Fotbolls-EM 2008

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ozric
    Användare
    • March 2004
    • 3187

    #31
    Ursprungligen postat av Wilhelm
    Lothar Matheus fd tysk landslagspelare och nuvarande fotbollsexpert för eurosport tippar 1-1 (sverige-grekland)
    Högst troligt resultat ju!
    "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
    c",)

    Kommentar

    • johnnie69
      Användare
      • February 2008
      • 105

      #32
      1-0 till spanien efter 20 minuter , underbart.....
      2-0 efter 44 minuter
      Senast redigerad av johnnie69; 10 June 2008, 18:45.

      Kommentar

      • Lutt
        Användare
        • October 2005
        • 1919

        #33
        Spanien - Ryssland 4-1

        Ser Rysslands chanser som nästan noll att gå vidare efter det resultatet.
        Dock var 4-1 målet ganska snyggt offsidemål

        Kommentar

        • Bright_Blue
          NCS Medlem
          • June 2004
          • 1582

          #34
          Ursprungligen postat av annmari
          Hej!
          Heja Ryssland friskt humör Sverige hänger utanför ha ha ha ha,tack för din komplimang Bright- blue den var snäll tycker jag/Ann-Mari
          Tänk vad fel du fick här, härligt

          Kommentar

          • Lutt
            Användare
            • October 2005
            • 1919

            #35
            Gött som tusan....Grannarna ovanför bankade i golvet, troligtvis en av dem få som inte blängde på fotboll.

            Undra hur det gick för chippen????

            Kommentar

            • johnnie69
              Användare
              • February 2008
              • 105

              #36
              Satt hemma hos min jobbarkompis som är Grek , hela hans famlij var där , det var karneval stämning i början , men oj så tysta dom var när matchen var slut ,.....

              Kommentar

              • LN
                Användare
                • December 2004
                • 4744

                #37
                Ursprungligen postat av Lutt
                Spanien - Ryssland 4-1

                Ser Rysslands chanser som nästan noll att gå vidare efter det resultatet.
                Dock var 4-1 målet ganska snyggt offsidemål
                Jupp han stod helt klart offside när skottet kom. Men inte lätt för en linjedomare att se det. Tyckte att det osade 3-2 precis innan så att 4-1 är ju att mycket bättre resultat för di svenske.

                Hoppas att svenskarnas flyt håller i sig, o att dom får några fler "stolpe in" längs vägen.
                Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                Kommentar

                • ozric
                  Användare
                  • March 2004
                  • 3187

                  #38
                  Jag har som vanligt fel när det gäller å tippa! Men men, man får ju glädjas åt att Swe vann och att de gjorde det rätt bra!
                  "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                  c",)

                  Kommentar

                  • Olorin
                    Användare
                    • May 2005
                    • 1554

                    #39
                    Det här gick precis så bra som det kunde gå ju!

                    Grekerna var så sanslöst fegdefensiva som väntat, men Ibras magi fick dit bollen som sänkte dem. Trodde från början att grekerna hade lite vassare kontringar, men de var helt odugliga framåt. Fick tre bjudningar från Svenska försvaret men fumlade bort dem helt. Grekland var faktiskt riktigt usla.

                    Mot Spanien lär nog inte det här spelet räck så då krävs det som LN var inne på rejäl hjälp av stolparna. Fast jag tror nog att vi behöver många spanska stolpe ut och inte så många egna stolpe in. Ska bli intressant i a f.

                    Fast mest spännande blir Ryssland, de var virrigare bakåt än vad jag räknat med och ungefär lika vassa framåt så det kan sluta hursomhelst när de möter Sverige.

                    Med bara Zverige har Zlatan! Har är kungen av sanslösa mål, eller vad det Petter Hansson? Petters mål var ett av de mest sanslösa fummelsnubbel mål man sett
                    Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

                    Kommentar

                    • Lundensis
                      Användare
                      • March 2004
                      • 2262

                      #40
                      Ursprungligen postat av johnnie69
                      Satt hemma hos min jobbarkompis som är Grek , hela hans famlij var där , det var karneval stämning i början , men oj så tysta dom var när matchen var slut ,.....
                      Det blev alltså bara du som till slut upprätthöll karnevalstämningen?

                      Kommentar

                      • johnnie69
                        Användare
                        • February 2008
                        • 105

                        #41
                        Ursprungligen postat av Lundensis
                        Det blev alltså bara du som till slut upprätthöll karnevalstämningen?
                        Jepp , fast vi var ett par svenskar till där , men oj så tråkad våran kära grek har blivit här på jobbet hela veckan nu....

