Fotbolls-EM 2008

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

    #46
    Ursprungligen postat av Banderad
    Holland kommer som jag ser det nu vinna EM. Mitt förhandstips Portugal får gärna möte Holland i en final, men den fotboll som Holland spelar är det svårt att inte bli lite tårögd som fotbollsälskare.....

    /Jocke
    Jag kan fortfarande se Spanien som slutsegrare!
    Visst är det lätt att bli hänförd då Holland presterar så fantastisk fotboll men om de verkligen lyckas uprätthålla den höga nivån hela vägen återstår ju att se...

    Mvh/Andreas.

    Kommentar

    • Banderad
      Användare
      • February 2006
      • 3479

      #47
      Spanien är bra, och en given kandidat helt klart. Det som talar lite mot Spanien är att de inte får möte lika bra lag i gruppen som t.ex. Holland (som får slutspelskaraktär på samtliga matcher). Hur än placeringarna blir kommer Spanien garanterat få bekänna färg när de ställs mot 2:an (förmodlingen) från dödens grupp. Om Spanien överlever kvarten har de dock goda chanser, men de kan som sagt mycket väl åka redan i kvarten.

      Hollands utmaning är att lyckas hålla samma fantastiska nivå i 6 raka matcher (de får möjligtvis dippa i nästa match). Det är inte lätt, men om något lag i Em klarar det är det Holland. Ska bli kul att se fortsättningen.

      Det ska även bli jättekul att se Sverige-Spanien imorgon. I en normal värld ska Spanien vinna med 2-3 mål, men vi väntar fortfarande på en liten skräll i gruppspelet (jag räknar inte riktigt Polens kryss och Kroatiens vinst igår) och den skrällen kan mycket väl komma imorgon. För svensk vinst krävs nog dock att de gör minst 2 mål (kanske 3), och det kan bli tufft.

      Hysterisk kul med EM för övrigt, jag har bara missat en match än så länge (min bror som nödvändigtvis skulle ta studenten mitt under fotbolls-EM).

      /Jocke

      Kommentar

      • Wilhelm
        Användare
        • April 2002
        • 9122

        #48
        Holland blir Europa mästare!
        mvh Wilhelm

        "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


        www.linkopings-akvarieforening.net/
        Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
        www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

        Kommentar

        • Joakim Draktoft
          NCS Medlem
          • April 2002
          • 7334

          #49
          Idag visades ju riktigt kul fotboll. Att Holland just nu står i en klass för sig själv är helt klart, även om Frankrike ryckt upp sig avsevärt sedan Rumänienmatchen. Även Italien hade skärpt till sig, men trots hur mycket chanser som helst och en storspelande Rumänsk målvakt, så har både de och Frankrike en ruskigt dålig sits.

          Vid vinst för ändera Frankrike eller Italien så kan de ta maximalt 4 poäng. Spelar de oavgjort så slutar de på 2 poäng. Inbördes möte mellan dem båda är alltså helt avgörande. Hur avgör man vem av de två som går vidare om de spelar lika och Holland vinner? Målskillnaden är samma för bägge lagen 1 mål gjort och 4 insläppta. Samtidigt har Holland råd att förlora mot Rumänien, och då skulle Rumänien hamna på 5 poäng och snuvar då både Frankrike och Italien på avancemang. Snacka om spännande sista omgång i dödens grupp.

          För Sveriges vidkommande så finns ju en stor risk att vi slutar 2:a i gruppen så som Spanien spelat hittills (om vi nu går vidare från gruppen) och vilka väntar då i kvarten, jo Holland

          Sverige gjorde ju iofs en bra match sist mot dem i slutspel, men föll då på straffar (kunde ha avgjorts tidigare med Anders Svenssons stolpskott på övertid). Det Holland som spelar detta EM har i mina ögon visat sig vara många gånger bättre än det laget Sverige mötte då.

