Fotbolls-EM 2008

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

    #76
    Hej!

    Hej!
    Vi får hoppas Sverige åker på stryk mot Ryssland åp Onsdag Ann-Mari

    Kommentar

    • Joakim Draktoft
      NCS Medlem
      • April 2002
      • 7334

      #77
      Har precis suttit och tittat på Tjeckien-Turkiet oj, oj, oj.

      Var imponerad av Tjeckien som spelade jättebra och snygga mål (2 stycken), men så helt plötsligt tappade de allt. Turkarna kom fram allt mer på kanterna och när de fick in 2-1 målet så exploderade det verkligen. 2-2 forceras in 3 minuter innan full tid, och bara 1 minut senare gör de 2-3 på en fantastisk lyftning. Sedan Turkiets målvakt utvisad på övertid. Turkiet vidare till kvartsfinal på Tjeckiens bekostnad.

      Oj, oj ,oj. Mer spännande än sådär blir det inte, oavsett vilket lag man håller på.
      Joakim Draktoft
      f.d Webmaster Ciklid.se
      ____________________________________________

      Kommentar

      • Tulle89
        Användare
        • August 2006
        • 239

        #78
        Ursprungligen postat av Joakim Draktoft
        Har precis suttit och tittat på Tjeckien-Turkiet oj, oj, oj.

        Var imponerad av Tjeckien som spelade jättebra och snygga mål (2 stycken), men så helt plötsligt tappade de allt. Turkarna kom fram allt mer på kanterna och när de fick in 2-1 målet så exploderade det verkligen. 2-2 forceras in 3 minuter innan full tid, och bara 1 minut senare gör de 2-3 på en fantastisk lyftning. Sedan Turkiets målvakt utvisad på övertid. Turkiet vidare till kvartsfinal på Tjeckiens bekostnad.

        Oj, oj ,oj. Mer spännande än sådär blir det inte, oavsett vilket lag man håller på.
        Fotboll när den är som bäst!
        Med Vänliga Hälsningar Tulle

        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=813915

        Kommentar

        • Lutt
          Användare
          • October 2005
          • 1919

          #79
          Ursprungligen postat av annmari
          Hej!
          Vi får hoppas Sverige åker på stryk mot Ryssland åp Onsdag Ann-Mari
          Dom där "vi" är nog rätt sällsynta på NCS

          Gud ja, vilken match! Turkarna kämpar ner Tjeckerna och Cech tappade bollar hit och dit. Turkiets målvakt får rött kort, dock överdriver Kollar filmningen rätt mycket.

          Kommentar

          • LN
            Användare
            • December 2004
            • 4744

            #80
            Vilken kamp o vilken miss av målvakten vid 2-2 målet.
            Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
            Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

            Kommentar

            • Lutt
              Användare
              • October 2005
              • 1919

              #81
              Ursprungligen postat av LN
              Vilken kamp o vilken miss av målvakten vid 2-2 målet.
              Och mössan han har är verkligen inte okej

              Kommentar

              • Gäst

                #82
                Turkarnas vändning var ju helt fenomenal!

                Mvh/Andreas.

                Kommentar

                • Tulle89
                  Användare
                  • August 2006
                  • 239

                  #83
                  Ursprungligen postat av Lutt
                  Och mössan han har är verkligen inte okej
                  Så länge hans huvud e helt tror jag nog inte han klagar

                  Men visst ska han boxa den bollen och inte försöka greppa den?
                  Med Vänliga Hälsningar Tulle

                  http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=813915

                  Kommentar

                  • Banderad
                    Användare
                    • February 2006
                    • 3479

                    #84
                    I normala fall ska han definitivt plocka den. Som läget är (med blöt boll, plan, handskar, slutet av matchen) ska han inte försöka hålla den. Men det är med facit i hand. Bara 15 minuter innan slänger han sig ut i straffområdet och limmar en boll som turkarna förmodlingen hade gjort mål på annars. Ingen som kommenterade det ingripandet, för det lyckades. Men det var egentligen svårare än det han tappade. Cech är en av världens absolut bästa målvakter, och han ser sig själv som en av världens absolut bästa målvakter. Han tar bollar som väldigt få andra målvakter gör. Detta självförtroende gör även att han försöker sig på saker andra kanske inte gör. Det är lite som när Zlatan tar emot en boll, klackar den över backen och skjuter på volley. Jag (som spelar i ett div. 6 lag) hade garanterat inte försökt göra så på min nivå. Varför? Jag hade missat klacken eller volleyn 99/100. Som gammal målvakt kan jag nog säga att jag hade boxat i det läget. Det beror på att risken att jag hade tappat den är alldeles för stor. Cech däremot gör normalt inte det (ens i det vädret). Ge honom 100 sådana inlägg i samma väder samt samma läge och jag skulle bli ytterst förvånad om han tappar något. Sedan är det alltid en riskfaktor att boxa rakt ut. Spelarna han möter är bra nog för att dra direkt på volley, och han har inga andra möjligheter i det läget. Om han boxar kommer den i skottsektorn (och om han konsekvent boxar i andra halvlek kommer turkarna att sätta minst en). Nu blev det ett olyckligt ingrepp och detta vände matchen. Det sista målet är en läckerbit i Zlatanklass, fan vad snyggt! Det jag tycker är märkligt är att inställningen i det här EM:et helt klart syns mer på planen än vad den brukar göra i nationell toppfotboll. Det var i princip samma lag (förutom några byten då) som mötte varandra igår kväll i de båda halvlekarna. Men resultatet och bollinnehavet var totalt ombytta roller. Jag tror inte Tjeckien gick in efter halvtid och tänkte, nu ska vi låta turkarna hålla boll och försvara oss. Det fungerar aldrig. Alla som spelar fotboll oberoende av nivå vet att det bästa sättet att försvara sig är att hålla bollen inom laget, inte ta några risker och helst befinna sig på motståndarens planhalva.

