Fotbolls-EM 2008

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Banderad
    Användare
    • February 2006
    • 3479

    #61
    Jo, jag ska nog göra det i fortsättningen. Att vara hövlig och sansad är inte samma sak som att "slicka röv", som du uttrycker det. Mitt inlägg var bara en fundering och fråga varför du tillbringar så mycket av din dyrbara tid på ett forum där du vet bättre än alla, inte tycker om någon, till största delen består av svenskar vilka du föraktar och där du inte verkar vara särskilt intresserad av vad som i huvudsak diskuteras (det vill säga ciklider). Men visst; jag ska återgå till min tidigare så framgångsrika hållning gentemot dig (det vill säga ignorera mera). Hoppas det finns någon beteendevetare här på forumet som just nu håller på att fundera på uppsatsämne. Du är ett lysande uppslag.

    Jag ursäktar samtliga forumdeltagare för mina två off-topic inlägg i den här tråden. Hoppas inte jag har spridit några negativa vibbar här nu.

    /Jocke

    Kommentar

    • Gäst

      #62
      Hej!

      Hej!
      Du banderad dom som känner mig vet vem jag är som person,jag gillar diskus helt klart,jag har alltid gått min egen väg och kommer så och göra,sen mitt förhållande til Sverige är en lång historia som jag inte vill prata om här,kommer i framtiden och flytta till Tallinn för gott/Ann-Mari PS Jag är definitivt ingen flockmänniska

      Kommentar

      • Lutt
        Användare
        • October 2005
        • 1919

        #63
        Vad har vi att bevisa? Vi vet att vi kan slå Spanien och vi var bra nära. Tillfälligheter avgör dock och vi fick lida för den.

        Allvarligt Media förstorar upp allt, Spanien var inte bättre än Sverige.

        Vad gäller Ryssland så skall de bli så uppägda när vi möter dom, ett mer blåbärslag får vi nog aldrig möta i ett EM eller VM.

        Kommentar

        • Banderad
          Användare
          • February 2006
          • 3479

          #64
          Om vi spelar smart mot Ryssland ska det skilja 2-3 mål. Det som känns bra är att det svenska försvaret i senaste matchen var lugna och harmoniska. Det var inte alls den stressen som man tidigare har sett svenska landslagets försvarslinje råka ut för. Problemen uppkommer om vi låter Ryssland vända spelet snabbt samt om det blir långt mellan lagdelarna. Om Sverige spelar kompakt och smart, samt om Zlatan håller 70-75 minuter bör Sverige vinna. Vinsten med Zlatan är inte bara att han är ett tekniskt och spelförståelsemässigt geni (och att Henke och Freddie faktiskt förstår honom och löper rätt). Han drar dessutom på sig minst 2 man. Detta ger utrymme för andra svenska spelare. Sedan kan han hålla ifrån sig backar (typ 3-4 stycken samtidigt), hålla i bollen, vänta på att andra svenskar gör sina löpningar för att sedan leverera. Det hade varit grymt intressant att se en 100% frisk Ibra i detta EM. Han är ruskigt bra just nu.

          /Jocke

          Kommentar

          • Joakim Draktoft
            NCS Medlem
            • April 2002
            • 7334

            #65
            Måste hålla med dig Jocke om det du skriver. Zlatan ger möjlighet för andra att träda fram.

            Tycker att Zlatan växte ännu mer när han kröp tillbaka i en offensiv mittfältsroll (något han är van vid från Inter) och fördelade ut bollar på de andra, tex. ett antal instick mot Henke. På något sätt ser han ibland möjligheter som andra aldrig sens skulle fundera på.

            Sverige gör en riktigt bra match men har inte flytet under hela övertiden. Nu laddar vi om, behåller samma självförtroende bland backarna och gör en stabil insats mot Ryssland.

            Först skall vi dock se hur det går för Tyskland med avancemang efter plattmatchen senast, och så upplösningen av dödens grupp.
            Joakim Draktoft
            f.d Webmaster Ciklid.se
            ____________________________________________

            Kommentar

            • Banderad
              Användare
              • February 2006
              • 3479

              #66
              Ursprungligen postat av Joakim Draktoft
              Måste hålla med dig Jocke om det du skriver. Zlatan ger möjlighet för andra att träda fram.

              Tycker att Zlatan växte ännu mer när han kröp tillbaka i en offensiv mittfältsroll (något han är van vid från Inter) och fördelade ut bollar på de andra, tex. ett antal instick mot Henke. På något sätt ser han ibland möjligheter som andra aldrig sens skulle fundera på.

              Sverige gör en riktigt bra match men har inte flytet under hela övertiden. Nu laddar vi om, behåller samma självförtroende bland backarna och gör en stabil insats mot Ryssland.

              Först skall vi dock se hur det går för Tyskland med avancemang efter plattmatchen senast, och så upplösningen av dödens grupp.

              Jo, det blir ett antal rafflande dagar nu. Lite tråkigt för oss TV-tittare att matcherna går samtidigt. Nu kan man ju inte se alla matcher längre. Men det hade väl kanske varit tråkigare om lag kunde dra fördel av att spela på resultat beroende på hur den matchen som spelades tidigare slutade. Så det är nog vist att göra så.
              /Jocke

              Kommentar

              • LN
                Användare
                • December 2004
                • 4744

                #67
                Skönt att inte poängtappet spelade nån roll, o bra att vi trotts allt har ett poängövertag på Ryssland. Men inte bra att allt focus hamnade på dommaren efter matchen. Utan dommare så blir det inga matcher alls.