          Kul att det rör på sig lite i EM
          Senast redigerad av Joakim Draktoft; 14 June 2008, 10:31.
          Joakim Draktoft
          f.d Webmaster Ciklid.se
          ____________________________________________

          Kommentar

          • cichlids4fun
            NCS Medlem
            • April 2002
            • 3111

            #50
            Ursprungligen postat av Joakim Draktoft
            Vid vinst för ändera Frankrike eller Italien så kan de ta maximalt 4 poäng. Spelar de oavgjort så slutar de på 3 poäng. Inbördes möte mellan dem båda är alltså helt avgörande. Hur avgör man vem av de två som går vidare om de spelar lika och Holland vinner? Målskillnaden är samma för bägge lagen 1 mål gjort och 4 insläppta. Samtidigt har Holland råd att förlora mot Rumänien, och då skulle Rumänien hamna på 5 poäng och snuvar då både Frankrike och Italien på avancemang. Snacka om spännande sista omgång i dödens grupp.
            vid oavgjort får väl bägge lagen 2 poäng likaså som rumänien får vid förlust mot holland och skulle då rumänien förlora med 2 mål går ju de vidare......
            Mvh
            Peter

            don´t drink water-fish ..... in it!

            Kommentar

            • Banderad
              Användare
              • February 2006
              • 3479

              #51
              Riktigt sjukt att ett lag kan gå vidare på 2 poäng. Undra om det har hänt förut i ett EM eller VM. I såfall minns inte jag det...

              /Jocke

              Kommentar

              • Gäst

                #52
                Ursprungligen postat av Joakim Draktoft
                Samtidigt har Holland råd att förlora mot Rumänien, och då skulle Rumänien hamna på 5 poäng och snuvar då både Frankrike och Italien på avancemang. Snacka om spännande sista omgång i dödens grupp.
                Visst!
                Om nu Holland förväntas gå riktigt långt så så vore det ju skönt att slippa möta Frankrike och Italien i ett senare skede då allt står på spel igen. Tror dock att Holland vill fortsätta att göra så många mål de bara kan men frågan är som sagt hur länge det håller i sig...

                Ursprungligen postat av Joakim Draktoft
                Sverige gjorde ju iofs en bra match sist mot dem i slutspel, men föll då på straffar (kunde ha avgjorts tidigare med Anders Svenssons stolpskott på övertid). Det Holland som spelar detta EM har i mina ögon visat sig vara många gånger bättre än det laget Sverige mötte då.
                Minns bara Mellberg...

                Mvh/Andreas.

                Kommentar

                • Gäst

                  #53
                  Hej!

                  Hej!
                  Får man heja på Spanien utan och bli avstängd??/Ann-Mari

                  Kommentar

                  • StefanL
                    Användare
                    • August 2002
                    • 10784

                    #54
                    Ursprungligen postat av annmari
                    Hej!
                    Får man heja på Spanien utan och bli avstängd??/Ann-Mari
                    Varför hejar du inte på Ryssland? Finland finns ju inte med så då borde väl Ryssland vara nära tillhands..hehe.

                    Kommentar

                    • Gäst

                      #55
                      Tja, Ryssland möter ju Grekland om en stund. Vinner Ryssland så blir det ju med all säkerhet en viktig fight mellan dem och Sverige i sista gruppmatchen.
                      Tråkigt att Spanien som väntat besegrade Sverige - för en poäng var verkligen inte långt ifrån!

                      Mvh/Andreas.

                      Kommentar

                      • Banderad
                        Användare
                        • February 2006
                        • 3479

                        #56
                        Riktigt tråkig avslutning... Bra match av Sverige på nästan samtliga positioner. Backlinjen gör en jättematch, och Mellberg är en gigant. Synd att det inte räckte. Vi mötte ett fantastiskt bra fotbollslag.

                        /Jocke

                        Kommentar

                        • Gäst

                          #57
                          Hej!

                          Hej!
                          Heja Ryssland friskt humör resten hänger utanför/Ann-Mari PS Tack för tipset om Ryssland/Das Vedanja

                          Kommentar

                          • StefanL
                            Användare
                            • August 2002
                            • 10784

                            #58
                            Ursprungligen postat av Banderad
                            Riktigt tråkig avslutning... Bra match av Sverige på nästan samtliga positioner. Backlinjen gör en jättematch, och Mellberg är en gigant. Synd att det inte räckte. Vi mötte ett fantastiskt bra fotbollslag.