                        Kommentar

                        • Gäst

                          #42
                          Italien-Rumänien strax. Hård press på Italien men kan ändå inte låta bli att hoppas på ordentligt motstånd från Rumäniens sida. Känns dock som att det föreligger stor risk för fulspel ifrån italienarnas sida om matchen inte går deras väg, intressant. Än mer intressant blir enligt mig kvällens match mellan Holland och Frankrike. Holland har ju förmodligen "råd" att vänta in sista matchen i gruppslpelet mot Rumänien och skulle Frankrike möjligen lyckas vinna kvällens match så har ju Italien ändå bara tre poäng(om de vinner idag). Frankrike har ju redan en poäng sedan innan...

                          Mvh/Andreas
                          Senast redigerad av Gäst; 13 June 2008, 17:56.

                          Kommentar

                          • Banderad
                            Användare
                            • February 2006
                            • 3479

                            #43
                            Ursprungligen postat av A C-son
                            Italien-Rumänien strax. Hård press på Italien men kan ändå inte låta bli att hoppas på ordentligt motstånd från Rumäniens sida. Känns dock som att det föreligger stor risk för fulspel ifrån italienarnas sida om matchen inte går deras väg, intressant. Än mer intressant blir enligt mig kvällens match mellan Holland och Frankrike. Holland har ju förmodligen "råd" att vänta in sista matchen i gruppslpelet mot Rumänien och skulle Frankrike möjligen lyckas vinna kvällens match så har ju Italien ändå bara tre poäng(om de vinner idag). Frankrike har ju redan en poäng sedan innan...

                            Mvh/Andreas
                            Rumänien spelade onekligen smart, och inte alls så trist som i förra matchen. De spelar efter sina förutsättningar, och gör det bra. Att kryssa mot både Frankrike och Italien tyder på viss kvalitet, även om jag inte tror att de går vidare från "Dödens grupp". Italien brukar vara bra på att slingra sig vidare, men jag tror det blir tufft för de med. Lite synd att Mutu inte fick sätta straffen dock. Härlig räddning av Buffon.

                            /Jocke

                            Kommentar

                            • Banderad
                              Användare
                              • February 2006
                              • 3479

                              #44
                              Måste bara tillägga efter den senaste matchen; Fan, vad bra Holland är! Ärligt talat har jag inte sett ett lag i modern tid (har sett de allra flesta mästerskapsmatcherna sedan Mexico 86) som har dominerat i gruppen som Holland gör. De har 7-1 på 2 matcher och har mött Italien och Frankrike. Även om de tar ledningen slår de inte av på tempot, de har världens just nu bästa målvakt i Van de Saar, ett antal riktigt offensivt bra spelare (Nistelroy har alltid 2 bevakare och öppnar ytor till de andra, och gör en del själv med). Robben är fantastisk när han kommer in. Det här laget är relativt minst lika bra som det laget som vann 88 (fotbollen ser annorlunda ut idag, och Reikhart, Van Basten, Gullit, Koeman c/o ser i alla fall min generation som fotbollsgudar), Holland kommer som jag ser det nu vinna EM. Mitt förhandstips Portugal får gärna möte Holland i en final, men den fotboll som Holland spelar är det svårt att inte bli lite tårögd som fotbollsälskare.....

                              /Jocke

                              Kommentar

                              • Gäst

                                #45
                                Ursprungligen postat av Banderad
                                Rumänien spelade onekligen smart, och inte alls så trist som i förra matchen. De spelar efter sina förutsättningar, och gör det bra. Att kryssa mot både Frankrike och Italien tyder på viss kvalitet, även om jag inte tror att de går vidare från "Dödens grupp". Italien brukar vara bra på att slingra sig vidare, men jag tror det blir tufft för de med. Lite synd att Mutu inte fick sätta straffen dock. Härlig räddning av Buffon.

                                /Jocke
                                Nä, det blir nog svårt för Rumänien... Mot Holland! I en förmodligen stenhård match får Italien och Frankrike göra upp om vem som skall följa med till fortsatt spel. Frankrike jobbade rätt skapligt ikväll men Holland är ju enormt bra nu, ojojoj!!!

                                Förövrigt lär det nog bli rätt tufft för Sverige mot Spanien. Även om det naturligtvis var mycket positivt och glädjande att Sverige vann senast får de nog spela bättre... Avancemangchans finns ju dock mot Ryssland. Spännande!

                                Mvh/Andreas.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...