Kjell C deppar!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ozric
    Användare
    • March 2004
    • 3187

    Kjell C deppar!

    Rafflande avgörande på straffar igår och kan bara gratulera Man United & dess fans till vinsten och CL-bucklan!
    "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
    c",)
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

    #2
    Höll på Man U trots att jag är Villa-supporter, men matchen var bra och United bjöd på skön fotboll första halvan för att sedan bli tillbakatryckta av ett starkt spelande Chelsea. Det var hugget som stucket vem som skulle ta hem det men det var mycket glädjande att Giggs fick kröna sin rekorddag med att vinna CL. En helt fantastisk spelare enligt min mening.

    Tragiskt för John Terry som jag verkligen lider med. Han kunde ha gett Chelsea CL-titeln med sin straff men halkade ju i skottögonblicket och bollen slår i stolpe ut...det måste vara grymt öde och det är något som kommer följa honom livet ut.

    Kommentar

    • LN
      Användare
      • December 2004
      • 4744

      #3
      Fantastisk match. Jo sämre än 2004 men den hade allt.
      Snygga mål, fantastiskt försvarspel, många målchanser, bråk, utvisning och ett avslutande fruktansvärt raffel med suddenstraffar.

      Storslagna vinnare och stackars stackars Terry, visst han halkade men det ingår i spelet att stå på benen men framförallt lägga straffen innanför ramen.
      Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
      Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

      Kommentar

      • Joakim Draktoft
        NCS Medlem
        • April 2002
        • 7334

        #4
        Helt klart en rafflande match igår. Negativt avgörande på straffar är ju ett öde som alla engelska landslagsmän känner väl till, och hel del av dem var ju med igår i endera laget.

        Några andra anmärkninsvärda saker från matchen:

        Chelsea hade två träffar i målramen, en under full tid och en i förlängningen. Hade den sista i övertid suttit, så tror jag att de sluppit straffarna.

        Vad tänkte Drogba på när han örfilade Vidic på övertid? Så förstörande för hela laget. Drogba är ju också en bra straffskytt som nu inte fick vara med i straffläggningen.

        Normalt sätt så håller jag historiskt på Man. United i Engelska ligan, men på senare år (ungefär då van Nistelroy kom till klubben) så har intresset för United dalat och istället riktats mot andra lag. Får väl erkänna att jag faktiskt höll på Chelsea just i denna kampen, även om det förstås var trevligt att United fick ta titeln. Visar bara på hur bra laget och organisationen bakom faktiskt är.

        En annan reflektion angående chelse är ju att det anses som ett köplag, sedan Roman A. kom med sina miljarder. Undrar vad han tyckte om förlusten när han satt där på VIP-läktaren på "hemmaplan" och i slutänden förlorade trots övertag fram till straffarna.
        Joakim Draktoft
        f.d Webmaster Ciklid.se
        ____________________________________________

        Kommentar

        • Gäst

          #5
          Hej!

          Hej!
          Varför inte ge spelaran varsin boll så slipper dom slåss om en?/Ann-Mari

          Kommentar

          • Bright_Blue
            NCS Medlem
            • June 2004
            • 1582

            #6
            Haha Kjell c, det tog ett tag innan jag fattade

            Du verkar inte ha förstått dig på idrott eller varit tillräkligt bra på det Annmari så lägg ner. Alla har vi olika intressen du har ju dina gnällfioler osv och det köper jag.

            Simma lungt.

            Kommentar

            • Gäst

              #7
              Hej!

              Hej!
              Bright Blue du talar om gnällfioler men vet inte ett skit vad du talar om,din kulturella nivå kan diskuteras nog om detta/Ann-Mari (Det är lätt och gömma sig bakom datorn där ingen ser en)

              Kommentar

              • StefanL
                Användare
                • August 2002
                • 10784

                #8
                Angående mina sympatier för John Terry och hans missade straff så måste jag säga att jag nu vänt min åsikt en hel del efter att ha sett John Terry spotta på Carlos Tevez i den situation som gav Didier Drogba rött kort efter att han slagit till Nemanja Vidic med en örfil.

                John Terry döljer listigt sitt spottande genom att torka sig i ansiktet när han närmar sig Tevez...vilket gör att det ser ut som om Terry bara pratar..men så är inte fallet...Terry spottar och Tevez reagerar genom att torka sig i ansiktet medans domaren ger Tevez gult kort för den tidigare incidenten.

                Man blir paff av att se sådana scener där spelare utstuderat döljer en sådan ful handling som att spotta på någon..och gör det med list för att lura domaren och kameror. Skönt att han nu har blivit öppet kritiserad för sin handling och att den incidenten inte missades. Såhär efteråt så var det rättvisans gång som gjorde att Terry halkade och missade sin straff som kunde gett Chelsea titeln.

                Mourinho var en högklassig manager, men tyvärr så hade han ytterliggare en sida som jag absolut ogillade och det är allt fusk...all filmning..som han införde hos Chelsea spelarna och som fortfarande tydligen sitter i.

                Kommentar

                • HenrikV
                  Användare
                  • February 2007
                  • 697

                  #9
                  Ursprungligen postat av annmari
                  Hej!
                  Bright Blue du talar om gnällfioler men vet inte ett skit vad du talar om,din kulturella nivå kan diskuteras nog om detta/Ann-Mari (Det är lätt och gömma sig bakom datorn där ingen ser en)
                  Återigen visar annmari att man får kasta skit på alla andra här på forumet utom henne...

                  Kommentar

                  • Malawi-micke
                    Användare
                    • February 2004
                    • 63

                    #10
                    när är tiden för titelmatchen ann-marie nästa k 2 gala eller kommer du inte

                    ciao
                    In Hoc Signo Vinces

                    Kommentar

                    Arbetssätt...