Fotbolls-EM 2008

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Matz Karlsén
    Användare
    • February 2004
    • 1127

    Fotbolls-EM 2008

    Vad tror ni om Sveriges chanser i kommande fotbolls-EM? Själv tror jag att det blir väldigt tufft att gå vidare från gruppen. Men vem vet? Sverige har ju fått förstärkning av Henrik Larsson så vem vet! Jag ser i allafall ifram mot kommande EM och tänker inte missa en match!
    To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!
  • ozric
    Användare
    • March 2004
    • 3187

    #2
    Tror också det blir svårt att ta sig vidare från gruppen. Ser främst fram emot EM för en massa bra fotboll!! Går Sverige vidare är det som en god bonus! Hoppas givetvis på det
    "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
    c",)

    Kommentar

    • Alexander Ylipää
      Användare
      • October 2003
      • 3615

      #3
      Vi kommer till Semifinal, vilket jag ser som en otrolig skräll. Men har på lur att det blir så.

      Härligt med ännu en fotbolls-sommar, tyckte fotbolls VM i Tyskland var härligt att beskåda. Man såg på så många matcher man kunde!

      Grekland skrällde sist, det är inte självklart att Frankrike eller italien tar det här.

      Dock saknar jag England, men lite kul är det att reta mina engelska kusiner!
      Mvh Alex

      Kommentar

      • Robin
        Användare
        • January 2003
        • 4526

        #4
        Så länge fotboll är en lagsport kommer inte Sverige ha så mycket att säga till om i stora mästerskap - tyvärr.
        Laget är inte bättre än den sämsta spelaren. Varför inte plocka in spelare på hur bra de är för tillfället och inte på rutin, som verkar vara det enda SVFF tänker på.

        Alla andra lag toppar sina lag med sina bästa spelare till stormästerskap, Sverige skakar liv i gamla stofiler.
        Mvh
        Robin

        Kommentar

        • classe
          NCS Medlem
          • April 2007
          • 1147

          #5
          snart kommer bli em fotboll där.. så sverige finns samma gruppen som spanien, grekland och ryssland.. den är mkt svårt där heller så hur så grekland är mäster i 2004 där på em fotboll. så känner svårt där så ser spanien är klart bäst i gruppen av dom samma som den.. men får se den vad hänt.. jag tycker grekland är bra oxåå den där heller varning för den.. svårt få vidare till kvartfinal för den !!!!!
          375 LITER Malawi arter..
          74 Liter Malawi yngel...

          Kommentar

          • cichlids4fun
            NCS Medlem
            • April 2002
            • 3111

            #6
            Ursprungligen postat av Robin
            Så länge fotboll är en lagsport kommer inte Sverige ha så mycket att säga till om i stora mästerskap - tyvärr.
            Laget är inte bättre än den sämsta spelaren. Varför inte plocka in spelare på hur bra de är för tillfället och inte på rutin, som verkar vara det enda SVFF tänker på.

            Alla andra lag toppar sina lag med sina bästa spelare till stormästerskap, Sverige skakar liv i gamla stofiler.

            där tycker jag du har totalt fel, hade det varit så, så hade ju alltid det bästa laget med bästa spelarna vunnit......

            det är ju tjusningen med fotboll att ett mycket sämre lag kan med taktik och list och lagspel spöa de bästa lagen....(som oftast har svårt att spela som ett lag med 11 invidualister)
            dock kan jag hålla med om att en del gamla stofiler får följa med på gamla rutiner mikael nilsson, daniel andersson mm mm dock inte henke har sett honom i 3 matcher och utan konkurens så är han den bästa forwaden vi har just nu, dessutom är ju alla andra småskadade
            Mvh
            Peter

            don´t drink water-fish ..... in it!

            Kommentar

            • daniel_i_malmö
              Användare
              • April 2002
              • 1338

              #7
              Ursprungligen postat av Robin
              Så länge fotboll är en lagsport kommer inte Sverige ha så mycket att säga till om i stora mästerskap - tyvärr.
              Vad jag vet så kommer sommarens EM-fotboll spelas efter i stort sett samma regler som de som användes i VM -94...

