Som överskriften lyder... när ynglen ä stora så de flyttar över i mitt 540, finns de nåra afrikasnka ciklider som man kan ha i det då????
kan man ha nåra afrikanska ciklider i 54Liter???
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Det går bra att ha L.multifasciatus i ett 54-literskar. Börja t ex med 1.2 och se till attt ha minst fem, sex snäckor så skall du se att de kommer att yngla av sig ordentligt. Det skall även gå bra med andra snäcklekare men det har jag ingen erfarenhet av så det får andra uttala sig om.To be or not to be a cichlid-lover that´s the question! -
-
Det finns några snäckskalslekande tanganyikaciklider som funkar i så små kar, t ex 'Lamprologus' multifasciatus, 'Lamprologus' ornatipinnis, 'Lamprologus' similis, 'Lamprologus' stappersi och Neolamprologus kungweensis.Kommentar
-
Jag var lite långsam . L. ocellatus är ganska aggressiv och bör ha lite mer plats tycker jag.Kommentar
-
Jag skulle vilja testa nån gång om det går att hålla Leulupi i ett 54 liters o få lek.
Vidare håller jag med ovan talare att multisar funkar kanon.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
oki! Tack! Är det svåra fiskar att få tag i? Dyra? är de aggresiva eller passar de ihop med mbunayngel?540 mbuna + 54L yngelKommentar
-
De är varken dyra eller svåra att få tag i räkna med runt hundralappen för ett par. Sen beror det kanske på hur stora mbunaynglen är men där har jag ingen erfarenhet. Det överlåter jag åt andra. Multifasciatus är oerhört lättlekta och lätttskötta.To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
-
På Maxi. Finns att köpa tomma, rengjorda finfina snäckskal ett 30tal för en hundring. Burken är runt 30 cm hög finns i deli-avdelingnen eller bland tillbehör.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
smart!!! Thanx!!!!
Känns som snäckletare är väldigt roliga fiskar att studera beteende på va? Charmen med dom verkar inte vara att de har fina färger och så direkt...540 mbuna + 54L yngelKommentar
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Däremot är det möjligt att få ihop ett par Julidochromis även om det är lite instabilt sas.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Tips?
blir en grupp 'Lamprologus' multifasciatus när mina Mbunas växt till sig o flyttat till stora!!!
Nån som har lite tips att dela med sig av? Inredning?540 mbuna + 54L yngelKommentar
Kommentar