                            /Jocke
                            Sant..det var synd..men jag ogillar när Sverige slutar spela offensiv fotboll och blir övertaktiska. Straffar sig ibland..som nu. Spanien har ett mycket bra landslag men jag tycker ändå att Sverige gjorde dom bra mycket sämre idag. Petter Hanssons skitdåliga brytningsförsök var tyvärr ett oerhört tungt avslut på matchen. Mellberg hamnade efter så han kan man inte straffa annat än att han gjorde en felbedömning på höjdbollens längd, men Hansson ska ju bryta på ett annat sätt än sådär fladdrigt. Annars var mittbackarna mycket bra idag..ja hela Sverige faktiskt..mot ett starkt Spanien.

                            Kommentar

                            • Banderad
                              Användare
                              • February 2006
                              • 3479

                              #59
                              Ursprungligen postat av annmari
                              Hej!
                              Heja Ryssland friskt humör resten hänger utanför/Ann-Mari PS Tack för tipset om Ryssland/Das Vedanja
                              Bara en fråga Ann-Mari. Vad gör du på det här forumet? Ditt främsta mål verkar vara att fösöka irritera så många som möjligt. Detta är första inlägget jag gör där du är inblandad. Anledningen till det är att du aldrig är värd att kommentera. Med tanke på dina hyffsat absurda KGB-historier måste du onekligen vara över 15 år. Intrycket du har gett på mig visar på en osäker liten människa med mycket fantasi och ett otroligt behov av att hävda sig bakom sin lilla datorburk.

                              Du får gärna prisa Estland som land, du får gärna hålla på Spanien, Ryssland, Polen, Uzbekistan eller vad du nu känner för. Jag bryr mig faktiskt inte ens om du tycker illa om Sverige som land (som du onekligen verkar göra). Jag är helt enkelt inte så nationalistiskt lagd (förutom vad det gäller fotboll och hockey då). Men ärligt talat; de senaste veckorna har du spårat ur totalt. Off-topictrådar uppstår här på forumet, liksom på alla andra relativt stora forum och det är helt frivilligt att delta. Men jag förstår inte vad du får ut av det här forumet förutom att tillfredsställa ditt egna ego, vars propotioner inte verkar vara särskilt sunda. Från början trodde jag faktiskt att du var här p.g.a. att du var genuint intresserad av ciklider i allmänhet och discus i synnerhet. Vad det gäller discus (som om jag har förstått rätt är ditt enda intresse inom akvarievärlden) tror jag säkert att du är jätteduktig. Men du verkar ha lite svårt att se att andra kan göra rätt, även om de inte gör precis som du. Det är dock inte det jag stör mig på. Den här hobbyn är full av människor som är övertygade om att de gör precis rätt, och att avvikelser är fel. De senaste veckorna har du attackerat folk till höger och vänster, och visst har fått en del vassa kommentarer från forumdeltagare som liksom mig börjar tröttna på ditt pubertetstrams. Med tanke på saker du har berättat bör du inte vara mellan 13-16 år (där faktiskt sådant beteende är förlåtligt med tanke på hormoner och annat). Så några enkla tips från en annan forumdeltagare är:

                              1. Lyssna på andra människor, du kan faktiskt lära dig något av det.

                              2. Var lite sansad, det kan faktiskt generera i att andra människor lyssnar på dig (och kanske lär sig något).

                              3. Ändra attityd. Världen är inte emot dig från början, det är du som vänder den emot dig (eller åtminstone delar av det här forumet).

                              4. Ta inte emot detta inlägg med taggarna utåt, tänk efter innan du skriver ett argt syrligt svar. Om du sedan tycker att jag är en dum jävel som inte borde skriva detta av olika anledningar får du gärna skriva ett svar.

                              Må väl, och heja gärna på Ryssland nu så mycket du orkar.

                              mvh Joakim

                              Kommentar

                              • Gäst

                                #60
                                Hej!

                                Hej!
                                Du Banderad du får tycka precis vad du vill om mig,kGB grejerna jag berätta om här är saker jag var med om mellan 1979-1983 i Tallinn sen skriver jag på mitt sätt och du på ditt? Okej? Bra!/Ann-Mari PS Jag står för min uppfattning också banderad jag slickar inte röv för och bli omtyckt,gillar inte du mina inlägg ge fanken oxch läsa dom då!Svårare än så är det inte/Ann-Mari

                                Kommentar

                                Arbetssätt...