              Men det blir svårt att gå vidare från gruppen.

              Förresten, vilka yngre spelare är som vore så självklart mycket bättre val än de 'gamla stofiler' som det hänvisas till?
              Senast redigerad av daniel_i_malmö; 16 May 2008, 07:59.
              Tjugofem år med ciklider.
              http://www.malmoakvarieforening.se
              Centralamerika 2006
              Svart kaffe och drömmeri...

              Kommentar

              • Gäst

                #8
                Det börjar dra ihop sig och på lördag drar det igång på fullaste allvar. På tisdag håller vi tummar och tår att Sverige besegrar Grekland. När det gäller det där med att tippa slutsegrare så är det ju vettigt att göra på förhand och jag tror att Spanien kan gå hela vägen.

                Mvh/Andreas.

                Kommentar

                • Olorin
                  Användare
                  • May 2005
                  • 1554

                  #9
                  Allt kan hända, men inte mycket talar för Sverige om man ska vara objektiv. Ingen målvakt med kapacitet och självförtroende. Inga naturliga ytterbackar. Massor av skador, inte minst på Zlatan och Ljungberg. En stofil lagledning som inte kan tänka nytt och plocka fram de nödvändiga taktiska överraskningarna för att skrälla mot bättre motstånd.

                  Det enda som talar för är att Grekerna faktiskt tror att de är bra och kanske får för sig att spela fotboll. Det kan de ju inte så om de överger 11mansbacklinjen kan de åka på däng. Och så har vi ju det där med att Spanien alltid underpresterad i stora mästerskap.

                  Men ändå, det ser dystert ut tycker jag.
                  Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

                  Kommentar

                  • Banderad
                    Användare
                    • February 2006
                    • 3479

                    #10
                    Ursprungligen postat av daniel_i_malmö
                    Vad jag vet så kommer sommarens EM-fotboll spelas efter i stort sett samma regler som de som användes i VM -94...

                    Men det blir svårt att gå vidare från gruppen.

                    Förresten, vilka yngre spelare är som vore så självklart mycket bättre val än de 'gamla stofiler' som det hänvisas till?
                    Bort med Allbäck eller Elmander (senare kanske inte är en stofil dock), in med Marcus Berg

                    /Jocke

                    Kommentar

                    • Banderad
                      Användare
                      • February 2006
                      • 3479

                      #11
                      Jag tror faktiskt att Portugal kan bli lite farliga om turneringen börjar bra. Laget innehåller en del humörspelare, så det bygger på att de får en bra start.
                      Jag tror inte heller Sverige överlever gruppen. 2 poäng gissar jag på (0-0 alternativt 1-1 mot Ryssland och Grekland, förlust 1-3 Spanien). Men jag hoppas givetvis på en bra turnering.
                      /Jocke

                      Kommentar

                      • Olorin
                        Användare
                        • May 2005
                        • 1554

                        #12
                        Allbäck och Henke må vara gamla, men de är i alla fall friska så de har faktiskt sett piggast ut nu inför... Och man behöver inte vara så speedig för att tåa in en boll på nära håll och det är ju Allbäck specialitet och en egenskap som saknas hos övriga tyvärr. Mycket spring och teknik, men ingen riktig målkänsla. Tja, det skulle väl vara Marcus Berg som kan passa in lite på det signalementet, men han får ju inte chansen det vi ju alla.
                        Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

                        Kommentar

                        • johnnie69
                          Användare
                          • February 2008
                          • 105

                          #13
                          På tisdag måste dom slå Grekland , min arbetskollega är Grek och jag kommer att få ett helvete på jobbet om grekland vinner!

                          Kommentar

                          • Olorin
                            Användare
                            • May 2005
                            • 1554

                            #14
                            Vad händer när det blir noll-noll då? Gemensam segerfest?
                            Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

                            Kommentar

                            • johnnie69
                              Användare
                              • February 2008
                              • 105

                              #15
                              Japp , då dansar vi zorbatango på kontoret.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...