                Jag tror att vi kan spela ett riktigt bra kontrings spel på onsdag bara vi inte tjongar upp samtliga bollar över mittfältet från backarna.
                Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                Kommentar

                • Bright_Blue
                  NCS Medlem
                  • June 2004
                  • 1582

                  #68
                  [QUOTE=LN;736118]Skönt att inte poängtappet spelade nån roll, o bra att vi trotts allt har ett poängövertag på Ryssland.

                  Det är ju möjligt att det spelade roll men inte så troligt med tanke på att Sverige kunde vunnit gruppen vid oavgjort mot spanien och storvinst över Ryssland. Då kunde vi fått bättre seedning.

                  Kommentar

                  • Bright_Blue
                    NCS Medlem
                    • June 2004
                    • 1582

                    #69
                    En tanke som slog mig igår var att plocka ner Zlatan på innermittfältet undra hur det skulle gå? Vore inte så smart och testa igår men i en träningsmatch kanske?

                    Kommentar

                    • ozric
                      Användare
                      • March 2004
                      • 3187

                      #70
                      Ursprungligen postat av Lutt

                      Allvarligt Media förstorar upp allt, Spanien var inte bättre än Sverige.

                      Vad gäller Ryssland så skall de bli så uppägda när vi möter dom, ett mer blåbärslag får vi nog aldrig möta i ett EM eller VM.
                      Intressant hur olika vi människor kan se på saker. Media suger och EM e Big Buisniss,visst,men jag tycker nog att Spanien spelade i en division över Sverige (förutom i ca 15 min i första halvlek).

                      Blåbärslag må Ryssland vara och det e gott att se att folk e optimistiska. Men för mig känns dte som det stora styrkeprovet blir på Ons mot just Ryssarna. Jag hoppas som fan men e lika skeptisk som Dr Dängrot.

                      Å så e det alltid lika kul att se Ann-mari lyckas. Man kan säga att hon e en bra aktiverings-coach!
                      "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                      c",)

                      Kommentar

                      • Gäst

                        #71
                        Ursprungligen postat av ozric
                        Intressant hur olika vi människor kan se på saker. Media suger och EM e Big Buisniss,visst,men jag tycker nog att Spanien spelade i en division över Sverige (förutom i ca 15 min i första halvlek).
                        Jag håller med dig!
                        Spanien gjorde förmodligen inte mer än vad de behövde, vilket är taktiskt riktigt under ett mästerskap även om vinnarmålet kom i senaste laget. De har nu iaf spelat två matcher och vunnit båda. Rysslandsmatchen på onsdag blir som tidigare sagts sveriges chans till kvartsfinal och lyckas vi med det så är det ju faktiskt bra gjort av Sverige.

                        Mvh/Andreas.

                        Kommentar

                        • Lutt
                          Användare
                          • October 2005
                          • 1919

                          #72
                          Ursprungligen postat av ozric
                          Intressant hur olika vi människor kan se på saker. Media suger och EM e Big Buisniss,visst,men jag tycker nog att Spanien spelade i en division över Sverige (förutom i ca 15 min i första halvlek).

                          Blåbärslag må Ryssland vara och det e gott att se att folk e optimistiska. Men för mig känns dte som det stora styrkeprovet blir på Ons mot just Ryssarna. Jag hoppas som fan men e lika skeptisk som Dr Dängrot.

                          Å så e det alltid lika kul att se Ann-mari lyckas. Man kan säga att hon e en bra aktiverings-coach!
                          Man måste vara optimistisk.
                          Sverige och Spanien hade en halvlek var och visst spanien ägde bollen för det mesta men de fick ju inga bra avslut. Trodde innan match att Svenska defensiven skulle rensa och tjonga i väg bollen i ren panik, men tänk så fel man hade och vad proffsigt lugna de var.

                          Ryssland har ingen bra målgörare och de kommer troligtvis knappt komma förbi våran backlinje. Vi har en Zlatan och Ryssarna kommer punktmarkera honom med 2 backar som i sin tur lämnar öppna ytor.

                          3-0 till Sverige

                          Kommentar

                          • ozric
                            Användare
                            • March 2004
                            • 3187

                            #73
                            2-1 alt. 1-2
                            "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                            c",)

                            Kommentar

                            • Gäst

                              #74
                              Hej!

                              Hej!
                              Ozric vem är min aktiverings coach vad menar du?/Ann-Mari

                              Kommentar

                              • Olorin
                                Användare
                                • May 2005
                                • 1554

                                #75
                                Ursprungligen postat av Bright_Blue
                                En tanke som slog mig igår var att plocka ner Zlatan på innermittfältet undra hur det skulle gå? Vore inte så smart och testa igår men i en träningsmatch kanske?

                                Ja, det är ju försent att testa det nu, men en lite kreativ coach hade testat det i de menlösa testmatcherna för ett halvår sen eller i kvalet. För jag tror som du att Sverige skulla ha mycket att vinna på att plocka hem Zlatan lite. Han har passningspelet, genombrotten och inte att glömma ett stenhårt skott så han skulle vara minst lika farlig utanför boxen.

                                Och någon som jag alltid eftelyst de senaste 11 åren är en plan B. En alternativ spelstil för olika matchbilder.

                                Det här skulle jag gärna se.

                                3 backslinje (Mellis, Hansson, Nilsson)

                                två yttermittfältare(Sebben och Ljungberg) som jobbar som ytterbackarna idag fast aningen högre upp.

                                Två defensiva mittfältare centralt typ Svensson och Danne A
                                En

                                Två offensiva mittfältare som kan jobba fritt Zlatan och Kim K

                                En gubbe inne i boxen, Henke allbäck eller Elmander beroende på om man pressar eller avvaktar.

                                D.v.s
                                3-2-2-2-1

                                Men det kommer aldrig att hända så länge 4-4-2 pärmen sitter klistrad under armhålan.
                                Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...