att alla skall skicka in bilder hur kass man än är på att ta dem. Tycker personligen att det är roligare med bilder som man inte använt Photoshop på.
                                Jag klagade inte på fotot som sådant utan påtalade att vinkeln på fisken var till fördel för att den skulle vara blå. Inte menat att Janne skulle styrt det så utan bara en iakttagelse som gjorde att jag undrade om fisken var lika blå på hela kroppen. Tittar man på bilden så uppvisar fisken lite brunt, men det kan ju vara fjällens färg i annan vinkel. Det var ingen kritik varken mot bild eller Janne.

Att man däremot skriver att mina ser ut som "bajskorvar" tar jag med en nypa salt för du jämför fullvuxna praktexemplar som du sett hos Janne med mina ungdjur som är på ca 5-7cm..vilket får anses som aningen oseriöst. Du får gärna lägga ut foton på dina ungdjur så får vi se om de har färgat ut helt och om de är praktexemplar. Det kanske dom är, men då får man en rättvisare jämförelse..om man nu behöver det.
                                Senast redigerad av StefanL; 09 August 2008, 18:51.

Kommentar

Arbetssätt...