Var det en rolator du fått
Ville ej ha alu-ställning till mitt 1200, alternativ?
Kollaps
X
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toaletten -
15-20 tusen
Min bänk till mitt 720 liters är byggd av en möbelsnickare - tro den kostade 2-3 tusen (osäker då jag fick den i present).
Bänken syns lite på denna bild:
Den är bygd i furu med laminerade (vita) spånskivor. Jag har sedan betsat furudelarna i svart bets.
Jag har även köpt 6 luckor till den som är gjorda i mdf (inkl gångjärn, mm, men utan lackering) för ca 1500:
Akvariet är numera färdigbyggt och igång, men luckorna har jag inte orkat sätta dit än.jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
La upp en färskare bild där bänkkonstruktionen syns...
(Kan tillägga att just nu så är akvariet ett yngelkar. Inte så många som har ett 720-liters yngelkar förmodar jag)Totalt 1484l malawi och l-malar (720+420+120+112+56+56)Kommentar
-
3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
15-20 tusen
Min bänk till mitt 720 liters är byggd av en möbelsnickare - tro den kostade 2-3 tusen (osäker då jag fick den i present).
Bänken syns lite på denna bild:
Den är bygd i furu med laminerade (vita) spånskivor. Jag har sedan betsat furudelarna i svart bets.
Jag har även köpt 6 luckor till den som är gjorda i mdf (inkl gångjärn, mm, men utan lackering) för ca 1500:
Akvariet är numera färdigbyggt och igång, men luckorna har jag inte orkat sätta dit än.
Men ditt blev väldigt bra, snygga luckor.Kommentar
-
Jag kan även nämna att min bror har ett 720 liters med aluställning.
Samma möbelsnickare som byggt min bänk har gjort "fururam" till aluminiumdelarna och tillverkat liknande luckor som till min bänk. Det är ett prisvärt alternativ.
Jag har tyvärr inga bilder just nu på det bygget, men kan nog ordna vid tillfälle om det kan vara intressant.
Det är jättepraktiskt. Nu när det är sommar så vill jag ha så mycket tid över som det är möjligt till annat. Istället för 3 mindre (delvis överbefolkade) kar med yngel har jag nu ett stort och rymligt vilket innebär betydligt mindre skötsel.Totalt 1484l malawi och l-malar (720+420+120+112+56+56)Kommentar
-
Jag byggde min möbel till ett 720L för runt 1000:- Köpte 2 laminatbänkskivor på ikea och byggde 4st stomväggar med 3st 70x45 reglar i varje och klädde dom med plywood & en vit masonit skiva bakom möbeln för vridstyvhet. Blev svinbra!
Kolla min tråd: "720 från början till slut"Senast redigerad av KuRtaN; 25 May 2008, 13:51.Over and out // Mathias
Jordätare - Eartheater - DustsmaskerKommentar
Kommentar