                    /Jocke

                    Kommentar

                    • LN
                      Användare
                      • December 2004
                      • 4744

                      #85
                      Jodå håller dig Cech är duktig, o ja är säker på att han inte läser denna tråd
                      Ja la ingen värdering i hans kvaliteer i mitt inlägg. Däremot vart det helt matchavgörande misstag. Hur bra man än är så gör man en miss ibland.

                      Däremot så gillar ja inte att så mycke spelarkraft läggs på domarnas beslut i detta EM.

                      Dessutom så bara måste man snart ta krafttag på alla filmningarna. Alldeles för få gula kort har delats ut av denna orsak. ja anser att det är spelförstörande, särskilt i straffområdet.
                      Ta bara det som Turkiets målvakt gjorde mot Koller. I vilken annan sport som helst så hade Koller blivit utbuad och betraktad som en glaslirare för att ha ramlat som en skjuten säl på den lilla knuffen.
                      Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                      Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                      Kommentar

                      • Banderad
                        Användare
                        • February 2006
                        • 3479

                        #86
                        Ursprungligen postat av LN
                        Jodå håller dig Cech är duktig, o ja är säker på att han inte läser denna tråd
                        Ja la ingen värdering i hans kvaliteer i mitt inlägg. Däremot vart det helt matchavgörande misstag. Hur bra man än är så gör man en miss ibland.

                        Däremot så gillar ja inte att så mycke spelarkraft läggs på domarnas beslut i detta EM.

                        Dessutom så bara måste man snart ta krafttag på alla filmningarna. Alldeles för få gula kort har delats ut av denna orsak. ja anser att det är spelförstörande, särskilt i straffområdet.
                        Ta bara det som Turkiets målvakt gjorde mot Koller. I vilken annan sport som helst så hade Koller blivit utbuad och betraktad som en glaslirare för att ha ramlat som en skjuten säl på den lilla knuffen.

                        Jo, det är helt sant. Jag håller med dig, och i efterhand var det ett misstag av Cech och försöka limma bollen i just den situationen (alternativt skulle han ha gjort det bättre). Mitt inlägg var väl bara någon slags förklaring till varför jag tror han valde att försöka limma bollen. När Zlatan missar klacken eller volleyn är det inte hela världen. Men när Cech missar en luftduellen betyder det att Tjeckien är utslagna. Och nej, Cech läser nog inte det här Vad jag vet finns det inga svenskspråkiga ciklidister som spelar fotboll på världsnivå

                        /Jocke

                        Kommentar

                        • cichlids4fun
                          NCS Medlem
                          • April 2002
                          • 3111

                          #87
                          Ursprungligen postat av Banderad
                          Jo, det är helt sant. Jag håller med dig, och i efterhand var det ett misstag av Cech och försöka limma bollen i just den situationen (alternativt skulle han ha gjort det bättre). Mitt inlägg var väl bara någon slags förklaring till varför jag tror han valde att försöka limma bollen. När Zlatan missar klacken eller volleyn är det inte hela världen. Men när Cech missar en luftduellen betyder det att Tjeckien är utslagna. Och nej, Cech läser nog inte det här Vad jag vet finns det inga svenskspråkiga ciklidister som spelar fotboll på världsnivå

                          /Jocke

                          säg inte det det finns ju iaf sportjournalister
                          Mvh
                          Peter

                          don´t drink water-fish ..... in it!

                          Kommentar

                          • Banderad
                            Användare
                            • February 2006
                            • 3479

                            #88
                            Ursprungligen postat av cichlids4fun
                            säg inte det det finns ju iaf sportjournalister
                            Haha

                            /Jocke

                            Kommentar

                            • Gäst

                              #89
                              Högintressant ikväll då det ju äntligen är dags för den bittra kampen mellan Frankrike och Italien! Lär under alla omständigheter bli en mycket sevärd drabbning har jag en stark känsla av. Någon som vågar tippa utgången?



                              Mvh/Andreas.

                              Kommentar

                              • LN
                                Användare
                                • December 2004
                                • 4744

                                #90
                                Italien går vidare; Holland - Rumänien 2-1 samt Italien - Frankrike 2-1
                                Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                                Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...