Hur gör man bäst rent bakgrunder?!
Kollaps
X
-
-
Jag har införskaffat mig 2 burkar med bakgrunder. Den ena är en BTN och den andra nån okänd äldre variant. Tänkte få dessa lite uppfräschade och har inhandlat Easy Carbo. Som backup verkar ju klorin funka:
Jag har anv klorin många ggr på BTN moduler o det funkar kanon för att få dom som nya i färgen. Absolut inga problem med det. ha bara någon pump eller syre pump igån för att få igång reaktionen i vattnet. Det luktar lite illa men låt det stå o verka ett tygn o sedan byter du bara vattnet o skuljer av lite o sedan är det bara och dra igång det igen.
skulle det finnas liiiite klorin kvar så spelar det ingen roll då det försvinner av sig själv genom avdunstning iom syre tillförseln i vattnet.Kommentar
-
Jag har införskaffat mig 2 burkar med bakgrunder. Den ena är en BTN och den andra nån okänd äldre variant. Tänkte få dessa lite uppfräschade och har inhandlat Easy Carbo. Som backup verkar ju klorin funka:
Vanlig klorin på "blå flaska"? Klorin rätt ner i vattnet? Hur mycket klorin per liter vatten? När kan fiskar introduceras efter denna behandling? ...etc
1. Lägg i kraftig klorinbad ett dygn i badkar eller annan balja.
2. Skölj av och låt stå ett par dygn
3. Gå på med högtryckstvättSmå firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
Vanlig klorin på "blå flaska"? Klorin rätt ner i vattnet? Hur mycket klorin per liter vatten? När kan fiskar introduceras efter denna behandling? ...etcKommentar
-
-
-
Om man torrlägger akvariet i ett dygn så dör alla alger och sedan är det en tidsfråga innan dom försvinner.jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
Kommentar