Är det någon som har lyckats få foae att bygga sina bon på stenar istället för direkt på botten? Det skall ju tydligen vara vanligt i naturen, men det kanske är en fråga om platsbrist i akvarium. Skulle annars vara snyggt att få bon i olika höjder.
Foae, bon på klippor
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Skall det gå att lösa får man nog ha ett enormt kar. Foae-bon täcker ju utan problem en kvadratmeter, och skall det då ligga på en klippa behövs det säkert dubbelt så stor yta.Tony Englund -
Ja troligen är det så. Jag har aldrig sett någon bild på det i fångenskap. Men visst hade det vart läckert att haft ett kar med bon i olika höjder.Kommentar
-
Foai hör till en av de firrar jag vill ha i mitt drömkar, det där karet på minst 20 000 liter... eller ännu hellre typ stora simbassängen i en badhall. Jag minns inte riktigt avstånden mellan bona i naturen, men säg att det ligger runt 5-10 meter - ska du ha ett naturligt beteende är det alltså åtminstone 5000-liters karet som gäller, förmodligen ännu större. Och visst hade det varit fräckt!!
Nu ska jag bara vinna de där 10 millarna på Triss, sen ska jag bygga hus med utgångspunkt från akvariet...
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
10 mille räcker inte långt om du skall bygga hus, iaf inte om du skall ha special!// Magnus ArvidssonKommentar
-
Lite sandslott kan man väl bygga utan tio milleKommentar
-
en liten film på mina Moliro då de håller på o lockar på honor. (eller jagar dom iaf)
http://www.youtube.com/watch?v=aBvLBACDIeI
Leptosomorna klarade flytten till Uppsala bra, med undantag för några små. Hoppas lådan har hittat tillbaks till dig.Kommentar
-
en liten film på mina Moliro då de håller på o lockar på honor. (eller jagar dom iaf)
http://www.youtube.com/watch?v=aBvLBACDIeI
/JesperKommentar
-
-
Snygga Andreas! Hade du svag eller stark belysning till dina. Har från Troffemicke hört att färgerna på Foae kommer fram ännu bättre med stark belysning. Jag tycker ofta fiskar får bättre färg i svagare belysning.
Leptosomorna klarade flytten till Uppsala bra, med undantag för några små. Hoppas lådan har hittat tillbaks till dig.Kommentar
-
Det ser riktigt snyggt ut, men prismässigt inte så snyggt såg jag... Guldfisken tog 290:-/25kg. Jag behöver ca 150 kg till mitt nya kar. Får kolla om det finns billigare någon annanstans. Annars får det bli blästersand.
Tack iaf./JesperKommentar
-
Jag tror mig minnas att Kent i Nol tar 180 typ för en säck så är ju lite billigare men blir ju en del med sådan mängd som du skall ha.Kommentar
-
-
Kommentar
Kommentar