Då kan du finna inspiration här:
Räkmix, Verktyg
Kollaps
X
-
-
Då kan du finna inspiration här:
http://www.spike.com/video/top-gear-creates-v8/3064548Mvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
Man får bygga ut köket
konstigt ljudet var inte oväsenjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Kommentar
-
Jag skulle börja med att skaffa en gammal rustning som skydd mot eventuella misstag i arbetet...Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Only in America...haha...
Svaret på verktyg till räkmix är:
Matberedare av kvalitetsmärke (du får nytta av den till så mycket annat än räkmix och tjejen din blir glad).
Sedan behövs ju allehanda småting som kastrull, elvisp, mått...
Bra att ta rygg på oss som redan gjort misstagen så får du rätt från början. En stavmixer är värdelös enligt min mening för den är inte stark nog att palla för speciellt många räkmixar..om ens din första.
Jag har matberedare som liknar denna:
Senast redigerad av StefanL; 13 February 2010, 23:55.Kommentar
-
Hej
Också jag låter hellre V8-an sitta kvar i bilen
Har nu en matberedare av samma typ som Stefan visade. Är sådär ganska nöjd. Den mal bra, och snabbt. Det blir fin och jämn konsistens på smeten. Nackdelen är då att byttan man kör i är för liten. Jag brukar tillreda ett drygt kg per gång (det räcker sedan ca en månad hos mig) och då måste jag köra i två omgångar.
Tidigare använde jag en handdriven köttkvarn. Också den gav ett bra resultat men det var på tok för jobbigt. Skulle därför vara intresserad av att testa en eldriven kvarn av den typ Kryptonit visade, men lite större. Så att man kunde hälla i ett kg ingredienser i tratten och sedan t.ex. läsa CB medan kvarnen mal, i stället för att sitta bredvid och peta in ingredienserna en och en.
Alternativt kunde en matberedare model lite större, med en balja på 2,5-3 liter vara intressant.
Vet nån om det finns matberedare eller köttkvarn, storlek Medium? Jag är alltså inte ute efter XXL för industribruk, utan nåt jag orkar lyfta undan i skåpet efter användning.mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Hej
Också jag låter hellre V8-an sitta kvar i bilen
Har nu en matberedare av samma typ som Stefan visade. Är sådär ganska nöjd. Den mal bra, och snabbt. Det blir fin och jämn konsistens på smeten. Nackdelen är då att byttan man kör i är för liten. Jag brukar tillreda ett drygt kg per gång (det räcker sedan ca en månad hos mig) och då måste jag köra i två omgångar.
Tidigare använde jag en handdriven köttkvarn. Också den gav ett bra resultat men det var på tok för jobbigt. Skulle därför vara intresserad av att testa en eldriven kvarn av den typ Kryptonit visade, men lite större. Så att man kunde hälla i ett kg ingredienser i tratten och sedan t.ex. läsa CB medan kvarnen mal, i stället för att sitta bredvid och peta in ingredienserna en och en.
Alternativt kunde en matberedare model lite större, med en balja på 2,5-3 liter vara intressant.
Vet nån om det finns matberedare eller köttkvarn, storlek Medium? Jag är alltså inte ute efter XXL för industribruk, utan nåt jag orkar lyfta undan i skåpet efter användning.
Kommentar
-
En sån här kanske, skulle nog titta närmre på den själv om jag gick i köptankar.
http://www.tretti.se/hushallsapparat...0?ref=prisjaktmvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Kommentar
-
Denna funkar bra, det är bara att stoppa ner räkorna ca 3 kg åt gången trycka på knappen ca 5 min senare så är det malet och klart.JanneKommentar
-
Kommentar
-
I vilken butik hittar man denna?mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Skrivet ett kort omdöme i denna tråd när jag fått den.
Jannes maskin såg riktigt solid och proffsig utTotalt 1484l malawi och l-malar (720+420+120+112+56+56)Kommentar
Kommentar